Milyen tünetei vannak az elállítódott szelephézagnak?
Egy 10 éves Suzukiról (1.5-ös SX4) van szó.
Nagyobb fogyasztás? Teljesítménycsökkenés? Kopogóbb hangú motor? Eddig egyiket sem tapasztaltam, pedig még nem lett állítva soha (újonnan vettem).
Szóval miből kéne észlelnem, hogy valóban elengedhetetlen az utánállítás?
Megnéztem a kézikönyvet, a 8-3 alatt írja, hogy 30 ezrenként kell ellenőrizni. Egy szerelő szomszédom szerint még nem akadt ember aki ezt megnézte volna.
A suzuki 1.5-ös (szívó, 75 kW-os)motorja rendkívül jó konnstrukció, ezt építik be az új Jimnybe is, méghozzá változtatás nélkül. Ezt a motort 15 éve adták ki először, azóta sem látta értalmét a gyár a változtatásnak..
A hidrotőke megfelelően szabályozza a szelephézagot. Általában akkor szokott szükségessé válni a hidrotőke cseréje, mikor elkopik. Ez észrevehető. Általános tünete, hogy indítás után az olaj hengerfejbe érkezéséig kalapál a motor. Ez nagyon változó mikor jelenik meg. (VW autókról tudok nyilatkozni)
1996-os 1.4CL Golf III: 200k kilometernel, 15 eves koraban kellett bele az elso szett uj hidrotoke.
2008 VW Polo 1.4 16V: 97 ezernél adta meg magat az elso hidrotoke a 16-bol. Megjelent a hang, cserélve lett.
Ha az ember nem teszi meg akkor szerintem előbb lesz rémesen idegesítő kopácsoló szelephangja a motornak, mint hogy károsodjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!