Nagy szelephézagnak milyen káros hatásai lehetnek?
Figyelt kérdés
16 szelepes fordomon az összes szelep cserélve lett,néhány szelepnél nagy a szelephézag,nem sikerült a megfelelő hézagot beállítani a szeleplapkákkal,nem hidrotőkés a kicsike -.-'
Nagyon minimálisan szelephangja van,kicsit dízeles,a szelepek cseréje előtti hanghoz képest azért elég hangos,de ígyis szépen jár,nagyon minimálisan (fél milimétert köbö) ingadozik néha az alapjárat,ami lehet ettől is elvileg.
Kérdésem,hogy a nagy szelephézagnak milyen negatív hatása lehet?Szelepfészekbe nem kophat be a szelep a bejáratós időszak során,vagy később,és akkor csökkenhet a szelephézag,ezzel szebb hangja lesz az autónak?
2017. márc. 26. 00:18
1/7 anonim válasza:
A szelephézag beállítás nem egy horribilis összeg, persze kell egy hozzá értő szaki.
A rosszul beállított szelephézag a teljesítményre van negatív hatással, amit a motor egyenetlen járása jelez, az egyenetlen járás pedig idővel még jobban szétrázza a beállítást.
2017. márc. 26. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 A kérdező kommentje:
Az a gáz,hogy ezeket a szeleplapkákat csak cserélni lehet más méretűre. Nem lehet sehol venni külön,csak hengerfejjel adják,úgy kellett csináltatni. 16-ból 3-4 szelepnél tér el minimálisan a szelephézag.
2017. márc. 26. 00:51
3/7 anonim válasza:
Biztos ott adja ki a szelephangot?
Sok tőkés szelepemelésű motornál tippelnek erre, közben meg a tőkék fészke van már beverődve. Ami ugye alu, ezt is megcsinálják a gépműhelyek, perselyezik, nem olcsó...
2017. márc. 26. 04:29
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
A lapkás megoldás soha nem lesz zajtalan. A nagy hézag üzem közben sok gondot nem okoz, használhatod az autót, csak egy picit megváltozik a vezérlési idő annál a szelepnél ahol eltér a hézag. Ha tűrésen belül van a hézag, akkor semmi gond nincs ezzel. Ha nagyobb akkor lehet akár járásegyenetlenség (nem az ingadozó alapjárat), esetleg emissziós értékek romlása, enyhe teljesítményvesztés. Érdekes hogy nincs, nem csak ehhez az autóhoz, hanem semelyik lapkáshoz itthon lapkakészlet. Nem állítgatják általában... Bonyolult is, időigényes is és kell hozzá szaktudás. Általában csökkenni szoktak a szelephézagok, de ezt típusa válogatja. A kisebb hézag nagyobb gondot okoz mint a nagyobb. Esetleg picit sűrűbb olajat használva tompíthatod a zajt. Ha pl 5W-30-as olajat használtál eddig akkor mehet bele 5W-40-es. Ha 5W-40-es volt eddig benne akkor mehet 10W-40, de ez ne maradjon benne egy évnél tovább, mert ez nincs full szintetikusban (illetve nem elterjedt).
2017. márc. 26. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Alu szelepfészek ma már nincs. Anno ezért kellett ólmozott benzint használni, ma már kivétel nélkül acél betétesek a szelepfészkek.
2017. márc. 26. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
#5, ki a szentszar írt alu szelepfészekről???
Láttál már egyáltalán leszerelt hengerfejet?
A tipikus okostojás, aki elmagyaráz mindent, aztán a büdös életben nem látott, meg csinált még ilyet...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!