Érdemes autót venni ebbe a helyzetbe (lent a helyzet) vagy Türtötsem ezt a vágyam?
Szóval dolgozom barátnőmmel közössen lakok 21 évesen Albérletbe és első Kocsi vásárláson gondolkodok.
Valami 20 éves benzinesen gondolkom
400 ezer forintom van és 300 ért akarok venni . A típus hogy mitt most nem lényeg.
Csak adig használnám míg nem gyűjtők pénzt és építm az életem (ház stb)
Ígazabol Nagyon akarom edig kocsi nélkül is tul éltem és van magamba kétely hogy mi van ha megszivom vele.
Jelenleg havi 70 ezer ft tudok félre tenni de ha Nagyon akarnám 90 ezreis de pár hónap múlva ez nőni fog mert ügyelet kell adnom 50-100 ezerel nő.
Lényeg hogy Renault Clio vagy hasonló kategória ami érdekel engem, nem vágyom többre.
Ha valami történe velünk lenne hova mennünk szerencsés helyzetbe vagyunk.
Azért 300 körül keresek mert hogy legyen pénz némi fenntartásra. Negyed éves biztosíttás+ átírás+ olaj és szűrő csere. Ha nem is az 1. Periódusba lesz megcsinálva midnen de kövi hónapba igen.
Tudom hogy míg nincs megcsinálva minden rajta ,,minden ami lényeges" adig kevesebet költők magamra /teszek félre.
Én a helyedben nem vennék. Ez, amit most félre tudsz tenni kb el is menne ezután a kocsira.
Inkább tedd félre ezt a pénzt, ha nem feltétlenül szükséges az autó és gyűjts össze legalább 6 havi megélhetést fedező megtakarítást és csak utána kezdj autóra gyűjtögetni.
Autó fenntartási költsége:
- kötelező (évi: 24000Ft, havi 2000Ft)
- három évente téli/nyári gumi: 120eFt (havi: 3000Ft)
- két évente műszaki: 24000eFt (havi 1000Ft)
- Súlyadó évi 15000Ft (havi: 1250Ft)
- Havi 500km közlekedés (7L/100, 300Ft/l) = 10500
Ez összesen 17.500Ft/hónap abszolút minimum árakkal számolva nulla szervízköltséggel illetve kivettem olyan költségeket amik mindenképp jelentkezni fognak, de lusta voltam számolni velük (olajcsere, akkucsere stb).
Ebben csak 500km van benne havonta aminél jellemzően SOKKAL többet futnak az autók és a mostani évek óta nem látott alacsony benzinárral számoltam.
Reális futásteljesítmény mellett illetve ha hozzáadom a nem beleszámolt tételeket akkor nagyon simán felmegy havi 25000Ft-ra a fenntartási költség és ebben még SEMMI szervíz nincs.
Egy ilyen korú autónál átlagban nyugodtan számolhatsz havi 15000Ft-ot.
Szóval azt mondom, hogy onnantól érdemes egyáltalán autóban gondolkodnod amikor van rá stabilan havi 40eFt-od és még onnan is csak nagyon óvatosan. Életkorodtól függően a kötelező pl lehet sokkal több, lakhelyedtől függően a súlyadó lehet több, fel fog menni a benzinár, egy lakatolás simán (több) 100.000Ft feletti tétel stb.
Nem nagyon látom értelmét.
400-ad van félre téve, 300ért vennél? Mármint tisztán a vételár ennyi? Vagy az egyéb költségekkel?
Ha még papírokkal együtt is ennyi marad 100k félre tett pénzed. Mi van ha kirúgnak? Amúgy meg vétel után lehet ám költeni rá rendesen.
Én anno beleestem a te hibádba. Volt a kis átlagos fizum, gondoltam van 900k Ft félre téve, veszek 700ért egy autót. Az ember hiába tudja, nehezen fogja fel, hogy ott van a kötelező.. friss jogsi esetén nem kevés. Aztán nem ártana tankolni sem. Meg nem ártana szépen sorjában rendbe tenni azt, amit az előző tulaj hagyott neked. 20 éves autónál ne is álmodj arról, hogy csak megveszed és használod.
Mai fejjel akkor nem vettem volna autót.
Csak egy példa: Majd kivillan a check engine, olyan szar a katalizátorod értéke hogy műszakin sem menne át. Egy kis ccm-es benzinesbe is 100 körül vannak. Már ugrana is a maradék félre tett pénzed.
Ha már lenne ennek a töbszörese félre téve neked, és a fizud is magasabb lenne akkor oké lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!