Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen Golf 5, vagy Golf...

Volkswagen Golf 5, vagy Golf 6-ot vásároljak?

Figyelt kérdés

Ősszel lecserélem a jelenlegi autómat és mindent összevetve, a Volkswagen V. és VI. generációja került képbe. A napi megtett távolságra és az átlag utak idejére való tekintettel mindenképp benzinesben gondolkozom. Mivel az 1.4 az gyengécske, 1.6 szívó került a képbe. Tudom, hogy a VI. generációból csak az első 2 évben gyártották az 1.6 szívót, így nem lesz egyszerű kifogni egy jobb példányt.


Golf 5-öt 1 millió körül lehet már találni normál állapotút. Golf 6-ot viszont 1.8 millió körül találnék. A kérdés lényegében az lenne, hogy érdemes-e Golf 6-ra ennyivel nagyobb összeget költeni. Olvastam és hallottam is többektől, hogy ugyanarra az alapra készült és hogy a 6-os annyival nem jobb autó mint az 5. Valójában a 6 az inkább egy 5.5. A következő 5 évre vásárolnám az autót, így az is felmerült, hogy ha 6-ost vásárolok, akkor az jobban tartja az értékét ha megválnék tőle.


Minden jellegű építő ötletet szívesen várok! Az lenne a legjobb, ha olyan is nyilatkozni tudna, akinél volt már mindkét autó.



2020. ápr. 24. 09:58
 1/4 anonim ***** válasza:
93%

Értékét egyik sem fogja tartani. Mégis mire tartaná egy örgecske kis benzines.

Én VI-ot vennék, frissebb koncepció, kicsit jobb is.

2020. ápr. 24. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
93%
Golf 6 egy nagyon erős faceliftje az 5 Golfnak. De sokkal jobb, mint az 5ös, a műszerfal sokkal modernebb, kezelőszervek, minden. Amúgy nem muszáj annyira a gyenge szívókhoz ragaszkodni, vannak sokkal jobb motorok is. Ajánlom pl a 122 lovas 1.4 TSI-t (ez nagyon jó motor, mielőtt valaki leszólná a TSI-t), vagy az 1.6 TDI-t.
2020. ápr. 24. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:
100%

Csatlakoznék az előttem szólókhoz, a 6-os (személyes tapasztalat, a környezetemben van több 5-ös) minőségileg többet kínál, kicsit modernebb kivitel, lásd a motorválasztékot is.

Mindenképpen a kocsira szánt pénzügyi keret döntse el, hogy milyen autót vásárolsz, tehát ha csak 2 millió forintod van, ne az 1.8milliósat válaszd. Mindig a legrosszabbra kell gondolni, mondjuk arra, hogy a biztonságos napi használat során egy kuplungcsere, vagy a fékek cseréje legalább beleférjen, nyilván a motorcsere is szóba jöhetne szerencsétlenebb esetben, de ha az első pár hónapban lenne ilyen probléma, a kereskedőnek is vállalnia kell egy bizonyos mértékig felelősséget. Ezért is írtam inkább költségesebb kopóalkatrészeket, amivel számolni érdemes. Talán minden átlagos autóra igaz, hogy a megvételtől számítva 500 ezer forint legyen a zsebbe, az általános karbantartásra, illetve a nem várt költségekre.

Az értéktartásról... ebben talán pont nincs igazad, az egymilliós autónak már szinte nincs mit veszítenie az árából (tehát nem lesz 4 év múlva 200 ezer forint az ára), ezzel szemben a 6-os az előd jelenlegi árából kiindulva kb 6-800 ezer forintos árvesztéssel várható a későbbi piacon, ergo azon "többet buksz". De a kocsi természetesen nem befektetés, lehet, hogy az 5-ös karbantartására meg többet költenél el az évek során. Szóval ez egy lutri kérdés, attól függ, milyen fogsz ki.

A dieselek nem olyan lendületesek, a szívók is inkább városi közlekedésnél ajánlottak (az 1.6 sem a legjobb előzés szempontjából), így anno nekem is az 1.4tsi mellett lett letéve a voksom (35 ezer kilóméter 3 év alatt nagyobb hibától mentesen), ajánlom, hogy menj egy tesztkört mindkét típussal, és döntsd el, hogy melyik tetszik.

2020. ápr. 26. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy az általad leírt összegekből csak a kínálat alját kapod, ami nem feltétlenül a legjobb befektetés. Ebben az árfekvésben a TSi-t felejtsd el, mert csak romhalmazt kapszó, maradnak a szívó benzinesek, de azokat is főleg ebben az árfekvésben alaposan át kell nézetni vásárlás előtt.


Golf VI-ból a jobbak inkább 2 - 2,5 millió körül mennek, még a ványatag 1,4 szívó benzines is a maga 80 lóerejével. Ugyanez a helyzet az 5-össel is, 1 millió körül a külföldről behozott, hatszor visszatekert és/vagy négy darabból összehegesztett romokat kapd meg.

1 millió körül inkább a megkíméltebb állapotú 4-es Golfok mennek, én ilyen keretből inkább ebbe az irányba mozdulnék és kerülném a kavicsos neppertelepeket.


Az V és a VI közötti különbség szerintem nem olyan óriási. Szubjektív, de szerintem belülről a 6 volt eddig a legrosszabbul sikeredett Golf (főleg az alapkivitel kormánya meg az idétlen helyre tett ablakemelő kapcsolók), én semmiképpen nem tartom óriási minőségbeli ugrásnak az elődhöz képest. A szívómotorok mindkettőben egyformák, ebből a szempontból teljesen mindegy, melyiket választod.

2020. máj. 5. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!