Hogy is van ez motoroknál?
Kezdő motoros vagyok, tél végén vásároltam meg az első motoromat. 2001-es Honda Hornet. Nagyon szeretem, könnyen kezelhető, a 190cm-es magasságomhoz képest is nagyon kényelmes, és erő is van benne bőven.
Pár kérdésem merült fel a motorozással kapcsolatban, így kemyény 170 levezetett km után :))
Megkérem csak az válaszoljon, aki valóban motorozik és nem a GTA-s élményeit írja le...
Hogyan lehet 100 fölötti tempót bírni szélvédő plexi nélkül? a hosszabb egyenesekben max. 80-al mentem, de alig bírom a szembeszél miatt. Amikor felgyorsultam 100-ra éreztem, hogy nyom le amotorról a szél.
Felboríthat egy erősebb széllökés?
Vagyis ki tud bilenteni az egyensúlyból? Ma munkából haza menet amint kiértem a házak közül egy laposabb útszakaszra ( elég erős szé fújt) kb.70-80 közötti sebességgel, azonnal a fékhez nyúltam, mert úgy éreztem, hogy felborít.
Normális az, hogy félve kanyarodok?
Kezdem már picit jobban döntögetni a motort, de amikor bedőlök vele jobban( ez csak nekem jobban, nincs nagyon megdöntve a motor) úgy érzem, mintha a hátsó kerék csúszna ki oldalra.
Ez valóban így van, vagy ez csak a tapasztalatlanságomnak köszönhető?
Ha van itt tapasztalt motoros és megosztaná velem élémyeit, várom privátba.
Köszi!
"Hogyan lehet 100 fölötti tempót bírni szélvédő plexi nélkül?"
Csupasz gépem van nekem is. 130-160 még elviselhető. Nem igazán "nagy" sebességre vannak ezek tervezve. Sportmotorról ültem át, az egészen másképp viselkedik nagy sebességnél.
"Felboríthat egy erősebb széllökés?"
Meglephet inkább. Felborítani nem annyira. Hatalmas széllökések idején én se motoroztam még :)
"Vagyis ki tud bilenteni az egyensúlyból?"
Igen. Kamion előzésnél, vagy szélárnyékből kikerüléskor simán történhet ilyesmi.
"Normális az, hogy félve kanyarodok?"
Igen.
"Kezdem már picit jobban döntögetni a motort, de amikor bedőlök vele jobban( ez csak nekem jobban, nincs nagyon megdöntve a motor) úgy érzem, mintha a hátsó kerék csúszna ki oldalra."
Én ilyet nem tapasztaltam. Persze ha kockásra kopott gumival gurulgatsz akkor mindenféle furcsa dolgot fogsz tapasztalni.
Az emberi agy működéséből adódóan már a kisebb döntési szöget is óriásinak érzékeled. Rutinnal majd alakul az, de sokat segít az is ha elhiszed azt, hogy nem fogsz felborulni egy egy mélyebb döntésnél. Nehezebb dolog ez mint gondolnád. Látogass ki pár pályanapra is sokat fog lendíteni a motorozásodon.
A hátsókerék csúszással kapcsolatban ilyesmit én nem tapasztaltam. Versenypályán a hátsó kerék finoman kezd táncolni ha tapadáshatáron vagy.
Ez valóban így van, vagy ez csak a tapasztalatlanságomnak köszönhető?
Nekem is nakedbikeom van.
én azért 130al el közlekedek vele egyenesen ülve.
140nél már picit előre hajolva.
olyan 180 körül már azért rá kell hasalni.
Mentem már 200 fölött egyenesen ülve mert utasom volt aztán nem lehetett hasalni,hát nem sokáiglehet bírni,nyakat nagyon kifárasztja hogy tartsa az ember a fejét plusz ott már azért nagyon zajos a levegő áramlás.
Sajnos ez ilyen.
Nekem 2008-as Z1000 van,elől van egy kis plexi ami lebújva egész jólteszi a dolgát hálistennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!