Mi a véleményetek a VW bora-rol 1,4-es 16 szelepes, benzines. Esetleg tapasztalat?
Gyenge, mint a büdösszar. Még a Golfot is nehezen mozgatja, nemhogy a Borát! Másrészt amúgy sem éri meg a Bora! Inkább Golf vagy Golf Variant!
"A számok első hallásra elégnek tűnnek az alsó középkategóriás kocsi nem túl dinamikus, de a forgalommal lépést tartó mozgatásához.
Még sincs így, s ennek három oka van. Az elsőt nem tudom magyarázni. Talán a környezetvédelmi előírásoknak való megfelelésre törekvés, talán a spórolós beállítások okozzák, hogy a fordulatszám még üresben túráztatva is kínkeservesen, csigalassan ér el a vörös csíkokig a műszerfalon. Ezt a Golf Edition egyébként már előre sejteti: nehezen indul, négy főtengelyfordulat kell a beröffenéshez (ugrásra kész autószerelő olvasóink kedvéért: akku, indítómotor, gyújtás, minden: OK!). Semmi harapás, robbanékonyság, pörgés, mintha a hetvenöt lóból vagy húsz ellenkező irányba lenne befogva.
A másik ok az említett redline 5800 r/min-nél való szigorú meghúzása. A motor ennél a fordulatnál azonnal leszabályoz, pont, mikor már kezdi úgy érezni a sofőr: na, valami megmoccanni készül ott elöl. Pedig nem moccan, csak a másik oldalára fordul. Az autónak másodikban 80, harmadikban 120 a vége. Ez az igen alacsony korlát okozza azt is, hogy sok tapasztalatlan utas ejti el a megjegyzést: egész jól megy, ahhoz képest, hogy dízel!
Az előző 1.4-es, 60 lovas moci körülbelül hasonló dinamizmussal (illetve annak hiányával) mozgatta a hármas Golfot, tehát mondhatjuk, hogy a modell menettulajdonsági fejlődésének grafikonján nem következett be visszaesés. Akinek volt ilyen autója, tudja mire gondolok. És végül a tömeg: 1190 kiló nem kevés, a tömeg/teljesítmény arány az ezres Suzukiénál is rosszabb: itt ez 15,9, a Szuzinál 14,5 kg/LE.
A menettulajdonságok méltók a motor karakteréhez. A katalógus 13,9 másodperces adatát még egy személlyel, üresen, óra szerinti 100-ra sem sikerült megközelíteni: 15,5 másodperc alatt nem ment a száz. A rugalmasság nevetséges, ötödikben 80-ról 120-ra sík úton 20,5 másodperc, de még negyedikben is 17 másodperc kellett. A végsebesség a gyár szerint 171 km/h. Eszerint a Wolfsburgi tesztpálya vagy nagyon hosszú, vagy nagyon lejt, mert az M1-en (igaz hétköznap reggel) nem sikerült akkora szakaszon szabad belső sávot találni, hogy 160 fölé kúszassuk a mutatót."
Nekem az 1,6-os Comfortline változat volt, de IMÁDTAM!
Magas kategóriába tartozik, nem kaptunk rezsitámogatást stb, azért kellett eladni, de kb 7-8 l volt a fogyasztása. Kényelmes, öten kényelmesen elfértünk benne, a csomagtartó maga az álom, szóval kiszolgálja az embert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!