Ha egy autóban 55AH-s akku van, lehet-e nagyobbat belerakni, okozhat-e valamilyen károsodást? Az 55AH-s helyett max mekkorát ajánlanátok?
Népszerű tévhit, hogy nem lehet sokkal nagyobb aksit beletenni egy autóba, mert ki van rá számolva az elektromos rendszer. Ez NEM igaz!
Autóvillamosságis szakemberek (mármint a jobbak) is elmondhatják neked, hogy ha a legjobbat akarod magadnak, akkor a legnagyobbat rakd bele ami fizikailag belefér. Gyárilag mindig a legkisebb még elfogadható kapacitással gurulnak ki az autók, de általában 2-3 mérettel nagyobb is elfér. Nyugodtan vegyél bele nagyobbat. A generátor és a diódák szempontjából lényegtelen az akksi kapacitása. Indításkor a generátor nem játszik szerepet.
Ha a motor beindult, akkor a generátor ugyan tölti az aksit, de jelentős különbség nem lesz a töltőáramot illetően egy 55 Ah és egy 72 Ah-s akkumulátor között. A generátor és a dióda simán lekezeli azt is, ha túlterheled rövid távon, ezt tapasztalatból mondom.
A te autódban valószínű más probléma is lesz egyébként. De nyugodtan vedd meg bele a legnagyobbat ami belefér fizikailag.
Az utolsó hozzászóló nem igazán van képben...
Én pedig szakmámból és 20 éves tapasztalatomból mondom (a JOBBAK közé tartozom...), hogy ne tegyél sokkal nagyobb akksit a kocsiba.
Csak példaként említem meg, hogy nem egyszer hoztak hozzánk olyan autót, aminek azért ment szét a töltése mert egy másik autót bikáztak be vele, vagyis: töltötte egyszer a saját és egyszer a másik autó akksiját is...nem is bírta. Persze nem törvényszerű, hiszen nponta bikáznak autókat, de ez előfordulhat.
Méghogy nem számít a méretezés? Pedig biza ki van számolva! És a kérdező nem rövid távon akarja túlterhelni (na ez a kulcsszó) hanem úgy akar járni a kocsival.
Én azt javaslom, hogy eszedbe ne jusson akkorát tenni bele, ami fizikailag még belefér, hanem kicsivel nagyobbat oké, na de sokkal nagyobbat...ne.
Ja és még annyit, hogy azért úgy van kialakítva egy motortér, hogy még az emberi hülyeségnek engedve se lehessen beletenni jóval nagyobb akksit.
Van amelyiknek "sínek" vannak az akksi alatt, ahova csak pontosan akkora akksit lehet beletenni, amekkora belevaló, esetleg kicsit nagyobbat
A rögzítés sem megy sok típuson, ha nagyobb az akksi. Akkor meg aztán kezdődik a sufnituning, magyar szokás szerint. Arról nem is beszélve, hogy okos mérnökemberek által tervezett dolgot nem kéne megkérdöjelezni.
Nos, azt gondolom az előttem szóló "szakember" picit erősen fogalmazott. Állításaira a következőket tudom mondani:
Az autómban gyárilag 55Ah-ás akkumulátor volt. Mekkorát vegyek bele?
Az eredeti akkumulátorok általában a lehető legkisebbek, legolcsóbbak.
Az a lényeg, hogy a garancia idő végéig kihúzzák valahogy.
Általában azért 3-4 évet kihúznak.
Ez annak köszönhető, hogy az új autók önindítója és kábelezése még optimális állapotban van, ezért kisebb teljesítmény is elegendő az autó beindítására.
Ahogy azonban az autó öregszik, az önindító koszosodik, a kábelek csatlakozói oxidálódnak, egyre nagyobb teljesítményű akkumulátor kell az autóba.
Szerencsére az akkumulátorok helye úgy van kiképezve, hogy beférjen nagyobb teljesítményű akku is.
Ha teheti, mindenképp azt javaslom, hogy a lehető legnagyobb akkut tegye be az autóba, ami méretileg befér, és megfelelő a polaritása is.
(Ugyan azon az oldalon van a pozitív sarok.)
Ezeket a sorokat kőbe kellene vésni egyébként, mert minden szava így igaz.
Valószínűleg ők is értenek hozzá és minden bizonnyal nem azért mondják ezt az oldalukon, hogy becsapják a kedves vevőt. De ezen kívül még tucatnyi másik oldalon is olvastam ezt és hallottam szakembertől. Igaz, hogy nem vagyok autóvillamosságis, csak elektromossággal foglalkozom.
Gondolkodjunk el... Egy csoffadásig lemerült akkumulátor esetén indulás után annyi töltést felvesz az akksi, hogy teljesen leterheli a generátort bőven túl azon amire üzemszerűen tervezték még akkor is, ha a gyári akkumulátor van benne. Azon kívül egy 55 Ah-s akksi helyett ha egy 72 Ah-st teszünk be, akkor a különbség 17 Ah. Ha elfogadjuk azt, hogy két arányosan azonos töltöttségi szintű akkumulátor (mondjuk 80%-os) a kapacitásának megfelelően vesz fel áramot, akkor a kettő között kb. 30%-os különbség van. Ez mondjuk azt jelenti, hogy ha az előbbi 5 ampert vesz fel, akkor utóbbi 7 ampert. A tompított fényszóró egyik oldali izzója többet vesz fel ennél a két amperes különbségnél.
Ne terjesszünk rémhíreket, egy-két számmal nagyobb méretű akksi a gyári helyett SIMÁN beletehető bármely gépjűrműbe, ha fizikailag belefér, nemhogy nem okoz semmiféle károsodást, de nagyobb üzembiztonságot nyújt.
A bikázás pedig teljesen más dolog, az ott kialakuló körülményeket ne keverjük ebbe bele! A kérdés nem erre irányult és két különböző töltöttségű ólomakumulátor és két generátor párhuzamos kötése esetén bőven van olyan körülmény ami tönkretehet valamelyik autóban valamit, de ennek SEMMI KÖZE ahhoz, hogy egy autóba a gyárihoz képest nagyobb kapacitású akksit teszünk.
A gyári tervezésről pedig azt hiszem mindannyian jól tudjuk, hogy a legtöbb termékben manapság a minimum minimuma a cél. Tehát az okos mérnökemberek nem azért tesznek bele akkorát, mert az a jó, hanem azért, mert az a legkisebb amivel még éppenhogy jó.
Ha továbbra is azt gondolod, hogy nincs igazam, akkor állok rendelkezésre magánlevelezésben, természetesen csak akkor ha építő jelleggel folyik a társalgás.
My János 1926
Szerintem ott Solenoid lesz a probléma...
Gondolom a nagyobb indítóáram nagyobb hőt termelt az önindítóban, attól meg besűlt a grafitos zsír, és emiatt beragad...
Halvány emlékeim nekem is vanak valami hasonló incidensról,. csak fiat bravoval, de már nem esküdnék meg rá, hofgy nagyobb akksit raktam e bele mint kellett volna, mert vagy 17 éve volt, az fix, hogy akkucsere után jártam így vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!