Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy autóban 55AH-s akku...

Ha egy autóban 55AH-s akku van, lehet-e nagyobbat belerakni, okozhat-e valamilyen károsodást? Az 55AH-s helyett max mekkorát ajánlanátok?

Figyelt kérdés
Az autóm egy Plymouth Sundance 2.5 .Az első indítás eléggé nehézkes, van amikor az akkut is lemeríti. Szervízben bemérték, töltés jó, nem szívja le semmi. Megoldható-e egy nagyobb teljesítményű akkuval a könnyebb indítás ? Köszi.
2008. nov. 22. 13:58
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
90%

Hm. Azért érdekes, hogy a 2500-as motor így kikészíti az akksit elsőre...habááááár, ha 6 hengeres, akkor nem olyan elképzelhetetlen! De azért egy 55-öst sem lehet ilyen gyorsan lehúzni.

A lényeg: nézz utána, hogy gyárilag mekkora akksi van benne, de szerintem 60 valahányas esetleg 72-es, az amcsik szeretnek biztosra menni. Viszont nem szabad sokkal nagyobbat beletenni mint a gyári mert a töltés és az egyenirányító diódáktól kezdve minden ki van számolva az elektromos rendszerben és túlterheled egy jóval nagyobb akksival, lehet, hogy be sem tudod tenni mert fizikailag annyival nagyobb egy erősebb akksi, hogy nem fér be.

Közben megnéztem, 4 hengeres...

Szerintem egy 60 valahanyas akksi nem lehet még gond (ha gyárilag 55-ös kell, valamennyivel azért túl van számolva a rendszer és a texisok is nagyobb akksit használnak mint a gyári a sok indítgatás miatt) de azért értekezz egy autóvillamossági szerelővel...lehet, hogy az 55-ösöd gyengécske már, és ha újat veszel, az is elég.

Ha veszel, akkor majd figyelj oda, hogy a pozitív-negatív pólusok jó oldalon legyenek mert van jobbos-balos pozitív is...

2008. nov. 22. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim válasza:
0%
72es nagyon jó nekem minden automban az volt és ugytekerte hogy 1pill. és má árt is a motor de azt is néz meg mekkora az inditoa meert lehet rá van irva 72AH de az inditoa csk 50AH és azért olyan olcsó
2008. nov. 22. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszotokat. Egyébként utána néztem én is. Gyárilag 55-ös van benne. Amikor megvettem az új akkut, már azon a héten 2-3-szorra indult, pedig nyár volt. Azért gondoltam erre nagyobbra, mert a szomszédom vectrájában is 70-es van, pedig az csak 2000 ccm-s. Köszi mégegyszer !
2008. nov. 22. 18:43
 4/16 anonim ***** válasza:

az első válaszoló mindent leírt, ami az akkuval kapcsolatban lényeges, de elképzelhető egy másik oka is a problémának (saját tapasztalat...)

lehet, hogy az indítómotor perselye van kikopva és emiatt a motor forgórésze hozzáér az állórészhez és annak a súrlódása miatt abnormálisan megnövekszik az indítóáram.

szakműhelyben meg tudják mérni az indítóáram felvételt.

házilag nem tudod megmérni, mert áramváltós műszer kell hozzá, ha van is valamilyen műszered NE próbáld meg a mérést, mert akkor már csak volt műszered :)

2008. nov. 23. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó válaszoló !


Köszönöm szépen a válaszod, amúgy igen, igazad lehet ! Nem tudsz valami jó szerelőt, aki ért az autókhoz és nem túl drága ? Újpesten csak Dáciához és Ladához értenek ! :)

2008. nov. 23. 09:00
 6/16 anonim ***** válasza:

ez nehéz kérdés :)

attól függ, hogy hol laksz...

2008. nov. 23. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
A legközelebb palota vagy angyalföld van hozzánk.
2008. nov. 23. 19:56
 8/16 anonim ***** válasza:
Én Újpesten lakom, és a Megyeri útnál van egy jó műhely, esetleg megpróbálhatod. Ha írsz nekem privit, megadom a számot.
2008. nov. 24. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim válasza:

Halihó.


Szerintem nem lehet méretezésileg gond, hogy nagyobb akkut teszel a rendszerbe. Nekem egy 120L-es (1982) Skodám van. Volt, hogy 2 db akku volt benne. <Khmmm :) > Ennek a kis öreg autónak a generátora 45 A-t tud csak, de mégis elbírta a rendszert.

Legfeljebb olyan gond lehet, hogy a generátor nem tud elég áramot a töltéshez, ez viszont hamar kiderül. pl az én esetemben: világítás (2db első + 2 db hátsó izzó=140W ~ 12 A áramfelvétel, + egy fűtő ventilátor 15 A, + a hűtőventilátor 15 A. Tehát eddig kb. teljesen kiaknáztam a generátor áram termelését, az akkunak nem jut semmi töltőáram. Viszont eme fogyasztók némelyike nem folyamatosan megy (hűtőventi).

Ha a generátorodon marad akárcsak 10 amper plusz is ( az előbbieknek megfelelően kiszámolgatva), és bele is fér a "vasba", véleményem szerint nyugodtan kicserélheted nagyobbra. Számold ki, mekkora töltőáramot "kér" a nagyobb akku, stb.

Fontos még!

Ha használsz egyebeket (kpzár, riasztó, audio cuccok - főleg ha hangosan) is, azon is megdobhatják az áramfogyasztást.

Egy munkatársam panaszkodott, hogy a ladájába már a 3. akkut és a második generátort teszi bele, de mindegyik "szar". Aztán "egyik nap" láttam a gyár előtt, hogy szinte ugrál az autó a parkolóban a mélynyomótól...

Több 10 ampert is felvehet egy ilyen (annyira nem értek hozzá, de azért a ceruza vastagságú vezeték sokat sejtető)

Mondtam neki, hogy javításként hallgassa halkabban a cumót. Azóta megoldódott a gondja. :)


Bocsi, ha túl bő lett a lé, de így legalább elmondtam mindent, ami a kérdésed által előjött bennem.

Ciao

2008. nov. 25. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Halihó !


Köszi az ötleteidet ! A generátor töltését bemérték, (14), bemérték azt is, hogy esetleg valami leszívja-e az akkut, de nem találtak akkora áramfelvételt, csak minimálisat, amely a belsőórát és az immo.-t látja el. Kp. záram és riasztóm van, de nem működnek (már így vettem) és a gyári hifit használom, csak néha.


Köszi :)

2008. nov. 27. 17:12
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!