Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes lehet vásárolni ilyen...

Érdemes lehet vásárolni ilyen gumit Vredestein Quatrac 5 4 évszakos?

Figyelt kérdés
Vegyesen használom az autót városban is meg kinti utakon is évente szerintem nagyon max a 10000km mondjuk városban csak akkor használok kocsit itthon has nagyon muszáj viszont ha vidékre kell menni akkor ugye van benne külső út is meg városi út is vegyesen.Szóval van téli meg nyári garnitúrám is és nemsoká cserések lesznek de így nem kéne cserélgetni a gumikat meg valamennyivel kevesebb pénzbe is kerülne.Csak azért hezitálok a biztonság véget hogy ha véletlenül télen hó vagy jég van vagy jó időben esik az eső vagy akár télen hűvösebb idő,tapadás,kopás ilyesmi.

2020. ápr. 14. 04:15
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
9%
A nagyon kopott télinél/nyárinál biztos jobb a vadi új 4 évszakos, de szerintem még mindig a cserélgetés a legjobb megoldás. Mivel ez meg állandóan fent van, úgy is gyakrabban kell cserélned, szóval nemhiszem, hogy akkora mértékű spórolást érnél el. Másrészről nemhiszem, hogy pont a gumin kéne spórolni.
2020. ápr. 14. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:

ez leginkább hitkérdés. ha nem lenne biztonságos, akkor nem forgalmaznának négyévszakos gumikat. évi 10ezernél meg igazából teljesen mind1. ha valaki mondjuk elmegy 40-50ezret, főleg pályán, akkor aláírom, hogy hamarabb elhasználódik, mint 1-1 garnitúra évszaknak megfelelő gumi.


a baleseteket meg ezért hívják így, mert véletlenül következik be. utólag tud okos lenni az ember, hogy háát, ha most nyári gumim lett volna, akkor 2 méterrel kisebb lett volna a fékút, és akkor elkerültem volna...de ez nem bizonyítja azt, hogy tényleg így alakult volna. vagy mondjuk a téli csúszós úton sem 100% az, hogy pont olyan ideális körülmények lesznek, amiben a téli gumi tökéletesen viselkedik és a négyévszakos meg kevésnek bizonyul.

2020. ápr. 14. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:

Ilyen használat mellett inkább elöregedni fog, nem elkopni. Kamionokra, és buszokra csak külön rendelésre gyártanak téligumit, alapból 4 évszakos van.

Ha ez mellett döntessz, akkor csak egy garnitúra fog elöregedni.

2020. ápr. 14. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
0%
Soha ne vegyél 4 évszakos gumit!!! Paraszt vakitás az egész. Továbbra is téli,nyári gumiszettet használj.
2020. ápr. 14. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
76%

Pedig sokat lehet spórolni vele, ha csak az évi kétszeri le és felszerelést megspórolod más nagyon jó.

Ez kb 20000 ft.

Kilehet számolni hogy 3-4 év alatt legalább egy új garnitúra gumi ára marad meg.

2020. ápr. 14. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
21%

A 4 évszakos semmire nem jó. Maradj a cserélgetésnél sokkal jobban jársz vele. Meg azok tovább is bírják.

A 2 garnitúrával 5-6 évig simán kihúzód, a 4 évszakost meg cserélheted 2 maximum 3 évente. Ha kiszámolod hogy 6 évre mennyit költesz gumikra akkor ugyanott leszel. Maximum a téli nyári gumi cserék díját spórolod meg ami pár ezer ft ha nem te csinálod otthon de akkor sem leszel anyagilag előrébb. Ha az autóval nem tervezel hosszútávra akkor kb mindegy mivel adod el ha eladod az új gazdája úgy is lefogja cserélni ha akarja. De ha hosszútávra tervezel autóval akkor jobban jársz ha normális gumikat veszel rá a saját biztonságod miatt.

Biztonsági berendezésekkel amibe nem csak a fékek meg a biztonsági övek tartoznak azokon nem szabad spórolni! Nyilván nem a legdrágábbat kell venni de ne pár ezer ft különbségen múljon a dolog.

2020. ápr. 14. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:

"ha valaki mondjuk elmegy 40-50ezret, főleg pályán, akkor aláírom, hogy hamarabb elhasználódik"


Én pont azt tapasztalom, hogy autópályán kopik kevésbé a gumi.Főleg autópályán járok, évi 30.000km-t, 250km-es etapokból. És amikor gumit cserélek, inkább az elöregedés miatt van, mintsem a kopás miatt. Pályán sokkal kevesebb az éles kanyar, relatív kevesebbet tekergeted a kormányt parkolási manőverek közben. A gyorsítás, fékezés is sokkal kevesebb, hiszen 98%-ban tempomattal mész egyenletes tempóval úthibáktól mentes jó minőségű szfalton. Nem véletlen hogy 130.000km van a fékbetéteimben és még csak nem is félidősek kopás szempontjából. A városi forgalom sokkal jobban igénybe venné. És szerintem a gumikat is. Téli-nyári szettet használok. Tehát mondjuk csak nyárin 15.000km-t gurulok évente. Pont a napokba lettem kioktatva hogy mekkora hülye vagyok és biztos 200km-t autózom évente, mert ha elmegyek 6 évet mire az elöregedett prémium kategóriás gumijaimat lecserélem, azaz 90.000km-t, már rég szöveten kéne futnia annak a guminak. Városi használatnál valószínűleg így is van. Pályás használatnál a tapasztalat azt mutatja, hogy még 3-4 mm profil bőven szokott lenni, mire kukázom őket és újat veszek. Mondjuk a vezetési stílusom is inkább nyugis. Induláskor nem csikorgó kerekekkel lövök ki. Gyorsítani nem padlógázon szoktam, lassítani sem ABS határon satufékkel és kanyarodni sem a kézifék berántásával szoktam.

Visszatérve a kérdésre, szerintem fél évente, mikor az ember átszereli a kerekeket, sem árt néha szemrevételezni a fékek, futóműalkatrészek állapotát. Négyévszakos gumit használva ez is akár évekig elmarad. Kérdező, szerintem neked kell mérlegelni, hogy neked megéri-e a 4 évszakos gumi, bevállalod-e, ami mindenképp kompromisszumot jelent. Maga a Vredestein egy jó gyártó, nem árul gagyit.

2020. ápr. 14. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:

Igen.

A mi éghajlatunkra pont jó a 4 évszakos.

Én is szkeptikus voltam, de tavaly a céges autómra márkás 4 évszakos gumikat kaptam és teljesen jó. Szűz hóban is elég jól boldogult. De nedves aszfalton is kellett vészfékeznem és szuperül megállt.

Szóval szerintem ha nem ritkán takarított, meredek utcában laksz és nem jársz télen külföldre (pl. Ausztria), akkor tökéletes a 4 évszakos. Időt és pénzt spórolsz vele.

2020. ápr. 14. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 A kérdező kommentje:
Na elolvasva a válaszokat olyan mint szokott lenni,jó,jó,aztán rossz ,aztán rossz aztán megint jó magyarán elbizonytalanító mint bármilyen kérdésnél mire úgy érzem na igen ez nekem kell addigra jön egy válasz,hogy nem jó.Szóval a lényeg kb a két garnitúra gumi sem elkopik most nálam hanem rám öregszik most lesz 7 éves a kocsi és van benne 49000km újkora óta szóval nem sokat megyek évente ha úgy nézzük de megyek városban is meg kint is városon kívül,autópályán viszont nem szoktam.Na most olvasom az úgy sem spórolsz sokat ,ha évi két cserét számiitok ha felnin van a gumi egy csere min 20000Ft 5 évre kivetítve plusz min 100EFt garnitúránként a két évszakra való gumi ha meg 4 évszakosat használnék akkor a gumi ára összesen 103EFt lenne,Aztán ugye másik írt aggódás ha 4 évszaksom lenne nem ellenőriztetnék semmit mert ugye nem kell cserélni,ez ebben a formában így nem igaz,mivel igényes és óvatos ember vagyok így ugyan úgy rá nézetnék a dolgokra évenként,mivel évente a kötelező szervizet is meg csináltatom az autón és nem halogatom,hogy na majd 2 év múlva jó lesz az.Szóval ami a zsebembe maradna pénz legalább 112EFt lenne,ha ugye azt nézzük darabonként ahogy fentebb írtam a garnitúra 100EFt/garnitúra és min 20000Ft a cserélgetés 5 évre.
2020. ápr. 14. 11:58
 10/23 A kérdező kommentje:

# 8


Még külföldön se jártam sosem,és alföldön lakok lapos mint a fene :)

2020. ápr. 14. 11:59
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!