Bontott hengerfejet is kötelező síkoltatni?
Aztán te megtudod e mérni hogy nem kell síkolni?
Mert nem kötelező ha jó, de mivan ha nem jó.
Akkor lesz ám drága megint szét szedni a motort.
Ok, tisztázzuk a dolgot.
Az a hengerfej, egy másik blokkon volt.
Mivel nem a saját helyére kerül vissza, teljesen mindegy a bontott motor állapota, csak a hengerfej állapota az érdekes. Lényegesek a szelepfészkek, görbülés, vetemedés, esetleges gátrepedés stb...
Mivel keresztfateré, valószínűleg hihetsz neki, de nem lehet csak úgy "átdobni".
Hogy kell-e síkoltatni, azt te akkor tudod eldönteni, ha van műszaki érzéked, egy elég hosszú élvonalzód, hézagmérőd, vagy profi szemmértéked. (bár a kérdés alapján, ezeket kizárnám)
Síkoltatni akkor kell, ha a vetemedés nagyobb annál, amit az ÚJ tömítés át tud fedni, de max. 0,1 mm.
Az felett már necces.
De ha már ekkora munkába fognék, én biztos hogy nem hagynám ki, mert az a tizes amit most megspórolok, később elvinne még 150-et.
Csináltasd meg (jobban jársz), azt meg egy sör mellett magyarázd el keresztfaternak, hogy nem miatta, hanem technikailag érdemes megcsináltatni a síkolást.
Melyik Astra ez? Mert nem mindegy, hogy egy F-ről vagy egy J-ről beszélünk. Az F Astra kb. annyira igénytelen, hogy nyomatékkulcs nélkül lehet rajta hengerfejet lehúzni...
Bár országos túrára nem érdemes vele járni utána, de szomszéd faluig futkározósnak megteszi.
Egyébként a régi valamire való szerelők meg szokták mérni és ha kell akkor síkolnak csak. Ez csak manapság divat pár eszetlen túlfűtött vagy pénzéhes szerelőnél, hogy nem lehet egy autót megszerelni semmivel, csak ha a felét kicseréled közben.
"A síkolás elég költséges"
Valóban az.......van ahol akár 5000forintot is el kérnek érte.......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!