Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelent a belső tömítetlenség?

Mit jelent a belső tömítetlenség?

Figyelt kérdés

Az oké hogy olaj keveredik az üzemanyaggal és elég, de ilyenkor mit kell cserélni? Hengerfej tömítéseket?


Nem értek az autókhoz :)



2020. ápr. 5. 20:41
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%

"belső tömítetlenség"

Gondolom arra értendő, hogy a motorban valami nem tartja távol egymástól azokat az anyagokat, amiknek jobb lenne távol lenni egymástól. :)

A megoldás:

cserélni -és vagy- javítani minden olyan alkatrészt, ami az említett jelenséget okozza.

2020. ápr. 5. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 crudy ***** válasza:

Igen, a kerdezo pontosan ezt kerdezte.


Az uzemanyag vagy inkabb tuzeloanyag csak egy helyen tud keveredni az olajjal, a hengerben. A hengerben van tomites ami a dugattyugyuru es az olaj tesz lehetove. Ez ugyebar, elege belul van. Ha ez a hiba, akkor kopott a motor sajnos, gyakori megoldas a motorcsere. Persze majdnem minden javithato. Altalaban hengerjavitas, gyurucsere stb. Megoldja de nem kis koltseg.

2020. ápr. 6. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 A kérdező kommentje:
Tehát akkor nem hengerfej tömítés kell, hanem magyarul kuka a motor, és cserélni vagy javítani kell? :/
2020. ápr. 6. 09:56
 4/19 Wadmalac ***** válasza:
100%

Na várjunk csak.

A belső tömítetlenség melyik esete forog fenn?


1. olaj feljut az égéstérbe a dugattyú mellett?

2. olaj kerül a hűtővízbe, égéstérbe?

3. hűtővíz kerül égéstérbe, motorolajba?


Ha 1-es, akkor hengerfurat és/vagy gyűrű a probléma, felújítható, persze nem filléres játék.


Ha 2 vagy 3, akkor lehet hengerfej-tömítés gond vagy motorblokk repedés.

A tömítéscsere még esetleges hengerfej-újrasíkolással is elviselhető költség, de ha a motorblokk repedt, inkább motorcsere, mint a hegesztéses mókolás.

2020. ápr. 6. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 Wadmalac ***** válasza:
100%

Hopp, kihagytam a szelepszár-tömítésen hengerbe jutó olaj esetét.

Az is hengerfej-bontásos játék, illik akkor már a szelepeket is cserélni. Az sem két fillér, de egy motor- vagy autócserénél olcsóbb.

2020. ápr. 6. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Azt se ártana tisztázni hogy mit jelent nálad az hogy olaj keveredik az üzemanyaggal.

Addig hiába totóznak itt, vagy úgy van vagy nem.

2020. ápr. 6. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:
Azt hogy elégeti, kipufogóm vége is eléggé fekete aztán benzines.
2020. ápr. 6. 12:19
 8/19 A kérdező kommentje:
Nem szokott füstölni amúgy, nagyon ritkán csak. De főleg akkor amikor olajat töltök bele mert fogy sajnos, aztán utána pár napig még hidegindítás után füstöl.
2020. ápr. 6. 12:20
 9/19 Wadmalac ***** válasza:
100%

Hát az dugattyúgyűrű vagy szelepszár-tömítés lesz.


Gyakori gond, hogy az alsó dugattyúgyűrű, az olajlehúzó beragad és nem tömít, olyankor feltűnően tényleg indítás után tolja a kék füstöt.


Kéne kompressziót méretni. Ha a kompresszió is xar, akkor itt lesz a baj.

Ha a kompresszió minden hengerben jó, akkor inkább a szelepszár lesz a hunyó.

2020. ápr. 6. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm, akkor megnézetem a kompressziót.

Még egy kérdésem lenne, ha olajlehúzó beragadt vagy mi, akkor nem lehet hogy sűrű neki a 10w40-es olaj?

2020. ápr. 6. 12:39
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!