Mit jelent a belső tömítetlenség?
Az oké hogy olaj keveredik az üzemanyaggal és elég, de ilyenkor mit kell cserélni? Hengerfej tömítéseket?
Nem értek az autókhoz :)
"belső tömítetlenség"
Gondolom arra értendő, hogy a motorban valami nem tartja távol egymástól azokat az anyagokat, amiknek jobb lenne távol lenni egymástól. :)
A megoldás:
cserélni -és vagy- javítani minden olyan alkatrészt, ami az említett jelenséget okozza.
Igen, a kerdezo pontosan ezt kerdezte.
Az uzemanyag vagy inkabb tuzeloanyag csak egy helyen tud keveredni az olajjal, a hengerben. A hengerben van tomites ami a dugattyugyuru es az olaj tesz lehetove. Ez ugyebar, elege belul van. Ha ez a hiba, akkor kopott a motor sajnos, gyakori megoldas a motorcsere. Persze majdnem minden javithato. Altalaban hengerjavitas, gyurucsere stb. Megoldja de nem kis koltseg.
Na várjunk csak.
A belső tömítetlenség melyik esete forog fenn?
1. olaj feljut az égéstérbe a dugattyú mellett?
2. olaj kerül a hűtővízbe, égéstérbe?
3. hűtővíz kerül égéstérbe, motorolajba?
Ha 1-es, akkor hengerfurat és/vagy gyűrű a probléma, felújítható, persze nem filléres játék.
Ha 2 vagy 3, akkor lehet hengerfej-tömítés gond vagy motorblokk repedés.
A tömítéscsere még esetleges hengerfej-újrasíkolással is elviselhető költség, de ha a motorblokk repedt, inkább motorcsere, mint a hegesztéses mókolás.
Hopp, kihagytam a szelepszár-tömítésen hengerbe jutó olaj esetét.
Az is hengerfej-bontásos játék, illik akkor már a szelepeket is cserélni. Az sem két fillér, de egy motor- vagy autócserénél olcsóbb.
Azt se ártana tisztázni hogy mit jelent nálad az hogy olaj keveredik az üzemanyaggal.
Addig hiába totóznak itt, vagy úgy van vagy nem.
Hát az dugattyúgyűrű vagy szelepszár-tömítés lesz.
Gyakori gond, hogy az alsó dugattyúgyűrű, az olajlehúzó beragad és nem tömít, olyankor feltűnően tényleg indítás után tolja a kék füstöt.
Kéne kompressziót méretni. Ha a kompresszió is xar, akkor itt lesz a baj.
Ha a kompresszió minden hengerben jó, akkor inkább a szelepszár lesz a hunyó.
Nagyon szépen köszönöm, akkor megnézetem a kompressziót.
Még egy kérdésem lenne, ha olajlehúzó beragadt vagy mi, akkor nem lehet hogy sűrű neki a 10w40-es olaj?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!