Használt, láncos motoros autó vételénél kell komplett vezérléscsere?
Vagy csak akkor, amikor már hangja van a láncnak?
Állítólag ezeknél elég sokszor csörög, zörög a lánc.
Opelről van szó.
...ugrott át már 70 ezernél.
Sajnos valamiért a német gyártóknak nem megy úgy a lánc méretezés mint a japán kollégáiknak a '90es években.
A 2000-es évek elején valóban voltak problémák a láncokkal, de ezt később orvosolták a mérnökök.
Az érintett típusok zömében pedig garanciában cserélték. Javítottam már olyan 1.0 Corsát, amiben 20e km-nél szó nélkül cserélte a láncot a szerviz.
Én 400e km-nél borítottam szét ugyanazt a motort generálhoz és a lánc csak 1-2 centit lógott a gyárihoz képest. Gyakorlatilag cserélni sem kellett volna.
Azóta 500e van már az autóban és tökéletesen működik.
Illetve nemrég a generátort kellett felújítani rajta. Most először!
Egy 1.3-as Cdti motornál 200e km után 15-20 cm lógása volt a láncnak az újhoz viszonyítva. Gyakorlatilag a szakadás határán járt már, de még nem csörgött (hengerfej probléma miatt lett szétszedve).
Viszont ez az autó külföldről származott, tehát a km lehetett akár a duplája is.
Az biztos, hogy a rossz olajválasztással ezeket a bicikliláncokat hamar le lehet amortizálni, de megfelelő használat mellett kibírhatják akár a motor élettartamáig is.
A kérdésnél a kulcsszavaknál H Astra szerepel. Tehát ez vagy 1.4 benzin (z14xep) vagy 1.3cdti lesz, ha jól sejtem.
Ha nincs vele gond, nem zörög, nem csörög, én nem piszkálnám. A gyár is azt mondja ezekre, hogy igény esetén cserélendő, nincs meghatározott periódus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!