Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használt, láncos motoros autó...

Használt, láncos motoros autó vételénél kell komplett vezérléscsere?

Figyelt kérdés

Vagy csak akkor, amikor már hangja van a láncnak?

Állítólag ezeknél elég sokszor csörög, zörög a lánc.

Opelről van szó.



2020. ápr. 1. 10:04
 1/8 anonim ***** válasza:
Csak ha már hangja van, Opel sosemkopel.
2020. ápr. 1. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Meg kell nézni, mit mond az üzemeltetési utasítás. Van olyan tipus ahol bizonyos futás után kell cserélni vezérlést, van ahol meg nem...
2020. ápr. 1. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
A gyári Opel motoroknál nem szokott gond lenni a lánccal, feltéve, hogy megfelelő olajjal használták. Inkább az 1.3 Cdti hajlamos a láncnyúlásra és szakadásra. Ráadásul ennél a motornál nem is mindig hallani a csörgést.
2020. ápr. 1. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
A fórumon sokan számoltak be 1.4 benzinnél 100e előtt szükségessé vált lánc cseréről, illetve kollégámnak a 3 hengeres Corsája ugrott át már 7
2020. ápr. 2. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

...ugrott át már 70 ezernél.

Sajnos valamiért a német gyártóknak nem megy úgy a lánc méretezés mint a japán kollégáiknak a '90es években.

2020. ápr. 2. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

A 2000-es évek elején valóban voltak problémák a láncokkal, de ezt később orvosolták a mérnökök.

Az érintett típusok zömében pedig garanciában cserélték. Javítottam már olyan 1.0 Corsát, amiben 20e km-nél szó nélkül cserélte a láncot a szerviz.

Én 400e km-nél borítottam szét ugyanazt a motort generálhoz és a lánc csak 1-2 centit lógott a gyárihoz képest. Gyakorlatilag cserélni sem kellett volna.

Azóta 500e van már az autóban és tökéletesen működik.

Illetve nemrég a generátort kellett felújítani rajta. Most először!

Egy 1.3-as Cdti motornál 200e km után 15-20 cm lógása volt a láncnak az újhoz viszonyítva. Gyakorlatilag a szakadás határán járt már, de még nem csörgött (hengerfej probléma miatt lett szétszedve).

Viszont ez az autó külföldről származott, tehát a km lehetett akár a duplája is.

Az biztos, hogy a rossz olajválasztással ezeket a bicikliláncokat hamar le lehet amortizálni, de megfelelő használat mellett kibírhatják akár a motor élettartamáig is.

2020. ápr. 3. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
az 1.3 dízel tud szakadni, az tényleg egy betegágy ilyen szempontból és ha a lánc szakad akkor biztos csere a motor. Viszont ez nem opel fejlesztésű, hanem fiat féle dízel. 1.0, 1.2, 1.4 benzinesnél sokan a szívósor csattogását keverik össze a vezérműlánc csörgésével. Ez a kettő szokott ezeknél a benzineseknél a fő probléma lenni. Egyik se hatalmas összeg. Szóval benzinesektől nem kell tartani, csak annyi hogy annyit bír sokszor a lánc , mintha szíj lenne.
2020. aug. 12. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A kérdésnél a kulcsszavaknál H Astra szerepel. Tehát ez vagy 1.4 benzin (z14xep) vagy 1.3cdti lesz, ha jól sejtem.

Ha nincs vele gond, nem zörög, nem csörög, én nem piszkálnám. A gyár is azt mondja ezekre, hogy igény esetén cserélendő, nincs meghatározott periódus.

2021. júl. 25. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!