Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amerikában miért vannak még...

Amerikában miért vannak még többségben a manuális váltóval felszerelt kamionok?

Figyelt kérdés
Úgy vettem észre, hogy Amerikában fordítva vannak a dolgok váltók tekintetében. A személygépjárművek nagyrészt automaták, a kamionok manuálisak. Európában fordítva. Ez tényleg így van? Ha igen, akkor mi lehet ennek az oka?

2020. márc. 27. 17:28
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
24%

"Európában fordítva"

Ezt honnan vetted?

Vezettél már kamiont?

Én igen.

Igaz hogy nem sokat, kb 1 milla km van a hátam mögött.

És a 40+ tonna megmozgatásához, emelkedőn való feljuttatásához, lejtőn való megfékezéséhez, kell a manuális váltó, és a felező.


Ez csak egy próbálkozás, ami még gyerekcipőben jár.

2020. márc. 27. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Éppen ezért kérdezek, mert érdekel a téma, de hülye vagyok hozzá. Mindenesetre köszönöm a hasznos választ, nem értem miért jó ez.
2020. márc. 27. 18:39
 3/11 anonim ***** válasza:
79%
Szerintem meg az is benne van hogy amerikába az automata váltós személyautók terjedtek el, és egyfajta elvárás lett hogy a kamionos tudjon kéziváltósat vezetni. Meg ők nagyon ragaszkodnak a hagyományos kamionokhoz. Nem lenne szükség akkor csőrös kamionokra sem amikor itt vannak a kisebb európaiak de ők valamiért ragaszkodnak hozzá. Plusz a kéziváltóssal sokkal finomabban lehet elindulni,tolatni, lejtőn motorfékkel fékezni az autót vagy emelkedőn felváltani. Aki kamionos akar lenni tudjon kézzel is váltani szerintem. Más kérdés hogy az automata sokkal kényelmesebb,de az nem olyan finom mint a manuális. Bár azért van 1-2 komolyabb automata váltó is már a szakmába ami jobb is mint a kézi.
2020. márc. 27. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
89%

Az az oka, hogy nem jól látod.


Logikailag megkülönböztetünk manuális és automata váltót( meg talán még félautomatát is :D ).


Fizikailag viszont ez a dolog teljesen más, csak ezt nem látod ha nem vagy benne legalább derékig- mármint a váltóban.


Személyautóknál teljesen más a helyzet, ott kell egy munkavégző közeg ami a váltást elvégzi helyetted. Az automataváltóknak van egy belső olajszivattyúja és fokoztatok váltása irányított olajnyomással történik.


Kamionoknál viszont minden járművön korlátlanul rendelkezésre áll a sűrített levegő,amivel el lehet végeztetni a váltásokat.


Hogy ez miért érdekes? Azért mert nagyon nagyon sok haszonjárműnél a sebességváltó fizikai kialakítása az teljesen egészében megegyzik a két váltótípus esetében. Pl a Scaniákba ( és most már MAN-ekbe) pakolt Allison automataváltók az utolsó cavarig megegyeznek az Allison kéziváltókkal. Egyedül a váltó tetején a "kulisszában" van eltérés, nem egy másfél méteres rudazat van rápakolva amit cibálhatsz hanem egy doboz néhány levegős szeleppel.


Ilyen a személyautóknál nem nagyon fordult elő, én egy esetről tudok ez a BMW SMG/SMG II váltója. Az pont ugyanígy működik, csak ott a levegős szelepek helyett valami elektromágneses léptetők vannak.


Na de kamionok. Az amerikai kamionok nagyon nagy részében Eaton Fuller van. Ez kéziváltónak néz ki, kézzel váltod a sebességet de kuplungolni már ebben is cska induláskor kell ( mint pl. a Scania esetében a 3 pedálos Opticruisenál). Igazából ezek már fizikailag megegyeznek az automatákkal, a kézi kapcsolgatás pedig csak show. Beléjük rögzült hogy ez jó és megbízható és itt leragadtak, de ők is csak egy fél lépésre vannak az automatáktól. A paccar csoport kocsijai és a Volvok is rendelhetők automatával, idő kérdése és kikopnak a "manuális" Fullerek. Vagyis inkább a Fullerek manuális kapcsolgatása kopik ki. :D

2020. márc. 27. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
az új kamionok ott is automaták már
2020. márc. 27. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
72%
Nem mind. Rengeteget rendelnek még mindig Fullerral. Annyira keresett, hogy a Volvonak is át kellett vennie az Eaton váltóját a VN/VNL sorozathoz, mert a saját I-Shiftjükkel a kutya nem akarta megvenni a vontatókat. Ugyanezzel a váltóval használtan sincs rájuk nagy kereslet.
2020. márc. 27. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Magyarul ott az a divat.
2020. márc. 27. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
30%

Az a legjobb az egészben, hogy olyanok szakértik meg a kérdést, akik "hallottam már valakitől, hogy az ismerősének az ismerőse ismer valakit, aki már látott fényképen kamiont"

Akinek meg van tapasztalata, azt lepontozzuk. (ne vedd magadra kérdező)

A többiek meg hát...

2020. márc. 27. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%

Attól, hogy vezettél már kamiont még írhatsz ordas nagy hülyeséget. Tudod Európában hány kamion fut? Tudod kéziből és automatából mennyit adnak el? :D


"És a 40+ tonna megmozgatásához, emelkedőn való feljuttatásához, lejtőn való megfékezéséhez, kell a manuális váltó, és a felező."


Automatával nem lehet elindulni? Nem lehet megfékezni? Melyikkel tudsz gyorsabban és hatékonyabban retarderre kapcsolni?


"Ez csak egy próbálkozás, ami még gyerekcipőben jár."

Ahha, az. Már 30 éve próbálkoznak.


"Az a legjobb az egészben, hogy olyanok szakértik meg a kérdést, akik "hallottam már valakitől, hogy az ismerősének az ismerőse ismer valakit, aki már látott fényképen kamiont""


Eddig úgy tűnik ez inkább te vagy Mr. Kamionsofőr.

2020. márc. 27. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 walk w1th mee ***** válasza:
100%

elnézve az amerikai kamionos videókat,kicsit régi oldsql a belső a gépekben,ennyit láttam belőle.

és ne adj isten hogy manuális kamionokkal kellene járjunk még manapság...:D jó az automata.annyi mindenre kell figyelnünk ,nagy forgalom hirtelen pálya beállás,araszolás és eközben tájékozodás nagy városban,hogy nagyon megkönnyiti az életünket az automata váltó

2020. márc. 27. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!