Ti miben változtatnátok a jogosítványok kiadásának követelményein ahhoz hogy felelős és kevésbé közveszélyes vezetők legyenek az utakon?
Ha 30 évre emelnéd a jogsi korhatárt, akkor sem szűnne meg a városon belüli 70-90-el cirkálás, én jogsi letétele után kemény 2 hónapot tartottam a 30-as 60-as táblát, mert elavult az egész kresz.
Friss jogsisként direkt igyekeztem a lehető legszabályosabban vezetni alkalomadtán, városban, és városon kívül, ahol 40-es tábla volt ott 35-38 környékén totyogtam, még 90-es táblánál sem léptem túl a sebességet, ebből kifolyólag a tükörben visszanézve a mögöttem lévő szája igen csak pörgött, megszámolni is nehéz hányszor dudáltak rám, hány sok lóerős autó előzött ki index nélkül fene tudja mekkora sebességgel, mert a kanyar után már sehol nem láttam.
Én felvettem a bunkó, erőszakos stílust, amiben max a gyalogos, biciklis a szent, mindenki más elhanyagolható.... Érdekes módon az ezt követő időszakban nem förmedt rám az Audis kopasz a pirosnál, mert 70-80al mertem menni előtte a 60-as táblánál.
Viszont tapasztalataim szerint ha rendőr van a közelben akkor mindenki előveszi az X éve szerzett vezetési ismereteit....
Ha unatkozom szabadnapokon, és elmegyek akár 100km+ távra akkor keményen villognak a szemből jövő komolyabb autókkal is hogy vigyázzak.
A vezetés egy kis családdá nőtte ki magát, ahol bizonyos réteg összetart, a szabálykövetők meg kiperegnek, és szívnak eleget, van aki már rájött erre és inkább felvette a forgalom tempóját.
Én ott hajtok gyorsan ahol ismerem a helyet, nincs állat, gyalogos forgalom, és van elegendő hely, illetve az út minősége amit enged.
PÁV-szerű vizsgaalkalmasság, ami lényegében szűri az idegbeteg, közösségre alkalmatlan embereket is.
Pl az ilyen "dinamikusan közlekedő embereket"...
Az oktatásba felvennék figyelemfelkeltő elemeket. Számos nagyon jó videóanyag készült a közlekedés veszélyeiről, mint telefonálás, fáradtság, csúszós utak, stb. Ezeket kötelezően levetíteném minden tanulónak KRESZ oktatás alatt.
Öt évente KRESZ frissítő vizsgát csináltatnék mindenkivel, az előző években történt változtatásokra koncentrálva. Öt sikertelen vizsga után, sikeres vizsgáig felfüggeszteném a jogosítványt.
A kiadás kapcsán nem sokat. Én a jogosítvány megújítását kötném újravizsgázáshoz. Valószínűleg nem leszek népszerű a véleményemmel, de nem különösebben zavar. A GKI-s utánképzési rendszert kiterjeszteném mindenkire... vagy inkább valami hasonlót.
Nonszensznek tartom, hogy annak, aki abból él, hogy vezet napi X órát, és több rutinja van, mint három másik embernek együttvéve, 5 évente el kell mennie újra levizsgáznia mindenből, míg az, aki 30 éve megszerezte a jogsiját, és azóta autóban sem ült, nyugodtan vezethetne csak azért, mert 10 éve a háziorvosa megnézte, hogy milyen a látása.
Minimális elméleti számonkérés a legfontosabb dolgokból (mondjuk a táblákból és az elsőbbségadási szabályokból), parkoljon be, ahogy tud két kocsi közé (nem kell balra hátra és társai... ahogy be tud állni, álljon be és kész), majd kerüljön két kört egy vizsgabiztossal a háztömb körül. Egy óra alatt meglenne, de annyi haszna lenne, hogy azt, akik egyébként rutintalan, vagy kiszűrné a rendszer, vagy ha fontos neki, hogy ott legyen az érvényes jogsi a zsebében, rá lenne kényszerítve arra, hogy legalább pár évente felfrissítse a tudását annyira, hogy egy ilyen vizsgán megfeleljen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!