Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Trabant 601-be főtengelyt...

Bocojo kérdése:

Trabant 601-be főtengelyt cserèltem. Miután visszakerült a motor a helyère, összerögzítettem a váltóval, kuplung a helyèn. Forgatom a főtengelyt kèzzel. Recsegő-kattogó hang. Nem szorul. Mi lehet? Lègyszi, segítsen valaki egy tippel! Kőszönöm!

Figyelt kérdés
A kuplung szerkezet csavarjait az önindító helyèn benyúlva szoktam rögzíteni. Ahogy mozdítok a következő csavarig kis reccs-katt-katt hallatszik.

2020. márc. 19. 05:42
 1/7 anonim ***** válasza:
75%

Nem értelek.

A kulungszerkezet (kinyomó) összes csavarját (6db?) a váltóval történő összeszerelés előtt húzom meg, utána építem össze a váltóval.

Fogalmam sincs mi lehet nálad a gond.

2020. márc. 19. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Emlékem szerint vannak a trabantnak a főtengelyén rugós feszítésű zárólemezek az átömlőcsatornákhoz. Nem lehet, hogy az ugrott szét összerakásnál?
2020. márc. 19. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Váltóráépítés előtt nem forgattad meg a főtengelyt?

Attól tartok szét kell szedni.

Igen, a Trabant résvezérléses, a két henger között a forgattyűsjházban vannak, azokat rúgó szorítja...

2020. márc. 19. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Összerakás után természetesen megforgattam kèzzel a fötengelyt.Semmi zörej,dugattyúk szèpen járnak. A kuplungnál van valami bibi szerintem,onnan hallani fura kattogást. Talán feszül a tárcsa. De köszönöm a tippeket.
2020. márc. 19. 16:07
 5/7 anonim ***** válasza:

Ha a kuplung ki van nyomva, akkor a tárcsa meg sem mozdul, az nem tud kattogni és a váltóban sem mozdul semmi.

Akkor marad mint mozgó elem: a lendkerék, a kuplungkinyomó szerkezet (tányér), kinyomócsapágy és az önindító, bár ilyenkor elvileg nem ér hozzá..

2020. márc. 19. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Főtengelyt csere történt, vagyis ki volt véve a motor. Akkor miért kell -utólag- a önindító helyén meghúzni a kuplungszerkezet csavarjait?


Ugyanis ha nem volt lehúzva, az annyit jelent, hogy nem központosítottad a tárcsát. Akkor hogy ment a helyére?

Talán a nyelestengely letört egy darabot a szerkezet lemezkéiből? :(

2020. márc. 22. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Úgy látom érdekes a kèrdèsem.Idő közben már vissza kivettem a motort,majd le a kuplugot.Kicsit melegítettem a lendkerèken,hátha mèg jobban rámegy a főtengely vègère. Sokat nem ment. Úgyhogy kuplung vissza. Ja igen,azèrt hagyom ilyenkor lazán a szerkezet csavarjait,hogy miután összeraktam a váltóval a motort,így központban kell,hogy legyen a tárcsa,ugyanis van egy kis mozgástere neki. Majd szèpen fokozatosan húzom meg a csavarjait, körbe forgatva a főtengelyt. Második összerakás után kicsivel jobb lett. Kèszre szereltem,használom a Trabit. Egèsz jó hangja van,kuplung jól működik. Ja,igen, nem vagyok szakmabeli. A lendkereket csak kuplung nélkül lehet leszedni a főtengelyről. Nem tudom más autóknál hogy van,most lehet hülyeséget írtam.Szóval meglátjuk mi lesz. Üzemel,eddig nincs probléma. Köszönöm a segítőkészséget,meg az èrdelődèst.
2020. márc. 24. 16:46

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!