Mi a különbség egy ugyanakkora motorú (ccm, LE) dízel és benzin autó között?
Gondolok itt pl a váltásra, gyorsulásra, gyorsulási görbére stb.
Pl:
BMW 318i E90
BMW 318d E90
Mind kettő 143 ló, de ez hogy lehetséges? Úgy hallottam egy dízel sokkal lomhább, hangosabb és hamar fel kell váltogatni.
A konkrét típust nem ismerem.
De két általában azonos autó, azonos teljesítménnyel sem egyforma. A dízel nehezebb súlyú. Amikor hangosabb volt az az idő elmúlt rég azért a mai autók közel egyformák, csak a szigetelés számít. De amikor amúgy szerintem valami régebbi BMW van a leirasodba. Ott még lehet.
De am a tömeg miatt valamivel lassabban gyorsul.
Viszont mivel a dízel alul is nyomatékos, ha csak nem állandóan magas fordulaton hajtod erzetre a dízel jobb.
Szerintem próbáld ki mindkettőt! Kb ez olyan, mitha a recskázás és a szexelés közötti különbséget próbálnánk leírni. Fölösleges róla a szót szaporítani, jobb ha átéli az ember.
A mindennapi használati fordulatszám tartományban a dízel kellemesebb, mert pont ebben a tartományban gyorsul jól. A benzines is lehet hogy pont ugyan ilyen jól gyorsul, de ahhoz hogy ezt kihozd belőle 6000-es fordulatig kell forgatni, amit általában ritkán tesz az embere normál közlekedés közben.
A mai autók, már nagyon jól hangszigeteltek, alig hallani, hogy jár a motor. Nagyobb tempónál pont a dízel csendesebb, mert általában hosszabb áttételű a váltó. Azaz ugyan olyan sebességnél, alacsonyabb a motorfordulat, az által csendesebb a motor. Alapjáraton, nyitott motorháztetővel lehet hogy hangosabb a dízel.
A dízelnél sem kötelező "hamar" felváltani. Ha 4000-es fordulaton akarod bőgetni a dízelmotort, megteheted, csak értelme nincs sok, mert nagyon jól gyorsul 2000-es fordulaton is. Akkor meg minek kihúzatni?!
A diesel motornak kisebb a max. fordulatszáma (kb. 5000 a vége) viszont alacsony fordulatszámon is már van ereje. A (szívó)benzines akár 7000-ig is elforog, de alacsony fordulatszámon gyengébb. A dízel 4000-es fordulaton tudja a 143 lovat, a benzines csak 6000-en.
Ezért a dízel erősebbnek fog érződni, mert a benzinest úgysem fogod 6000-ig elforgatni.
Szerintem a dízel hétköznapi használatra sokkal kellemesebb, mert már alacsony fordulatról megindul, nehezebben fullad le, hirtelen gyorsításhoz nem kell nagyon visszaváltogatni.
A dízel ráadásul kevesebbet fogyaszt, cserébe a szervizelése drágább lehet a sok drága alkatrész miatt.
Dízel: lenyomod a gázt. 2 mp-ig semmi nem történik. betölt a turbó. izomból hátbavág az autó 1 másodpercre. elfogy az erő, leforog a fokozat, váltani kell.
Benzines: folyamatosan húz az egész fordulatszámtartományban, rugalmasabban használható egy fokozat, de kevésbé érződik hirtelennek a gyorsulás.
2. válaszoló: Csak éppen ez a különbség, hogy a dízel egyre gyengébb lesz, minél jobban forgatod, a benzines meg egyre erősebb.
Tehát nem az a lényeg, hogy valaki azt élvezi hogy értelmetlenül tovább forgatja a motort, hanem hogy a benzinesnél ennek van értelme.
# 6-os és én nem pont ugyan ezt írtam?
A dízel mondjuk általában 1500-3000-es fordulat között erős, ahol a mindennapi használat alkalmával 90%-ban használod ezért érzetre kellemesebb. Egy benzines ugyan olyan erős, hiszen ugyan annyi lóerő, azonos tömeg esetén a 0-100 gyorsulása is hasonló. Csak éppen 3000-6000 között erős. A dízelre értettem, hogy lehet 3000 fölé is forgatni, akár lehet 4000 körül is tartani a fordulatot, csak nincs értelme. Benzinesnél természetesen van értelme. De én a benzines autómat normál napi városi közlekedés során ritkán használom 5000-6000-es fordulaton. Ezen a fordulaton valóban jól megy, de hangos és a fogysztása sem a legkedvezőbb itt. Ennyit írtam fentebb is, nem mást
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!