Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség egy ugyanakkora...

Mi a különbség egy ugyanakkora motorú (ccm, LE) dízel és benzin autó között?

Figyelt kérdés

Gondolok itt pl a váltásra, gyorsulásra, gyorsulási görbére stb.

Pl:

BMW 318i E90

BMW 318d E90

Mind kettő 143 ló, de ez hogy lehetséges? Úgy hallottam egy dízel sokkal lomhább, hangosabb és hamar fel kell váltogatni.


2020. márc. 6. 15:12
 1/8 anonim ***** válasza:
56%

A konkrét típust nem ismerem.

De két általában azonos autó, azonos teljesítménnyel sem egyforma. A dízel nehezebb súlyú. Amikor hangosabb volt az az idő elmúlt rég azért a mai autók közel egyformák, csak a szigetelés számít. De amikor amúgy szerintem valami régebbi BMW van a leirasodba. Ott még lehet.


De am a tömeg miatt valamivel lassabban gyorsul.

Viszont mivel a dízel alul is nyomatékos, ha csak nem állandóan magas fordulaton hajtod erzetre a dízel jobb.

2020. márc. 6. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
0%

Szerintem próbáld ki mindkettőt! Kb ez olyan, mitha a recskázás és a szexelés közötti különbséget próbálnánk leírni. Fölösleges róla a szót szaporítani, jobb ha átéli az ember.

A mindennapi használati fordulatszám tartományban a dízel kellemesebb, mert pont ebben a tartományban gyorsul jól. A benzines is lehet hogy pont ugyan ilyen jól gyorsul, de ahhoz hogy ezt kihozd belőle 6000-es fordulatig kell forgatni, amit általában ritkán tesz az embere normál közlekedés közben.

A mai autók, már nagyon jól hangszigeteltek, alig hallani, hogy jár a motor. Nagyobb tempónál pont a dízel csendesebb, mert általában hosszabb áttételű a váltó. Azaz ugyan olyan sebességnél, alacsonyabb a motorfordulat, az által csendesebb a motor. Alapjáraton, nyitott motorháztetővel lehet hogy hangosabb a dízel.

A dízelnél sem kötelező "hamar" felváltani. Ha 4000-es fordulaton akarod bőgetni a dízelmotort, megteheted, csak értelme nincs sok, mert nagyon jól gyorsul 2000-es fordulaton is. Akkor meg minek kihúzatni?!

2020. márc. 6. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
56%
A 143 lovas turbódízel BMW minden, csak nem lomha.
2020. márc. 6. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
0%

A diesel motornak kisebb a max. fordulatszáma (kb. 5000 a vége) viszont alacsony fordulatszámon is már van ereje. A (szívó)benzines akár 7000-ig is elforog, de alacsony fordulatszámon gyengébb. A dízel 4000-es fordulaton tudja a 143 lovat, a benzines csak 6000-en.

Ezért a dízel erősebbnek fog érződni, mert a benzinest úgysem fogod 6000-ig elforgatni.

Szerintem a dízel hétköznapi használatra sokkal kellemesebb, mert már alacsony fordulatról megindul, nehezebben fullad le, hirtelen gyorsításhoz nem kell nagyon visszaváltogatni.

A dízel ráadásul kevesebbet fogyaszt, cserébe a szervizelése drágább lehet a sok drága alkatrész miatt.

2020. márc. 6. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
56%

Dízel: lenyomod a gázt. 2 mp-ig semmi nem történik. betölt a turbó. izomból hátbavág az autó 1 másodpercre. elfogy az erő, leforog a fokozat, váltani kell.


Benzines: folyamatosan húz az egész fordulatszámtartományban, rugalmasabban használható egy fokozat, de kevésbé érződik hirtelennek a gyorsulás.

2020. márc. 6. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
56%

2. válaszoló: Csak éppen ez a különbség, hogy a dízel egyre gyengébb lesz, minél jobban forgatod, a benzines meg egyre erősebb.

Tehát nem az a lényeg, hogy valaki azt élvezi hogy értelmetlenül tovább forgatja a motort, hanem hogy a benzinesnél ennek van értelme.

2020. márc. 6. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

# 6-os és én nem pont ugyan ezt írtam?

A dízel mondjuk általában 1500-3000-es fordulat között erős, ahol a mindennapi használat alkalmával 90%-ban használod ezért érzetre kellemesebb. Egy benzines ugyan olyan erős, hiszen ugyan annyi lóerő, azonos tömeg esetén a 0-100 gyorsulása is hasonló. Csak éppen 3000-6000 között erős. A dízelre értettem, hogy lehet 3000 fölé is forgatni, akár lehet 4000 körül is tartani a fordulatot, csak nincs értelme. Benzinesnél természetesen van értelme. De én a benzines autómat normál napi városi közlekedés során ritkán használom 5000-6000-es fordulaton. Ezen a fordulaton valóban jól megy, de hangos és a fogysztása sem a legkedvezőbb itt. Ennyit írtam fentebb is, nem mást

2020. márc. 7. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Azért nem kell 5-6ezerig forgatni őket. 3-4ezernél már bőven jól mennek. Dízel meg 1500-3000 között. Nyilván mindegyik motornál más, de kb így..
2020. márc. 7. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!