Melyik veterán autó a legélhetőbb a mai világban?
Nem feltőtlenül teljesen ésszerüen első autót nézek és imadom aveterán kocsikat ezeket néztem:Alfa Romeo 33
Citroen bx
Volvo 460
Vw jetta mk1/mk2
Fiat 127
Trabant 601
Renault r10
Citroen 2cv
Vw bogár
Íme az én véleményem és tapasztalatom ezekről az autókról:
Citroen bx - talán ennek a legjobb a futóműve, és a korabeli kompaktok között ez volt a legközelebb a luxushoz. De sok a rozsdásodó, elhanyagolt példány, nagytestvéreihez hasonlóan itt is elsődleges hibaforrás a futómű és az elektronika.
Volvo 460 - Nemrég láttam ilyet az Árkád parkolójában, farmer kék színű volt és pókhálós acélfelnik voltak rajta. Pazarul nézett ki, ezzel lehetne csajozni :D
Vw Jetta mk1/mk2 - Hát, nekem személy szerint nem tetszik. Nem szép a formája, nagyon izléstelen a belsőtér (küllemre és anyaghasználatra) és rohadnak ezerrel. Csak akkor vegyél ilyet, ha találsz egy szép darabot és mindenképp ilyet szeretnél.
Fiat 127 - Ritka és hamar kinőnéd. Egyébként aranyos autó, csak nehéz lenne vele megoldani egy bulizós hétvégét a haverokkal és néhány csajjal. Egy balatoni utat se mernék bevállalni vele. De amúgy szép és jópofa karaktere van.
Trabant 601 - Haveromnak volt egy 3 ajtós kombija. Azt mesélte, hogy a 26 lóerővel is kifejezetten fürgén ment, remekül pakolható volt és remek feelingje volt. De mivel tartósan nem tudott száznál gyorsabban menni, és kifejezetten sokat fogyasztott (9-10<), plusz a padlólemez is szétrohadt, kénytelen volt tovább adnia másnak.
Renault r10 - Örülj ha látsz ilyet élőben.
Citroen 2cv - A Renault R4-re hasonlít: Rövid, sovány, gyenge, viszont tök aranyos és már ezekkel is lehet egy jót autózni. Könnyű szerelni, és remekül testreszabható kisautó. Viszont napi használatra nem javasolnám.
Vw bogár - Inkább hobbi célra ajánlanám. Ezt is könnyű szerelni és testreszabni, de a hűtőrendszere (ami nincs) miatt nem javaslom városba. Nem igazán van neki presztízse, így állandóan le fognak tolni vele.
Amiket még ajánlanék a figyelmedbe:
Ford Escort mk3/4 & Orion - Akár 100000 alatt is kifogható, viszont erősen foglalkozós a karosszériája szinte minden esetben. Egy sokat állt motor hajlamos a magas olajfogyasztásra (bár ez általános a régi autóknál), ezen kívül rendkívül csúnyán tud öregedni az utastér, ha nem vigyáznak rá. Viszont remek kis autó, már egy 1.3-as, 4 sebességes példánnyal is tök jót lehet autózni. De természetesen az igazi kuriózum az xr3i és az RS turbo, melyeket akár miliós áron is tudnak értékesíteni.
Renault r4 - Ára kezd elszállni a Trabanthoz hasonlóan, de néha felbukkan egy-két darab pár százezerért. Ez is foglalkozós, viszont hasonló alapokon nyugszik az r5-el, így könnyen módosítható (apukám rakott r5 motort és üléseket r4-be mindenféle fabrikálás nélkül) és remek kis autó lehet belőle.
Opel Kadett D - Hasolnó véleménnyel vagyok róla, mint az Escort-ról, szép autót lehet belőle csinálni.
Ford Sierra - Talán a legolcsóbb hátsókerekes autó, amennyiben ilyesmire fájna a fogad, csekkold le. Nekem a '86 elöttiek tetszenek a legjobban, 3 ajtós kivitelben, de az riktaság.
Nissan Cherry N10 & N12 - Elég ritka, de láttam már szép, papíros, eladó példányt 120000-ért. Főleg 3 ajtósban tetszetős, és meglehetősen igényes utastérrel rendelkezik: sokban van plüsskárpit és nagy a lábtér elől.
#12 A Volvo 460-at ajánlanám a legjobban. Azon belül is kombiban, aminek nem tudom, hogy más számozása volt-e, de mindegy is. Kombiban hihetetlenül jól néz ki, és talán ezek közül az autók közül ez a legalkalmasabb napi használatra, bulizásra, nyaralásra és ez a legmasszívabb is. De még azt is zokszó nélkül elfogadnám, amit az Árkádban láttam.
A Citroen BX-et mondanám még, ami esetleg egy bevállalható darab még, csak azok mind szétestek mostanra, és lehet, hogy egy ilyen autóra nem érdemes költeni akár milliókat. A Volvóba megérné befektetni a pénzt szerintem. És abban a kocsiban nem lesz mitől félned :D
Kérdező!
Egy álmodozó gyerek vagy, talán még jogsid sincsen.
Vagy apuci ad 3 milliót pl egy "Citroen 2cv"-re??
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!