Szerintetek mekkora az ideális kezdőmotor?
Én totál kezdő voltam, sokat bicajoztam előtte. 125-össel kezdtem, de szerintem 250-es jobb lett volna. Annak is jó a 250-es,aki már 50-esen ment.
Előnyök 250 mellett:
1) fel tudja venni a környezet sebességét, nem úgy, mint egy 125-ös.
2) nem érzékeny annyira sem a fék sem a gáz hogy kezdő kezében hirtelen mozdulat miatt baleset történjen
3) Könnyebb, mint egy nagymotor, ami veszély esetén jól tud jönni egy kezdő esetén.
4) olcsóbb a fenntartása, mint egy nagymotornak
5) olcsóbb a megvásárlása is
6) Könnyebben szerzel vele tapasztalatot, mert hamarabb leszel magabiztos.
7) Türelemre, megfontoltságra, odafigyelésre nevel, ami később, nagymotor esetén nagyon hasznos lehet (ebből a szempontból a 125-ös még jobb)
Stb
Ha már van kellő mennyíségű gyakorlat 50-essel akkor szerintem lehet ugrani A2-re.
Sok esetben az 50-esek is inkább 60-70-80 köbcentisek ( legalábbis a mi időnkben még mentek ezek a bulik) onnan a 125-ös az sem tömegben sem teljesítményben nem nagy lépés. A2-vel azért már lehett komolyabb tömegű és teljesítményű motorokat vezetni és nem azt mondom hogy egyből ki kell maxolni az A2-t, de egy 50-eshez ( tuningolt 50-eshez) képest egy 25-30-35 lovas motor más azért jelentős előrelépés teljesítményben.
De ott van pl a öreg 250-es Bandit. Sor4, le lehet forgatni 14 000-ig, az alul finoman fogalmazva is harmatgyenge. Persze erősebb, mint az 50-esek, de 10 000-ig nem elég erős, hogy kitekerje alóla a motort.. ( nyilván más a helyzet egy keveset forgó 1-2 hengeresnél :D )
Ha totál kezdő szerintem akkor sem feltétlen szükséges 50-eesel kezdeni, lehet nyugodtan 125-össel is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!