17" alufelni. Gumiméret, véleményetek?
Kérdésem az lenne,hogy mi a véleményetek a gumiabroncs méret kiválasztásával?
Gyári méret 205/55 R16. Nos a gumis kettőt mondott, 205/50 R17 és 225/45 R17. De inkább a 205/50est ajánlja. Mert az komfortosabb,védelemhez magas de nem látható az az 5% és nem veszi fel annyira az útat. Mondjuk 10emberböl 8 helyeselte,akinek van 225 is és 205 is. Igaz,picit drágább mert még nem annyira keresett. Hozzá teszem,hogy nem a maga üzletét akarja,mert nála amúgy sincs.Csak majd ha gumi rendelésnél járok.
#9-10
Mindkettőben van valami igazság. 7,5j-re a gyári szélesség 225, ezzel a gumi oldalfala egyenes, olyan amilyennek lennie kell. Viszont a jelenlegi tuning stílusirányzat a széles felnire keskenyebb (robbantott) gumi, ami nagyon jól néz ki. 9j-re a 225-ös szélesség egy átmenet, nagyon jól használható gyári körülmények között, nem nevetséges gyári magassággal (persze ültetve sokkal jobb), de mégis jobban néz ki mint ahogy az autó kigurult a szalonból. 205, illetve azalatt már csak air ride-dal néz ki jól, lerakod a földre az autót, a perem a sárvédőn kívül van, a gumi belül.
Nekem az egyik autómon 8,5j felnin 215/45R17 gumi van, tükörből làtni a felni peremét, a futófelület viszont a sárvédőív alatt van, nagyon patentul néz ki. A másikon hiába van Rota felni, 7,5j-n 225/45R17, nagyon gyáriasan, unalmasan néz ki, bár legalább a sárvédőívig kint van és csak dob rajta valamit... A harmadik kocsin szintúgy 225/45R17, de gyári felniken valahol a kocsi alatt elbújva, borzalmasan semmilyen.
Szóval 225 valóban 7,5j-re való, de ha befér az autó alá én mindenképp úgy raknám hogy 8j-205, 8,5j-215, 9j-225 vagy esetleg kis eltéréssel ahogy a váltóméret kiadja. Air ride-dal meg ugye lehet beteg módon, 9j-205 vagy keskenyebb
Ízlések és pofonok...
Nekem az "unalmas gyárias" kinézet tetszik. Semmi olyan nincs az autómon, se kívül, se belül, se beépítve, ami nem gyári. Nekem így tetszik, gyárilag full felszerelten.
Ez a "jelenlegi tuning stílusirányzat" valóban nem az én világom. Gyárilag ültetett sport futómű van az autóm alatt, így jött le a gyártósorról. Az ültetés is csak szolid, ízléses, valóban nem a jelenlegi tuning stílusirányzat szerinti, amikor olyan bután be vannak nyomva a kerekek a kerékjárati ívbe, mintha egy elefánt ülne az autó tetején. Szerintem inkább ez utóbbi a nevetséges.
Lehet hogy a mérnökök hülyék, nem értenek egy futómű optimális műszaki felépítéséhez, ezért sokkal jobb a "robbantott". És az is lehet hogy a tervezőknek sincs semmi esztétikai érzéke. De pl ilyen förmedvényt el nem tudnék képzelni az autóm alatt: [link]
De hát kinek mi... mindenkinek elsősorban saját magának kell hogy tetsszen a saját autója.
9es vagyok
Nekem a 185 széles nyárigumik is 7j széles alufelnin vannak, olyan, mintha fuműtuningon esett volna át a kisautó, ennek az apróságnak köszönhetően. A téli acélfelnikkel teljesen másképp viselkedik az autó.
Apámnak a 6,5j széles felnire van rátéve gyárilag a 205 széles gumi, nagyon nyomin néz ki, és érzed is, ahogy billeg kanyarban, mert nem elég feszes az oldalfala a guminak. Én sem gondoltam sosem, hogy ilyen sokat számít, az én példám is teljesen véletlenül alakult így ki, nem szándékosan vettem ilyen széles felnit, aztán kiderült, hogy így a legjobb.
"Minél szélesebb egy gumi, annál jobb."
És annál könnyebben felúszik esőben...
A széles gumi kizálólag száraz úton növeli a tapadást.
Csúszós helyzetekben a keskeny a nyerő. Szélsőséges példa a rally, nézd meg milyen keskeny gumival csapatják hóban. Mert jobban tapad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!