Ha fokozatosan lassulva közelítem meg a kereszteződést akkor le kell váltogatnom közben fokozatosan ahogy lassulok másképp leáll a motor igaz?




















Inkább a visszaváltogatással rombolod a motort, váltót, kuplungot.
Ahogy a második is írta, motorfékkel gurulsz, ha nagyon lecsökkent a fordulatszám kidobod üresbe és fék.





A 3-as ír hülyeséget, mert fogalma sincs arról, hogy hogy kell vezetni. De ha meg tudja indokolni, hogy mitől lenne veszélyes az üresben 20-szal gurulás, akkor elfogadom a véleményét. Csakhogy nem veszélyes, így maximum hülyeséget írna. Autósportban, például Rallyban nincs ilyen, mert ott folyamatosan össze kell legyen kapcsolva a motor a kerekekkel, hogy ugye azonnal tudj haladni, amikor kell. De mi utcai közlekedésről beszélünk, ott tökéletes módszer ez, mert nem kell nyomnod a kuplungot feleslegesen, nem kell másra figyelj, csak a fékezésre. Pont.
Amúgy akinek fingja sincs a vezetésről az nem tudom, hogy minek jön ide okoskodni. Az, hogy van jogosítványod nem jelenti azt, hogy tudsz is vezetni. Ezt a 3-as kommentelő tökéletesen alátámasztja.





Hibás az agyalásod hármaska!
Ha üresbe van a váltóm, akkor is kapcsolatban vagyok az auómmal, hiszen még mindig az enyém, sőt benne is ülök. :D










"Valóban, nincs kapcsolatunk az autóval, és egy veszélyhelyzet esetén nem tudunk egyből reagálni a szituációra"
Ezt az indoklást sosem értettem.
Attól, hogy üresben van a váltó még ugyanúgy el tudom rántani a kormányt és/vagy bele tudok taposni a fékbe.
Most hirtelen nem tudok olyan vészhelyzetet elképzelni, amit csak hirtelen gázba taposással lehet megoldani. Meg egyébként is, ha pl. motorfékezel és 2000 alatt van a fordulatszám, akkor egy gyengébb autónál beleléphetsz te a gázba, de semmi nem fog történni.
(Tisztában vagyok vele, hogy a forgalmi vizsgán hibapontnak számít)










Leírom, hogy én hogyan csinálom, de fontos, nem vagyok oktató.
A konkrét (oktató által jónak tartott) módszert majd az oktató mellett elsajátítod.
40/50 km/h-s tempónál:
Nyilván ha 50-100 méterre vagyok a lámpától, és látom hogy piros, nem fogok gyorsítani, de nem is nyomok satuféket.
Fékezem, kettesbe visszaváltok, majd motorfékkel + enyhe fékezéssel leállok.
Nagyobb sebességnél (>70 km/h) először hármasba kapcsolok, de pl egy országúton/autóúton nem igazán van olyan helyzet, hogy teljesen állóra kell fékezni az autót, ha a nagyon kevés közlekedési lámpától és vészhelyzetektől eltekintünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!