Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel javítása tényleg drága,...

Dízel javítása tényleg drága, és miért?

Figyelt kérdés

(egy fiat punto tekintetében)

Ami egy benzinesnél x osszeg, az dízelnél? Mert xy alkatresszel egyutt cserelhetőek csak?



2020. febr. 15. 16:07
 1/9 anonim ***** válasza:
26%

Egy dízelmotornak sokkal vaskosabb a felépítése, erősebb anyagok és szó szerint vastagabb anyag kell.

Nagyobb a kompresszió benne, másképp méretezik az elemeket, kevesebb az utángyártott alkatrész, inkább gyári van jobban hozzá.

2020. febr. 15. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
37%

"Ami egy benzinesnél x osszeg, az dízelnél? Mert xy alkatresszel egyutt cserelhetőek csak?"


Nem jó a megközelítés.

A dízel motorokban sok olyan alkatrész lehet, ami a benzinesekben nincs, és ezek az alkatrészek külön-külön is drágák.

Ilyen lehet a turbó, kettős tömegű lendkerék, részecske szűrő, stb...

Ez nem azt jelenti, hogy ezek nálad fognak sorban elromlani, de nem is kizárható, különösen nem használt autó esetében, és bármelyiket is kell javítani, cserélni, az több százezres költséget jelenthet ... régi benzines motorokban még nincsenek ezek az alkatrészek, de 10 év múlva már azoknál is téma lesz.

2020. febr. 15. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Oké,köszönöm
2020. febr. 15. 16:49
 4/9 anonim ***** válasza:
18%
Sajnos már sok benzinesbe is van kettőstömegű,és turbó,aTSI. aTFSI egy hulladék motor.Öt év és kuka vagy zsebbe nyúlós javítás következik.De azért a benzinestől olcsóbb a javítása.
2020. febr. 15. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
17%
Bocs a dízeltől.
2020. febr. 15. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
49%

Mert már a régebbiekben is egy csomó drága, javíthatatlan, vagy drágán felújítható alkatrész van. Pl. Nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, kettőstömegű, részecskeszűrő, turbó, stb.

Egy egyszerű szívóbenzinesben ezek nincsenek. (persze arra is rá lehet költeni horribilis összegeket, ha nincs szerencséd.)

2020. febr. 15. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
18%
Mindenki csak ezt szajkózza, hogy drága javítani... csak azt felejtik el mellé számolni, hogy üzemanyagköltségben mennyit sporoltak, egy hasonló benzines autóhoz képest.
2020. febr. 15. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
30%

Persze hogy azt mert azt nem számolják hogy mit lehet nyerni vele.


Én amikor benzinest választottam tudtam azt, hogy évi 300-350e Ft mínuszban leszek 5 év alatt 1.5 millió mínusz is lesz amiből Diesel esetén mindent ki lehetne cserélni. A benzines nem a sporolasrol szól

2020. febr. 16. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
49%

Aha... Csak ugye ha évente nem mész a dízellel megfelelő km-t, aminél már megéri, akkor lényegében semmit nem spóroltál. Városba, ide-oda elugrálni használat meg eleve elkezdi rövidíteni az alkatrészek élettartamát, és itt már megfordul a dolog, aztán hiába a kevesebb fogyasztás, ha a megspórolt összeg 5-szörösét ráköltöd a kocsira...



Nekem is dízel van, de évi 140-160 000 km-t megyek. Turbó-kettőstömegű kibír 300 000 km-t, de a kettő cseréje együtt 700 000 ft... plusz a többi alkatrész, de mivel ilyen futásmennyiség van éves szinten, kifizetődő a dízel.

2020. febr. 28. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!