Ha gyárilag előírt 5w 30 olaj helyett 10w40 kerül a diesel motorba, annak milyen következményei lehetnek? Tönkre mehet?
Ami biztos, hogy lassabban fordul át az olaj a motorban, lassabban jut el mindenhova.
Szélsőséges esetekben, jobban kopik benne minden fém, ahova késve jut el a motorolaj.
A kopás egy természetes folyamat. Ezt elősegíteni így lehet.
Mindenhol van annyi olajtartalék a motorban, hogyha egyből kell kenés, akkor onnan vehet a motor.
De az olajszivattyú a másodperc tört része alatt ellátja nyomással a rendszert, amúgy a hígabb olaj miért menne el gyorsabban a kenendő helyre? A folyadék összenyomhatatlan, teljesen mindegy, hogy híg, vagy sűrű, sőt, a hígabb olaj jobban kipréselődik a hézagokon, de tegyetek bele nyugodtan hígabb olajat a motorba, a gépműhelyeseknek is meg kell élni valamiből....
Nem veletlenül vannak adalékok mezőgazdasági gépekbe, amik javítják a kenést, de a hülyegyerek képes lenne ebbe is 0/30-as olajat tenni, hogy "mejókennyen"
Extrém hidegben célszerűbb 10 vagy 5-ös számút beletenni, ebből lejön -20, és akkor van a dermedéspont.
A második szám dízelnél mindig 40 legyen.
A benzines meg nem számít, az megdöglik 300 ezernél már, annak tökmindegy.
Gajdán Miklós kiválóan elmagyarázta a lényeget.
https://www.youtube.com/watch?v=M0zsPw5ujig
Itt magyarázza, h a sűrűbb olaj miért fordul át később mint a hígabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!