Alacsony (165 cm) kezdőnek milyen supermotot/endurot
ajánlotok?
Figyelt kérdés
Természetesen 50-es gépre gondolok, mert arra van jogsim. Nekem elsősorban ezek a supermotok, endurok tetszenek, mert aránylag külsőre is vállalhatóak, könnyűnek számítanak, környéken el tudnék fele szaladgálni, és esetleg lightos terepen is helytállnak. Nem motoroztam még, és azt olvastam sajnos, hogy ezeknek a típusoknak elég magas az ülésmagasságuk. Ez igaz? Mennyire érne le a lábam szerintetek? Vagy ez egyáltalán mennyire probléma? Olvastam olyat is, hogy át lehet alakítani, hogy lentebb legyen az ülés, nem tudom, ez igaz? Illetve még milyen stílusú gépeket ajánlanátok, ha ezek kiesnének az alacsonyságom miatt? :/
Én 167 centi magas (alacsony) nő vagyok, én is enduro irányban keresgéltem, igaz, én megcsináltam az A2-es jogsit, mert kevés volt a B125 is :P
Nem lehetetlen alacsony ülésmagasságú motort találni, de elég közel van hozzá...sajnos. Én 50-es kategóriában nem is találtam (lehet, nem jól kerestem), de a mostani kategóriámhoz leltem egy Beta Alp 200-at. A Betamotornak van 50-es motorja is, de nem néztem utána, ennek mekkora az ülésmagassága.
2020. febr. 10. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
Supermoto, enduro lenne pedig ideális, meg ezek tényleg tetszenek is és praktikusak. Egy jó DT pl. Te egyébként erről tudsz valamit, hogy az ülést lehet állítani? Simsont nem szeretnék már, mert borzasztóan felment az áruk, és hiába jó feeling, azért nem olyan megbízható, mint egy modernebb gép, nem érnek 3 száz ezreket véleményem szerint. Nem tudom, te mennyire gondolkodtál sportmotorokban, de azok alacsonyabbak szerintem. Egy Yamaha TZR 50-es, vagy egy RS 50 egész vagány kis motornak tűnnek, viszont én néha terepeznék is kicsit, ott ez a motor elvérzik, nem? Meg eleve totál nevetséges lenne sportmotorral a mezőn flangálni. Illetve talán ez más vezetési stílust is igényel. Nem tudom mennyire vészes ez a 165 cm, ha egy kicsit megdöntöm a vasat, és az egyik lábam nagyjából telitalppal leér, úgyse jó? Nem tudom mennyire nagy kérés, de megmérnéd, hogy a te mocidnak milyen az ülésmagassága? Azért az egy kiindulópont lehetne, ha tudnám neked hasonló magassággal hogy ér le a lábad egy X cm magasságú motorról. Azért a cipő talp is 1-2 cm. Köszi, hogy írtál egyébként! Végre valaki! :)
2020. febr. 10. 16:45
3/9 anonim válasza:
83 cm
Tapasztalatom alapján a max ülésmagasság, amit biztonságosnak érzek még (mindkét lábam leér vmennyire a földre): 86 cm. De az ekkora ülésmagasságú motorról már csak a lábujjpárnáimra tudtam támaszkodni, és felülni is kényelmetlen volt. Persze, amíg nincs gáz, addig nem probléma, hogy alig ér le a lábad, de pont (enyhe) terepezésnél (is) sokszor hasznos, ha lábbal is tudod segíteni magad. Meg ugye minél magasabb az ülés, annál nagyobb a motor is, tehát a súlya is több. Egyedül fel is kell tudni állítani. Oké, megmutatták a rendőrök azt a technikát, amivel egy 200+ kilós vasat is "könnyen" fel lehet lökni a lábára, de nem az a cél, hogy megszakadjak... Ha maradsz 50 ccm-nél, azok mind nagyon könnyűek, szóval ilyen problémád nem lesz, de azért legyen eszedben a súlyt is figyelni :)
2020. febr. 11. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Rijeu 50
2020. febr. 11. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
Hát köszi, kicsit azért elbizonytalanodtam. Nagyjából lemértem a földtől az ülepemig (nem röhögni :D), és kb. 82 cm. Megnéztem egy 90 cm magasra állított biciklinyeregről éppen, hogy csak a lábujjhegyeim érnek le, az már borzasztó kényelmetlen volt. 1-2 infót találtam neten, hogy mik ezeknek az enduroknak, supermotoknak az ülésmagasságai, és hát nagyjából olyan 85-90 cm között mozognak. Azt olvastam, hogy lehet venni ilyen állítható rugóstagot, ülésmagasság csökkentő kitteket, de én megmondom őszintén nem igazán értek ezekhez, meg nem tudom, hogy mennyire kivitelezhetőek ezek egyáltalán, nem csak szóbeszéd? Egyébként egy TZR 50-nek 815 mm az ülésmagassága, ezért is gondolkodtatnak el ezek a kis sportmocik. De itt akkor a terepezés kilőve, + nem tudom milyen lehet ezeket vezetni. Kanyarodás pl. sokkal nehezebb egy sportmotorral, nem? Vagy 50-esnél azért nem ?
2020. febr. 11. 11:44
6/9 anonim válasza:
A TZR 50-nek az első kisebb gödörnél le fog koppanni az alja.
A te magasságodhoz, mint már írtam, a kb max 84-85 centis ülésmagasság lesz elfogadható. A bringáról persze, hogy leér 90 centis magasságnál a lábad, mert annak nincs szélessége. De egy motorülés pont elvesz a szélességével annyit, hogy nem fogsz leérni róla.
Én is gondolkodtam alacsonyításon, de barátom lebeszélt róla: ezekkel max 1-2 centit lehet ereszteni, mert különben a kerékméret fog bezavarni.
2020. febr. 11. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 A kérdező kommentje:
Akkor viszont lehet sportmotorra teszem a voksom, és hagyom a terepezést. Azért lett volna jó vmi enduro/supermoto, mert a lakóhelyem után közvetlenül vannak jó terepek, vízpart, gát, mező, erdő, és ott tudtam volna használni ezeket a típusokat. De így, hogy közel 90 cm magasak az ülések, az nekem már túl nagy, és a sportmotor talán külsőre jobban is tetszik, de akkor a terepezés kilőve sajnos. Mindkettőnek megvan az előnye és hátránya is.
2020. febr. 11. 21:32
8/9 Zöldzsiráf válasza:
Azt hiszem a kawasaki D-tracker kicsi motor,és még ráadásul kawasaki is :D
Érdemes lenne utánnanézned szerintem,supermoto,nem rossz dizájn.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!