Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen károkra számíthatok ha...

Milyen károkra számíthatok ha alacsony olajnyomás okozta ezt a problémát?

Figyelt kérdés
Egy 99-es évjáratú 1.8tddi kombi Focus tulajdonosa vagyok. Az autót 2016-ban vásároltam, nem sokkal a megvétele után ütötte fel a fejét egy olyan probléma, hogy az olajnyomás lámpa rendszertelenül villogott. Ez általabán terhelés alatt jelentkezett, de volt olyan, hogy több száz kilométer megtétele alatt egyszer se villant fel így én az olajnyomás gombára gyanakodtam. Ezt le is cseréltettük a szerelővel, egy darabig nem történt semmi majd megint kezdődött a dolog. Akkor történt egy műszeres olajnyomás mérés aminél megállapította a szerelő hogy valamivel alacsonyabb a nyomás mint a gyári előírás de nem vészes (itt követtem el azt a hibát hogy nem csináltattam motordiagnosztikát egy jobban felszerelt műhelyben). Véleményem szerint ennek a dolognak köze lehet a jelenlegi problémához. Múltkor jönnék haza a sparbol, az autó elég nehezen is indult be és menet közben kerregő hangot hallok a motortér felől, ez gyorsításkor is hallatszik meg amikor elveszem a lábam a gázról és esik vissza a fordulatszám. tü-tü-tü-tü-tü-tü hang ami melegebb motornál jobban felerősödik, és akkor az olajnyomás lámpa már szinte folyamatosan ég. Azóta nem merek elindulni az autóval, be fogok jelentkezni Bosch szervizbe de addig is szeretném felkészíteni magam mire számíthatok? Lehet gallyra vágódott az egész motor?
2020. febr. 1. 10:15
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos nem elképzelhetetlen.

Ilyen hunyorgó olajnyomásnál célszerű jóval sűrűbb olajat adni a motornak, ha elalszik ettől a lámpa, akkor csapágy baja van.

Ami jellemző is a dízelekre, nem véletlenül vagy 3x vastagabb csapágyakkal vannak szerelve, mint a benzinesek.

És sokszor még ez is kevés.

Ha már kopogó hangot hallasz a motorjárásnál, azt már megette a fene. :(

Ezek az olajgombák szinte tévedhetetlenek, rosszal én még nem találkoztam.

De ha tönkre is mennek, akkor egyre kisebb nyomáson ad jelet az ellenörző lámpának, ez szinte minden gombára igaz.

Vagyis már kap egy kis olajnyomást, és elalszik a lámpája.


Ha a szerelőd akkor levette volna a kartert, és megnézi a hajtókarcsapágyakat, megspórolt volna neked pár 100e Ft-ot. :(

2020. febr. 1. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Hát sajnos én is a legrosszabbra számítok:(

Pedig annyit költöttem már erre az autóra, és én naiv megbíztam a szerelőben, hogy valószínűleg hibásan villog a lámpa. Mert tényleg nagyon ritkán villogott és akkor is csak egy-egy pillanat erejéig. Ilyenkor milyen részek mennek tönkre a motorban?

2020. febr. 1. 10:35
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

melegebb motornál persze hogy felerősödik, mert a melegtől kitágult kenetlen alkatrészek jobban összefeszülnek.

elég sokat mentél nem megfelelően működő kenési rendszerrel, úgyhogy nagyon valószinü, hogy gazdaságosan már nem lesz javítható.

ismerős... én az 1-es golfommal jártam így.

2020. febr. 1. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Hát köszönöm a válaszod, hamarosan kiderül. Csak nekem ez olyan érzés, mintha hasba szúrnának... Volt nem egy autóm, a lehetőségeimhez képest mindegyiket próbáltam megfelelően karbantartani, pátyolgatni. Szerettem őket. De motor még nem fingott ki alattam soha.... :(
2020. febr. 1. 11:01
 5/8 anonim ***** válasza:

Pedig ezek a motorok elég masszívak, öntöttvas hengerfej, a bajuk az inkább, hogy elszáll a vezérlés.

Nagyon hanyagul lehetett tartva a volt tulajoknál, én most csóri dízel f astrámban 20 ezer km-nél cseréltem olajat, és még mindig teljesen jó volt.

Akkor mennyinél cserélhetnek, ha már szétkokszosodik az egész motor? :(

4 darab 1.8D motoros Fordom volt régen, egy sem ette az olajat.


Kell keresned egy fűzött blokkot hengerfej nélkül, talán ilyen 20 ezer körül már találsz.


Bár szerintem nem érdemes küzdeni vele, sajna a Fordoknak a kasznijuk se erősségük. :(


Ha sima 15/40-es olajjal hajtották volna a motort végig, jobb minőségűvel, elmennek ezek 5-600 ezer km-t is hiba nélkül, ha nem többet.

2020. febr. 2. 05:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Olajat soha nem ette sőt még most se csökkent a szint. A hűtőfolyadékot se kellett soha után tölteni a 4 év alatt és az nincs olajjal szennyeződve.Próbáltam megadni neki a legjobbat ezért gyári 5w 30-as Ford olajat kapott minden évben. De azt aláírom az előző gazdája egy hanyag fa..kalap lehetett. Mert amikor megvettük az autót már akkor sok kopó alkatrészt cserélni kellett rajta. Én beleborítottam a 4 év alatt vagy 300 ezer forintot és tessék....
2020. febr. 2. 10:56
 7/8 anonim ***** válasza:

Jaj, az 5/30-as nagyon sovány annak a motornak. :(

Ez viszont lehetett a baj.

Ráadásul turbódízel, ami alapjáratról húz már, evvel hatalmas terhelést ad a csapágyaknak.

Az ilyen motoroknál nem is kell visszakapcsolni kisebb fokozatba hegymenetben, bírja simán gázadásra is.

De nagy pofon ez a főtengelynek, hajtókarcsapágynak.


Vannak ilyen dízel adalékok, úgynevezett olajsűrítők, ami meg rá van írva:

Nagy teherbírású munkagépekhez, kamionokhoz, mezőgazdasági vontatókhoz.

Miért?

Mert még egy botond 20/50-es se tudná kiszolgálni azt a hatalmas terhelést.


Mindenki jön evvel a hülyeséggel a híg olajokkal, olyankor a falra tudnék mászni.

Persze, jó egy 0/20-as egy pörgős benzinmotorba, aminek az élettartama 250 ezer km, utána kuka.


De nem egy alacsony járású dízelbe, ami 80 lóerő, forgatónyomatéka meg 400nm.


Sokan csak azt nézik, hogy a hideg oldali kenés egyből meglegyen, de melegen, ami a motor élettartamának a 99%-a....

Szinte minden motor úgy van kialakítva, hogy vannak olajtároló rekeszek, hogy hidegen egyből meglegyen a kenés.


22 éve hajtok csak dízeleket, 15-40-et használok minden esetben, azt is megfejelve sűrítő adalékkal.

2020. febr. 3. 03:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
A 15/40 lehet magasabb olajnyomást eredményez, de a kenési tulajdonságai rosszabbak mint egy 5w 30nak ami egyébként a típus hivatalos gyári olaja. +ezeknek a "vastag,, olajoknak megfelelően fel kell melegedniük ami sok városi màszkálás (rövidebb utak) esetén további hátrány. De ebbe ne menjünk bele mert az olajnak semmi köze a problémához
2020. febr. 3. 21:35

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!