Milyen károkra számíthatok ha alacsony olajnyomás okozta ezt a problémát?
Sajnos nem elképzelhetetlen.
Ilyen hunyorgó olajnyomásnál célszerű jóval sűrűbb olajat adni a motornak, ha elalszik ettől a lámpa, akkor csapágy baja van.
Ami jellemző is a dízelekre, nem véletlenül vagy 3x vastagabb csapágyakkal vannak szerelve, mint a benzinesek.
És sokszor még ez is kevés.
Ha már kopogó hangot hallasz a motorjárásnál, azt már megette a fene. :(
Ezek az olajgombák szinte tévedhetetlenek, rosszal én még nem találkoztam.
De ha tönkre is mennek, akkor egyre kisebb nyomáson ad jelet az ellenörző lámpának, ez szinte minden gombára igaz.
Vagyis már kap egy kis olajnyomást, és elalszik a lámpája.
Ha a szerelőd akkor levette volna a kartert, és megnézi a hajtókarcsapágyakat, megspórolt volna neked pár 100e Ft-ot. :(
Hát sajnos én is a legrosszabbra számítok:(
Pedig annyit költöttem már erre az autóra, és én naiv megbíztam a szerelőben, hogy valószínűleg hibásan villog a lámpa. Mert tényleg nagyon ritkán villogott és akkor is csak egy-egy pillanat erejéig. Ilyenkor milyen részek mennek tönkre a motorban?
melegebb motornál persze hogy felerősödik, mert a melegtől kitágult kenetlen alkatrészek jobban összefeszülnek.
elég sokat mentél nem megfelelően működő kenési rendszerrel, úgyhogy nagyon valószinü, hogy gazdaságosan már nem lesz javítható.
ismerős... én az 1-es golfommal jártam így.
Pedig ezek a motorok elég masszívak, öntöttvas hengerfej, a bajuk az inkább, hogy elszáll a vezérlés.
Nagyon hanyagul lehetett tartva a volt tulajoknál, én most csóri dízel f astrámban 20 ezer km-nél cseréltem olajat, és még mindig teljesen jó volt.
Akkor mennyinél cserélhetnek, ha már szétkokszosodik az egész motor? :(
4 darab 1.8D motoros Fordom volt régen, egy sem ette az olajat.
Kell keresned egy fűzött blokkot hengerfej nélkül, talán ilyen 20 ezer körül már találsz.
Bár szerintem nem érdemes küzdeni vele, sajna a Fordoknak a kasznijuk se erősségük. :(
Ha sima 15/40-es olajjal hajtották volna a motort végig, jobb minőségűvel, elmennek ezek 5-600 ezer km-t is hiba nélkül, ha nem többet.
Jaj, az 5/30-as nagyon sovány annak a motornak. :(
Ez viszont lehetett a baj.
Ráadásul turbódízel, ami alapjáratról húz már, evvel hatalmas terhelést ad a csapágyaknak.
Az ilyen motoroknál nem is kell visszakapcsolni kisebb fokozatba hegymenetben, bírja simán gázadásra is.
De nagy pofon ez a főtengelynek, hajtókarcsapágynak.
Vannak ilyen dízel adalékok, úgynevezett olajsűrítők, ami meg rá van írva:
Nagy teherbírású munkagépekhez, kamionokhoz, mezőgazdasági vontatókhoz.
Miért?
Mert még egy botond 20/50-es se tudná kiszolgálni azt a hatalmas terhelést.
Mindenki jön evvel a hülyeséggel a híg olajokkal, olyankor a falra tudnék mászni.
Persze, jó egy 0/20-as egy pörgős benzinmotorba, aminek az élettartama 250 ezer km, utána kuka.
De nem egy alacsony járású dízelbe, ami 80 lóerő, forgatónyomatéka meg 400nm.
Sokan csak azt nézik, hogy a hideg oldali kenés egyből meglegyen, de melegen, ami a motor élettartamának a 99%-a....
Szinte minden motor úgy van kialakítva, hogy vannak olajtároló rekeszek, hogy hidegen egyből meglegyen a kenés.
22 éve hajtok csak dízeleket, 15-40-et használok minden esetben, azt is megfejelve sűrítő adalékkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!