Létezhet, hogy nincs légtömegmérő az autómban?
Van egy 2009es mini cooperem, és egy alapjárati problémára kaptam egy tanácsot miszerint ki kellene takarítani a légtömeg mérőt többek között, de nem tálalom. Optimális esetben közvetlenül a légszűrő után kellene lennie de nincs.
Létezhet hogy ki vették valamiért ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha nem lenne benne, valószínűleg be sem indulna az autó. Ezt találtam hozzá így hirtelen neten:
https://www.youtube.com/watch?v=QWnVLuyMsME
Ez alapján is biztosra mondod hogy nincs ott? Csak úgy kivenni nem lehet, valamilyen közdarabbal akkor is helyettesíteni kellene.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A légtömegmérőt nem kell takaritani, max kifujatod levegővel. Ha mégis kivették belőle akkor állandó hibát jelez.
Inkább az egr szelepet kell takaritani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pár gyártó megpróbálta megoldani légtömegmérő nélkül, de nem nagyon vált be. Például a régebbi Opeleknél nem volt. Volt egy szívócső nyomás érzékelő, egy fojtószelepállás-érzékelő, és ebből a kettőből próbálta meg kimatekozni a beszívott levegő mennyiségét, több-kevesebb sikerrel. A szoftver egyik problémája volt szélsőséges körülmények között (hidegben egy pillanatra majdnem lefullasztott motor) "fűrészelni" kezdő alapjárati fordulatszám, 800-2000 között játszott vele pár másodpercig, vagy percekig, vagy újraindításig, attól függ milyen kedve volt. Ez főleg a központi injektoros B-Corsákon és F-Astrákon fordult elő.
Akik tárgyi tudás nélkül állították, hogy nincs légtömegmérő nélküli injektoros autó, természetesen kapták a pirosat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!