A kocsin ha a kuplung nem emel ki rendesen, akkor lazítani vagy feszíteni kell a bowdenen?
Tisztelettel érdeklődnék a kérdezőtől, hogy hogyan sikerült megoldani a problémát?
Egyik ismerősömnek is hasonló gondja van.
Neki álló motor mellett mindíg kiválóan lehet váltani, de ha beindítja a motort, akkor egy idő után nehezen veszi a fokozatokat. Egyértelmű, hogy a kuplung nem emel ki rendesen, mert előfordult az is, hogy városi forgalomban kinyomta a kuplungot, de az autó enyhén tovább akart menni, a váltót nem lehetett üresbe rakni, fékezés hatására lefulladt a motor.
Az én álláspontom az, hogy a kuplungbowdenent nem szabad túlfeszíteni, mert akkor a kinyomócsapágy állandóan dolgozni fog, ezért idő előtt tönkremegy és még a kuplung is megcsúszhat egy nagyobb terhelésnél.
Találtam egy doksit: LuK hibakeresési útmutató a kuplungrendszerek meghibásodásaihoz címmel.
Ebben a 8-15. oldalon 24 pontban gyújtik össze azokat az okokat, ami miatt hibás lehet a kuplung szétkapcsolás.
Bár ez az útmutató sem teljes, mert nem tér ki olyan okokra, mint megnyúlt bowden, hidraulikus karmantyú szakadás, levegős hidraulika, főtengely támcsapágy, váltó oldali nyelestengely csapágy.
Megoldódott ja, valószínűleg széthullott benne a kinyomócsapágy, azóta is itt áll az udvaron😬
De egyszer még megcsinálom☝️
😅
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!