Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kocsin ha a kuplung nem...

A kocsin ha a kuplung nem emel ki rendesen, akkor lazítani vagy feszíteni kell a bowdenen?

Figyelt kérdés
Adott egy szerintem lényegtelen hogy milyen márkájú autó, és az a helyzet hogy nem emel ki rendesen, kinyomott kuplungnál is csak erőltetve lehet sebességbe rankni, szóval szinte semmit nem emel ki. Reggel eleinte nagyon puha volt a pedál, majd később egyre nehezebben vette a fokozatkat, most meg már szinte semennyire, recseg ropog a váltó ha beveszi lefullad vagy kinyomott kuplunggal elindul. Abban biztos vagyok hogy a kuplung, szóval az lenne a kérdés hogy lehetséges hogy elég állítani a kuplungbovdenen, vagy maga a kuplung szar már hisz nem hiszem hogy ilyen rövid idō alatt kinyúlik a bovden/ kopik a tárcsa.

2020. jan. 27. 20:57
1 2
 11/14 anonim válasza:
60%
Mindig ez a vége:(
2020. febr. 10. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Tisztelettel érdeklődnék a kérdezőtől, hogy hogyan sikerült megoldani a problémát?

Egyik ismerősömnek is hasonló gondja van.


Neki álló motor mellett mindíg kiválóan lehet váltani, de ha beindítja a motort, akkor egy idő után nehezen veszi a fokozatokat. Egyértelmű, hogy a kuplung nem emel ki rendesen, mert előfordult az is, hogy városi forgalomban kinyomta a kuplungot, de az autó enyhén tovább akart menni, a váltót nem lehetett üresbe rakni, fékezés hatására lefulladt a motor.


Az én álláspontom az, hogy a kuplungbowdenent nem szabad túlfeszíteni, mert akkor a kinyomócsapágy állandóan dolgozni fog, ezért idő előtt tönkremegy és még a kuplung is megcsúszhat egy nagyobb terhelésnél.


Találtam egy doksit: LuK hibakeresési útmutató a kuplungrendszerek meghibásodásaihoz címmel.

Ebben a 8-15. oldalon 24 pontban gyújtik össze azokat az okokat, ami miatt hibás lehet a kuplung szétkapcsolás.

Bár ez az útmutató sem teljes, mert nem tér ki olyan okokra, mint megnyúlt bowden, hidraulikus karmantyú szakadás, levegős hidraulika, főtengely támcsapágy, váltó oldali nyelestengely csapágy.

2021. aug. 3. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim válasza:
Gondolom már megoldódott, de hátha később másnak is lesz ilyen problémaja. Szóval, ha hidraulikus akkor vidd szervizbe, de ha bowdenes és nem emel ki (mozog az autó benyomott pedálnál is vagy nehéz váltani) akkor nézd meg a pedál holtjátékát (lötyögését), ha 1-1,5 centinél nagyobb, állíts rajta. Ha nem túl nagy a holtjáték és mégse emel ki, akkor bizony elkopott a tárcsa, ki kell cserélni, nincs más megoldás. A bowdennel csak a holtjátékot lehet szabályozni és szükség is van rá mert ahogy kopik a tárcsa, úgy fog egyre jobban lötyögni a pedál. De magát a tárcsát nem lehet "előfeszíteni", valamennyi holtjátékot mindig kell hagyni, mert különben 100km alatt szétesik a kinyomócsapágy és kuplung nélkül kell hazakeveredned... Viszont ha bowdenes a kuplung akkor valószínűleg az autó is régebbi, tehát nem olyan vészes a csere sem anyagárban sem munkadíjban, szóval nem fog milliókba kerülni... :)
2022. máj. 4. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:

Megoldódott ja, valószínűleg széthullott benne a kinyomócsapágy, azóta is itt áll az udvaron😬

De egyszer még megcsinálom☝️

😅

2022. máj. 5. 22:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!