Sokan még mindig márka alapján vesznek autót? Tudván hogy amiért milliókat kiadnak, az az egyik legrosszabb név, vagy típus.
Fogom a fejem, amikor valaki egy Passatot választ, egy vadonatúj Mazda 6 helyett, vagy Astra-t egy 3-as Mazda, vagy Civic helyett, és így tovább.
Most vagy én vagyok okosabb, realistább nagyon sok embernél, de nekem a legfontosabb az üzembiztosság, és az hogy örömömet leljem benne mondjuk 5-8 év után is, úgy hogy csak a fékekre, futóműre, olajak cseréjére figyeltem, az hogy egy 3-5 éves autónál(még sokat is mondtam hisz van aminél 1-2 évesen) blokkot kelljen bontani azért mert szar összehányt konstrukció az egész, szerintem vállalhatatlan.
A Japánok felét költik reklámokra(saját megfigyelésem) mint az Európai kontárok egyenként.
Én elhiszem hogy egy nő kevésbé ért annyira az autókhoz, de nem szabadna hogy sokan alternatíva helyett ugorjanak bele több milliós vételbe, ami borítékolhatóan csak bosszúságot von majd maga után, hiába a megfelezett olajcsere, a szart nem lehet jobbá tenni.
Tudom hogy a márka minden szegmensben fontos egy embernél, de a jármű nem egy okostv kategória, amiből könnyen ki lehet szállni, sokan el is adósodtak már egy rossz döntés miatt, olvasni lehet ilyenekről nem csak nálunk.
Valaki azzal érvel minek vegyen Távol-keleti terméket, amikor itt él Európában, és az alkatrészek is olcsóbbak, akkor egy Amerikai miért vesz Toyotát, ha van helyette Ford is, azért sok mindent elárul.
11es
A Volkswagenek például pont 2010 után lettek jók. Akkor jöttek a CRTDI motorok, a TSI motorok összes hibáját kijavították. Alapvetően a 2010 után VW-k és Audik 20 évet simán el kell menjenek, és mivel 10 év már el is telt azóta, ez az állításom igaznak tűnik.
De hogy a Mazdát is védjem egy kicsit: a Mazdák is 2010 után kapták meg ezt a szép formát, ami most mindenkinek tetszik, ekkor terjedtek el a Skyactive motorok, és a korrózióvédelem is sokat fejlődött (de még van mit javítani).
Nagyon buta és szűk látókörű állítás, hogy fujj ezek a modern szarok, egyik se jó. Pont 2010 után lettek igazán jók a dízelmotorok is, tanulva a 2000res évek hibáiból, a turbómotorok is sokkal kiforrottabbak lettek a japánoknál és németeknél egyaránt. Sokkal kevesebb típushiba van a 2010 után autókban, mint volt a 2000res években, és ez igaz japánra, svédre, olaszra, németre, franciára (pl 1.5 dci).
#13, jók egy fenét. mitől jók? Eleve a dízelcsühögőket húzzuk ki a képletből, azok munkagépek, nem autók.
a többiről: 20 évet el kéne menjenek? nem fognak!!
Illetve akkor esetleg, ha annyit hordod szervízbe amennyit szükséges lenne, amit az átlag felhasználó nem tesz meg mert (megdrótozzuk okosba) De ezek egyre kevésbé javíthatók gazdaságosan, úgy vannak lassan megkosnstruálva hogy egyre kevesebb dolgot tudsz rajtuk cserélni, a "szerelő" mint szakma megszűnőben, "modulcserélő" lesz csak lassan.
Minden modern kacat lehetetlenül összeszerelve nehogy javítani tudja bárki anélkül hogy darabokra szedné speciális szerszámokkal az egészet, plusz csodás made in romania alulméretezett turbok amik 100 ezernél már lógnak, pláne mert az átlag felhasználó használni se tudja helyesen.
Nem beszélve arról hogy fogyasztói társadalom van. Ergo marketingesek és mérnökök azon dolgoznak közösen hogy minél több új tragacsot adjanak el. De nem is tartanak rá igényt. anno 30 évre tervezték a kocsikat amiket 15 év után kidobtak, nosza akkor tervezzük őket 15 évre, azokat már 10évesen dobták ki. mostmár 5 évre terveznek mindent.
műanyag szelepfedél, műanyag szívósor, lassan mindent bakelitből csinálnak, 30 ezres olajcsereperiódusok (tudod hogy néz ki 180 ezernél a hengerfej belülről így?)
Minden túlelektronikázva túlbonyolítva extra hibafaktorokkal. Manapság már nincsenek nagyon olyan motorok mint mondjuk 20-30 éve hogy +100 lóerő tartalék még van bennük anélkül hogy motorbelsőn variálnál, minden ki van minimalizálva.
A magam részéről az igazi autógyártás 2000-ben halálozott el. #11 voltam. ;)
"13, jók egy fenét. mitől jók? Eleve a dízelcsühögőket húzzuk ki a képletből, azok munkagépek, nem autók"
Te szakértő lehetsz, kened vágod a témát látom 😆
Amúgy mi a franc baj van az elektronikával? Ma, mikor olyan okostelefonokkal szaladgálnak az öregek is a zsebükben, aminek jobb a processzora, mint az otthoni PCnek es laptopnak együttvéve, nos ebben a világban félünk néhany szenzortól? Vagy mikor a VWhez akár otthonra is meg tudod venni a diagnosztikai rendszert, és egy nagyon jól átgondolt felületen otthonról is tudsz mindenféle hibakódot kiolvasni, állítgatni rengeteg funkciót?
Hibalehetőség? Mi? Ezek a dízelcsühögők is elmennek 400-500 ezer km-t komoly hoba nélkül, és ha mégis lerobbannak, az a legritkább esetben van elektronikai hiba miatt. Ha meg mégis letilt a számítógép (extrém ritka), akkor az okkal van, 5 kilóméter múlva komoly mechanikai hiba miatt állt volna meg az autó.
Ezeket a baromságokat csak az fújja, aki még életében nem ült egy fiatal német, vagy akar japán autóban, ami szintén tele van elektronikával, szerencsére.
Az utóbbi 10 évben 4 kocsim volt német,francia,japán és olasz.
A német volt a legtartósabb,a franciát szerettem a legjobban,az olasz volt a legjobb autó, a japánt a végére meggyűlöltem.
Ó semmi baj az elektronikával ha te arra szereted bízni az egészet.. És persze minden külön ecu vezérelt. és persze egyre megbízhatóbbak a szenzorok is hála a román, és a kínai piacgazdaságnak, ja nem. De azért csodálkozik az ember hogy a prémium vackában 5-6 hibakód van egyszerre. vagy létrejöhetnek olyan anomáliák hogy a francia csoda a szakadó esőben fogja magát, kinyitja az összes ablakot, még a tetőt is, és utána se kép se hang. vagy a csodálatosan fejlett sávtartók, nem tudsz lejönni az autópályáról mert visszarántja a gép, az úttal már semmilyen kapcsolatod nincs, gázpedál se, csak egy potmetert nyomkod az átlagember. :D
Na ez a másik. nekem egy autó ne vezessen helyettem, ne ugasson bele, ne nyúlkáljon bele, az ilyen az onnantól kezdve nem autó, csak egy vízszintesen közlekedő LIFT a szememben.
De tényleg nagyon megbízhatók gépészetileg is ja a széthulló turbok, kettőstömegűk, mindenféle tronic váltók évente megdöglő egybeöntött gyújtótrafók mind a képzelet műve ugye? Azért nézd meg milyen országok gyártmányai állnak halomban a szervízek udvarán.
Letehetnél elém 10 millát hogy ezt autóra költhetem, hidd el a felmerülő vételi opciók közt nem lenne olyan autó aminek kettessel kezdődik a gyártási évszáma. :)
Hát vegyél akkor karburátoros Ladát, aztán járj azzal. Ekkora téveszmékkel más lehetőség nem sok van számodra.
Velem a helyzet a következő: több, mint 15 éve majdnem minden hónapban lenyomok egy kb 5000 kilóméteres túrát Európában (saját vállalkozás, üzletkötés,stb). Ez évi 60-80 ezer km-t jelent alaphangon. 95%ban ezt német autókkal tettem meg. Tudod a 15 év alatt hányszor robbantam le? Egyetlen egyszer, Ausztriában, az is mechanikai hiba volt, a turbó feladta. Most több mint 2 éve egy "agyonelektronikázott" Audi A6osom van 2012ből, 2 (kettő) turbóval, amin még a kipufogó hang is "kamu", mert trükkösen van megoldva, részben kütyükkel. Tudod hányszor robbantam le vele az elmúlt 200 ezer km alatt (370 ezer van most benne)? EGYSZER SEM! Elektronikai gondokra egy fillért sem költöttem, egy hibakódja sincs. Voltam már vele hóviharban, pl tavaly Székelyföldön félméteres hóban mentem vele (quattro), 45 fokban mentem vele Spanyolországban, meg ilyenek. Bent mindig 22 fok, tökéletes kényelemben. Német autópályán 220 tempomat bármikor. De amúgy szar az autó na.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!