Miért csak két EU piacra is gyártott hatótávnövelt elektromos autó modell van?
Két modell van, Opel Ampera és a BMW i3, ezzel ki is fújt a kínálat. Előbbi még értelmes árban kapható is, de csak négyszemélyes, kva alacsonyan van az egész autó, és szedán. Az I3 "drága", kicsi, és szerintem kényes egy szerkezet.
Miért nincs több ilyen autó? Gondolom senkinek nem érdeke hogy 1 liter alatti benzinmennyiséggel elfurikázzon az ember. Jobban hangzik a hibrid, plug-in hibrid, ami semmit nem ér mert úgyis a benzinmotor fog dolgozni, ha csak nem kizárólag városban szaladgál az ember vele, amúgy meg majdnem annyit fogyasztanak mint a normál kismotoros társaik. A tisztán elektromos meg még mindig nem éri meg drága is, hatótáv sincs, és előbb-utóbb agyon lesz szabályozva az otthoni töltésük is. Szintén, kinek éri meg hogy 7-800 forintból autózzál 100km-t?
Sz elektromos autó városba jó.
Nagyobb útakra benzin, dízel.
Na várj, az i3 elektromos, az ampera meg hibrid, amiket használtan lehet venni.
Kia niro, nissan leaf, ezekből van hatótáv növelt verzió.
A plug-in hibridbe látok rációt, mert hosszabb utakra azért az emberek többsége ritkán megy, rövid távokon meg mehetsz tisztán elektromos üzemmódba. Hosszabb távra meg ott ugye a benzin motor, nem kell 300-400 kmenként megállni 1 órára tölteni, sok várossal simán kijöhet az egész éves átlaga az embernek 2,5L körül.
A hatótáv növelt amelyikben egy kis áramfejlesztő képes tölteni az akksit. Ilyen az I3-ak egy része.
Az Ampera egy nagy akksikapacitású plug-in hibrid, ennél a motor a hajtasban is szerepet játszik.
Plug-in-ből az Ampera a legjobb, legnagyobb elektromos hatótávjával tökéletesen használható városban/agglomerációban, de hosszabb út sem jelent problémát hiszen megdurrantod a kúton és kész. Sokat spórolhatsz egy sima belsőégésűhöz képest, viszont folyamatosan cipelsz egy nagy motort magaddal. Jó hír, hogy az akkucsomagja kifejezetten időtálló.
A hatótávnövelt elektromos autó sem rossz papíron, de folyamatosan cipelsz magaddal egy áramfejlesztésre optimalizált motort amit jó esetben nagyon ritkán használsz karban tartani viszont ugyanúgy kell, felesleges súly, de cserébe megnyugtató hogy nem maradsz a semmi közepén.
Én inkább vennék egy olyan elektromost ami duplán fedezi a napi szükségleteimet, így lehet kíméletesen tölteni (otthon 20-80% között játszani), de 10 év múlva ha komolyabban romlik a kapacitása, akkor is kibírja a napot.
Igen, drágák. Egyrészt drágább az előállítása, másrészt minden autóba bele kell építeni a fejlesztési költségeket. Ez van, egy lepukkant Swift áráért nem kapsz új elektromos autót, ha olcsón akarsz "tankolni" akkor ennek előre ki kell fizetned az árát.
Kinek éri meg hogy 700-800ft-ból autózzál? Leginkább senkinek, de közben mindenkinek. Az autógyárak nem kaszálnak annyit mint szeretnének, milliárdokat költöttek a belsőégésű motorok fejlesztésébe, púp a hátukon mindent elölről kezdeni.
Nem veszel üzemanyagot, az állam rengeteg adótól esik el. Ne aggódj, ezt pótolni fogják valamilyen formában.
Az elektromos autók mellett a megújuló energiaforrások is terjednek, a szolgáltató is bevételtől esik el ahogy a napelemek terjednek a háztetőkön.
Ezzel szemben viszont... nem fogunk megdögleni a városban a korom részecskéktől, tehát azért mègiscsak jó.
Szerinted mi a különbség a hatótávnövelt elektromos autó és a plug-in hibrid között?
Mert semmi.
A plug-in hibrid is csak elektromos motorral megy amíg az aksiban van töltés. Az Opel Ampera és a (volt) BMW i3 REX is plug-in hibrid.
#6 úgy értettem, hogy az említett autóknak - az én olvasatomban - nem muszáj konnektort látniuk, mert a fékezőerő visszanyerés és a benzinmotor vissza-visszatölti mindig a hiányzó energiát, ha meg megtankolom a 9 literes tankot (rex), akkor még tovább döcög az autó pár km-t.
Ellenben a plug-in hibrid tisztán elektromos, és folytonos töltögetést kíván, jobb esetben 250-300 km-es hatótáv mellett (annyit tuti nem tud egyik sem, csak a nagyon modern verziók, amik még 10 millió körül vannak...)
Tehát, ha ingázni kéne akkor éjjelente töltőn lógna az autó, amit az akksi biztos nagyon szeret.
Bocsánat, azt hittem kivehető az írásból.
A plug-in hibrid elmegy 30-60km-t elektromosan, szükség esetén pedig indítja a belsőégésű motort ami tudja hajtani a kerekeket. Emellett fűtésre legtöbb esetben (vagy mindig?) a belsőégésű motor hőjét használják, tehát sokkal többet jár.
A hatótáv növelt elektromos teljes mértékű elektromos, de van benne egy áramfejlesztésre optimalizált belsőégésű motor. Ez nem képes hajtani a kerekeket, mindössze tölt az akkumulàtoron hogy ne maradj a semmi közepén.
Ja igen, bocs, benne van a nevében hogy hibrid, azaz van benzines motor is benne. Na igen, csakhogy ezek nem érik be egy literrel... ez a kérdésem alapja. Ezek nagyon max, papíron beérik 3.5-5 literrel vegyesen, ami szerintem sok (bár mihez képest). Most akkor szervízigény-csökkentés a cél, vagy a környezetvédelem? Mert ha utóbbi akkor igenis a rex féle megoldás lenne a célszerű, nem a hibridezés.
Főleg nem a nagy bálna-BMW hibridezés, ami lehet ugyanannyira környezetszennyező (de zöldrendszámos) mint némelyik "normál" társa.
Kedves kérdező úgy látszik félreértetted a REX működését. Nem stimmel hogy a "fékezőerő visszanyerés és a benzinmotor vissza-visszatölti mindig a hiányzó energiát". A BMW i3-ot és az Opel Amperát is kell tölteni. Épp ellenkezöleg több plug-in hibridet lehet benzinmotorral feltölteni (de minek? sokkal drágább úgy mint konnektorból)
Inkább a #8-as válaszolónak van igaza mert a fütést REX általában az aksiból táplálja míg a legtöbb plug-in (de nem mindegyik!) a benzinmotorról.
A plug-in hibridnek se a szervízigény-csökkentés a célja se a környezetvédelem, hanem az spórolás. Hétköznap, otthonról munkahelyre olcsó elektromos árammal tud a tulaj közlekedni. Csak hosszabb távra kell a benzinmotornak beindulni.
A BMW i3 viszont példa rá hogy eleinte volt benne REX, de a végén mikor már eléggé nagy aksit raktak bele akkor már nem is kellett a REX mert elég volt a hatótáv tiszta elektromos üzemben.
Ami most történik az az hogy eleinte a plug-in hibridek csak 20-30 km-t tudtak elektromos üzemben menni és amint kicsit beletapostál a gázba egyből beindult a benzinmotor. A mai modern plug-in hibridek viszont már 50-70 km-t tudnak elektromos üzemben menni, nagy sebességgel is, és a benzinmotor csak mikor lemerült az aksi indul be. Némelyik már gyorstölthetö is, és aksiról megy a fűtés is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!