Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan a legbiztonságosabb...

Hogyan a legbiztonságosabb HIDEGBEN a diesel autómat beindítani (nem mai, nem is régi, de sokat járt)?

Figyelt kérdés

Apámtól vettem meg,egy chevrolet lacetti(kombi),igazából tanulóautónak szánom,le akarom majd jobbra cserélni,bár valaki azt mondja minek. kb 2 hónapja van meg,fullasztottam már le vagy 30x,persze mostanság már egyáltalán nem fullasztom le,kezdem megszokni,sokszor volt hogy a motort konkrétan "szétszaggadtam" és úgy fulladt le,szóval hogy pl 2-esben volt én meg nem adtam neki a gázt,amikor adtam akkor meg már késő volt...horror módon akadozott a kocsi és lefulladt...sokszor hirtelen pattintottam fel a kuplungot,a kocsi "ugrott" egyet, váltáskor,stb


kint áll az utcán,mikor beülök,hidegebb van mint kint

valaki azt mondja kétszer izzitsak(pl a faterom),valaki hogy kuplungot be,és úgy,merthogy a hideg olaj stb nem értek hozzá

egyébként kuplungot benyomva könnyebben beindul

ha csak a kulcsforgatással és két izzitással ugy nehezebben


a kuplung benyomása hidegben indításkor "jó" vagy "rossz" a kocsinak?

újjonnan így indítom a jéghidegben

és kb 5-10 percig hagyom járatni,valaki azt mondta h az nem jó,elég 2 perc,szerintetek? féltem a kocsit


2020. jan. 17. 01:46
 1/7 anonim ***** válasza:

Régi dízeleket kellett anno járatni. Már felesleges. Lacetti már cr dízel ( közös nyomócsöves nincs adagoló) izzítani sem kell szinte. De persze minden manuális autónál (autómatánál vicces lenne) be kell nyomni a kuplungot, télen-nyáron mert az önindítót kíméled. Járatni felesleges, tényleg jó, hogy nyugodt legyél akkor járasd 1 percig , de leállítás előtt is a turbó miatt. Ha lúd legyen kövér. Hidegindításnál azért mondják, hogy "járassad" , hogy az olaj eljusson a 4. Dugattyúig terhelés nélkül , de ez olaj függő. Leállítást szokták elfelejteni, turbónak vissza kell(ene) hűlni mert az olaj hűti és ha nem jár a motor nincs hűtés és csökken az élettartama, utóbbi hosszas terhelésnél fokozottabb figyelmet igényel.


Ja és a végére. Nyomaték jobban ől hidegen mint a fordulat, azaz dombon illik visszakapcsolni és nem 4-be megmászni,ilyenkor a fordulatszámmérő mehet 2.5-ig is simán.

2020. jan. 17. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Semmi különlegeset nem kell vele csinálni.

A kuplungot meg mindegyiknél jó ha benyomod inditáskor.

HA ráadod a gyujtást várj vele vagy 10-15 másodpercet és majd ő tudja hogy kell e izzitani vagy nem.

Járatni is felesleges mert menet közben jobban és hamarabb melegszik mint alapjáraton.

De a lefullasztás az nem a legjobb az egész hajtásláncnak, úgy hogy azt jobb ha megtanulod.

2020. jan. 17. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Nem tudom hol csináltad a jogsit, de ez így több, mint elkeserítő...

Érdemes lenne talán egy-két órát venni még.


Alap, hogy kinyomott kuplunggal indítunk, függetlenül az időjárástól. A helyben járatásnak nincs értelme. Elindítod, lekaparod a jeget stb és indulhatsz. De nem szétforgatva, meg gyilkolva a motort. Ha 2x kell izzítani, akkor inkább a gyökérokot kellene megkeresni

2020. jan. 17. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ja és akkor indíts rá, amikor az izzítás visszajelző elalszik a műszerfalon. Ne várj utána, mert a hideg motor azonnal elszipkázza a hőt, amit a gyertya előállít.
2020. jan. 17. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Reflexből rögtön indul a bal lábam a kuplungpedálhoz, mielőtt indítanék. Akár benzines, akár dízel kocsiban ülök. Újabb autók többségét be sem tudod indítani, ha nem nyomod ki a kuplungot. Addig nem teker az önindító.

Dízelt 2-esben lefullasztani sík úton művészet, ha csak nincs ott valami műszaki gond.

2020. jan. 17. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Hidegindításkor mindenképpen nyomj kuplungot, különben az önindítónak át kell forgatnia a váltóolajat is, ami plusz terhelés. Ez persze akkor már igazából teljesen jelentéktelen, ha kiszállsz, beugrasz a pékségbe, és 3 perc múlva mész is tovább. Emellett a kuplung azért is hasznos, ha véletlenül sebességben van, ez esetben kuplung nélkül azonnal lefullad a motor, ami egyrészt árt neki, másrészt jó eséllyel ugrik is egyet az autó, ami kellemetlen lehet pl. szűk garázsban, parkolóhelyen.
2020. jan. 17. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Sőt.... benyomott kuplungpedállal is állítjuk le az autót ha jót akarunk a motornak :)
2020. jan. 17. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!