Hogyan a legbiztonságosabb HIDEGBEN a diesel autómat beindítani (nem mai, nem is régi, de sokat járt)?
Apámtól vettem meg,egy chevrolet lacetti(kombi),igazából tanulóautónak szánom,le akarom majd jobbra cserélni,bár valaki azt mondja minek. kb 2 hónapja van meg,fullasztottam már le vagy 30x,persze mostanság már egyáltalán nem fullasztom le,kezdem megszokni,sokszor volt hogy a motort konkrétan "szétszaggadtam" és úgy fulladt le,szóval hogy pl 2-esben volt én meg nem adtam neki a gázt,amikor adtam akkor meg már késő volt...horror módon akadozott a kocsi és lefulladt...sokszor hirtelen pattintottam fel a kuplungot,a kocsi "ugrott" egyet, váltáskor,stb
kint áll az utcán,mikor beülök,hidegebb van mint kint
valaki azt mondja kétszer izzitsak(pl a faterom),valaki hogy kuplungot be,és úgy,merthogy a hideg olaj stb nem értek hozzá
egyébként kuplungot benyomva könnyebben beindul
ha csak a kulcsforgatással és két izzitással ugy nehezebben
a kuplung benyomása hidegben indításkor "jó" vagy "rossz" a kocsinak?
újjonnan így indítom a jéghidegben
és kb 5-10 percig hagyom járatni,valaki azt mondta h az nem jó,elég 2 perc,szerintetek? féltem a kocsit
Régi dízeleket kellett anno járatni. Már felesleges. Lacetti már cr dízel ( közös nyomócsöves nincs adagoló) izzítani sem kell szinte. De persze minden manuális autónál (autómatánál vicces lenne) be kell nyomni a kuplungot, télen-nyáron mert az önindítót kíméled. Járatni felesleges, tényleg jó, hogy nyugodt legyél akkor járasd 1 percig , de leállítás előtt is a turbó miatt. Ha lúd legyen kövér. Hidegindításnál azért mondják, hogy "járassad" , hogy az olaj eljusson a 4. Dugattyúig terhelés nélkül , de ez olaj függő. Leállítást szokták elfelejteni, turbónak vissza kell(ene) hűlni mert az olaj hűti és ha nem jár a motor nincs hűtés és csökken az élettartama, utóbbi hosszas terhelésnél fokozottabb figyelmet igényel.
Ja és a végére. Nyomaték jobban ől hidegen mint a fordulat, azaz dombon illik visszakapcsolni és nem 4-be megmászni,ilyenkor a fordulatszámmérő mehet 2.5-ig is simán.
Semmi különlegeset nem kell vele csinálni.
A kuplungot meg mindegyiknél jó ha benyomod inditáskor.
HA ráadod a gyujtást várj vele vagy 10-15 másodpercet és majd ő tudja hogy kell e izzitani vagy nem.
Járatni is felesleges mert menet közben jobban és hamarabb melegszik mint alapjáraton.
De a lefullasztás az nem a legjobb az egész hajtásláncnak, úgy hogy azt jobb ha megtanulod.
Nem tudom hol csináltad a jogsit, de ez így több, mint elkeserítő...
Érdemes lenne talán egy-két órát venni még.
Alap, hogy kinyomott kuplunggal indítunk, függetlenül az időjárástól. A helyben járatásnak nincs értelme. Elindítod, lekaparod a jeget stb és indulhatsz. De nem szétforgatva, meg gyilkolva a motort. Ha 2x kell izzítani, akkor inkább a gyökérokot kellene megkeresni
Reflexből rögtön indul a bal lábam a kuplungpedálhoz, mielőtt indítanék. Akár benzines, akár dízel kocsiban ülök. Újabb autók többségét be sem tudod indítani, ha nem nyomod ki a kuplungot. Addig nem teker az önindító.
Dízelt 2-esben lefullasztani sík úton művészet, ha csak nincs ott valami műszaki gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!