Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Generátor ékszíjat mikor kell...

Generátor ékszíjat mikor kell cserélni?

Figyelt kérdés

Van hogy annyira kinyúlik idővel, hogy hiába feszíed akkor is csúszik a szíj?

Suzuki swift 1.3 1994



2020. jan. 15. 23:05
 1/6 anonim ***** válasza:

A gyári csereperiódus 80 ezer km, utána cserélni kell. Majdnem azt írtam, hogy ráér amikor a vezérműszíjat kell cserélni (100 ezer km) szerintem sokan így csinálják, együtt cserélik a kettőt. Azonban filléres tétel a szíj és 10 perc cserélni, felesleges spórolni ezen. Szakadás esetén nem áll meg azonnal az autó, elmegy még valameddig, ameddig az akku bírja, de nem érdemes ezt megvárni. Ha nagyon elkopott a felirat vagy be van repedezve a szíj felülete, akkor cserélni kell.

Csúszhat, de én még kopott szíjat nem hallottam csúszni, pedig pár éve már nálam van a Swift. Egyedül egy Dayco márkájú új szíj csúszott eddig, semmit sem tudtam vele kezdeni, az aznos márkájú vezérműszíj is rossz volt. Cseréltem más márkára (Gates), megszűnt a hang és a vezérműszíj is jó lett. Mondták szerelők, hogy kopott a szíjtárcsa és a másik szíj is csúszni fog hamarosan. Nem lett igazuk, évek óta csendben van a szíj, de meg kell hozzá feszíteni rendesen, ami a generátorcsapágyakat teheti tönkre, de ahhoz sem kellett még nyúlni eddig.

2020. jan. 15. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
#1 vagyok. Lefekévés előtt még erre jártam és eszembe jutott valami. A vízpumpát is a generátorszíj hajtja meg, így lehet, hogy szakadás után előbb lesz hengerfejes a motor, mint az akku lemerüljön. Ugyan ez nem volt kérdés, csak a válaszom kiegészítéseként írtam.
2020. jan. 16. 02:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Megkell nézni és ha már repedezett vagy ránézésre rossz állapotú akkor kell cserélni.
2020. jan. 16. 06:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Suzukim még nem volt. Más márkájú autóimnál mindnél azt írta a szervizkönyv, hogy szemrevételezés alapján kell eldönteni a cserét, nincs megadott gyári periódusa. Azt soha nem szoktam megvárni amíg csúszik, vagy repedezik. Általában a lágyító szokott idővel kipárologni belőle, amitől főleg hidegben a reggeli indításkor pár másodpercig elkezd nyikorogni. Aztán ahogy melegszik lágyul annyit, hogy abbahagyja. Ez engem zavar és inkább veszek új szíjat 3-4eFt-ért, kicserélem és megint jó pár évig nincs rá gond.

"A vízpumpát is a generátorszíj hajtja meg, így lehet, hogy szakadás után előbb lesz hengerfejes a motor, mint az akku lemerüljön."

Aki nem veszi észre, hogy menet közben világít a töltéslámpa és a vízhőfok az egekben van és ennek ellenére tovább hajt, az meg is érdemli!

2020. jan. 16. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Tartozik hozzá a km mellett időkorlát is.

A régi szerviz könyv 20e km/évvel párosította a km korlátot. Ez azt jelenti, hogy 20e km VAGY 4 év. Amelyik hamarabb következik be. Gondolj csak bele, hogy a gumi akkor is elérik egy idő után, ha nem használják. Ez esetben is le kell cserélni.

(Egyébként a ma kapható ékszíjak már 6 évig is kibírják.)

2020. jan. 16. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Elírtam. Helyesen: 80e km, VAGY 4 év
2020. jan. 16. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!