Mire való a hátsó ködlámpa?
Gondolom sokan vannak, akik jobban tudják nálam, hogy valójában mire használatos a hátsó lámpa, és esetlegesen azért nyomják bele a képembe, ha előttük akár egy kicsi köd is van.
Szóval kíváncsian várom, hogy ki, miért használja a hátsó ködlámpát, mert lehet csak nekem szűkösek az ismereteim... :(
Sűrű ködben jobban lehet látni mint a normál helyzetjelzőt.
Látni és látszani.
Miért kell megjátszani a hülyét?
Szerintem így is annyi van,hogy szedni lehetne...
A hátsó ködlámpa arra való,hogy tolatás közben is mindent láss,ha nagy a köd.
Mindenki tudja, hogy ködzáró lámpa, nem krll megkérdezni heti szinten!
Amúgy a két első kocsimon a hátsó kapcsolt előbb XD Skoda Favoritok, nem tudom gyárilag-e, de mindkettőn, és mivel azok voltak az első kocsijaim, a mai napig fura nekem, hogy az újakon fordítva van
Amúgy ha hetente felteszed a kérdést, attól jobb lesz? Nem mellesleg én pl nem tartom zavarónak, azt annál inkább, amikor világítás nélkül, nappali menetfénnyel vagy helyzetjelzővel mennek, ködben, szürkületben, lakott területen kívül. Vagy a szarul beállított fényszórók a sötétben
Hátsó helyzetjelző ködlámpának is szokták nevezni.
Alapvetően csak sűrű ködben, esőben, hóesésben kéne használni és csak akkor, ha nincs mögötted senki.
Az az értelme, hogyha valaki gyorsabban halad és utolér téged, akkor előbb észrevegyen és így ne legyen ráfutásos baleset.
Amikor sorban haladnak az autók, főleg dugóban semmi értelme, csak zavarod vele a mögötted jövőt. Vakítod, a féklámpádat nehezebben érzékeli, így ilyenkor csak növeled a ráfutásos baleset esélyét a ködlámpával.
#5: úgy látszik te is tudod, hogy kell használni.
Miért van mégis annyi idióta az utakon, akiknek fingjuk nincs, mire való, csak felkapcsolják, mert köd van, és várják a csodát?
Pont arra való, hogy sűrű ködben nem csak 2 méterről, hanem távolabbról is észrevegyenek. Ez által nagyobb sebességkülönbség esetén elkerülve a balesetveszélyt.
Ki gondolta volna, ugye? Úgy látszik manapság ezt nem említik meg az autós oktatáson...
Az egy másik dolog, hogy a sok gyökér egyből felnyomja már akkor is ha csak egy kis párásság van. Vagy már rég nincs köd, de nem képes lekapcsolni. A kedvencem, mikor városban, egymás utáni araszolásnál nyomják fel a ledes ködlámpát és égetik ki a retinámat. Nálam az is alap, hogy ha megelőzök valakit ködben, akkor lekapcsolom amikor elé kerültem és csak az után kapcsolom vissza, miután eltávolodtam tőle. Erre is ugyan úgy kellene figyelni, mint szembejövőnél a reflektorra. Csak az autósok nagy rész nagy ívben tojik rá. Ha már egyszer van, had szóljon alapon használják, a környező forgalom nem érdekli őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!