Autóban hogyan lehet pl ködlámpa vagy bármit ugy be kábelezni hogy az legyen le biztosítva biztosítékkal, vagyis új áramkört létrehozni?
Ha szerencséd van, a gyári biztosítéktáblában van használható üres foglalat - ködlámpa esetén például pont az, amire gyárilag a ködlámpát kötik, de ködlámpa nélküli kivitelben nem használják. Ebbe biztosítékot teszel és a foglalat lábaira kötöd a vezetékeket, kész is a biztosított áramkör.
Ha nem nagy terhelést jelent az új fogyasztó, rá lehet kötni valamelyik használatban álló biztosítékra is, nem lesz belőle gond, nem nyomja le. Előtte nem árt számolni azért.
Ha meg sehogy nem jön össze, akkor az áramkörbe közvetlenül kell beépíteni az olvadóbiztosítót (mer' egyébként így hívják, jó ezzel tisztában lenni, még mielőtt letámad valami internetdiplomás fotelmérnök).
Fogj egy 4 lábú relét.
85: testre
86: erre megy a kapcsolód egyik lába. A másik lábát a helyzetjelző vezetékére kötöd. (Így csak akkor tudod majd kapcsolni, ha világít a helyzetjelző is)
30: akku pozitív pólusára. Az akkuhoz minél közelebb pedig tegyél egy lengőbiztosítékot például.
87: ide kötöd a ködlámpákat.
Ez így bolondbiztos. A vezérlő szál a helyzetjelzők felől lesz biztosítva, a ködlámpák pedig az utólagos lengőbiztivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!