Mennyire kockázatos egy öreg automata váltós autó?
Viszonylag jó áron hozzá juthatnék egy 2006-os 1.6-os automata Clio.
A barátnőmnek venném kis városi cirkálónak meg munkába járósnak.
Elvileg 4 fokozatú hagyományos bolygóműves váltó van benne.
Van másik autó, tehát nem létszükség, de ha már veszünk akkor nem az autószervízeket akarom fenntartani belőle.:)
Én a hangsúlyt nem arra tenném, hogy öreg, hanem hogy Renault.
Nem vagyok róla meggyőződve, hogy annyira jó váltói vannak, ami meg biztos, nagyon kevés van belőle, ami nem előny.
Rengeteg Renault kamion van kétlem hogy azok manuálisak legyenek.
Meg tudtommal nem ők csinálják, ők csak használják.
Hát akkor vegyél neki kamiont...
Viccet félretéve, öreg, francia, automata, halmozottan hátrányos helyzet. Ha az állapota jó, akkor nem kell aggódni azért, a Clio nem egy pusztulat sz/r autó alapból.
A váltónak viszont érdemes lehet utánakérdezni valami profi váltósnál pl. Reiter Beni. Biztos elmondják, hogy mennyire kockázatos úgy alapból ez a váltó.
Akkor milyen kis max Clio nagyságú automata váltós autót ajánlanátok 1.3M-ig?!
Én is jobban preferálom a manuálist, de nem az én autóm lesz:)
Sz automata váltó bem úgy romlik el, hogy ma még tökéletesen működik, holnap meg el se indul.
Az automata váltóra is vonatkozik, ami minden használt autóra: vásárlás előtt kell az állapotát felmérni, nem utána.
Azt mondjuk nem tudom, hogy a Clioban valóban bolygóműves automata van, vagy robotizált váltó, utóbbinál azért több a hiba lehetőség.
A lényeg tehát a vásárlás előtti állapot felmérés, és ha ott a váltó apró hibákat produkál, ne vedd meg, az már azt jelzi, előbb-utóbb komolyann probléma lesz... viszont addig lehet akár több ezer kikométert is elmegy még, de erre ne spekulálj, ha hibás, fejtős
Én jobban preferálom az automatát.
Addig féltem csak tőle míg meglett az automata, azóta véletlenül sem kellene manuális (max. valami hobbi, játszós autóban).
Én megnézném, hogy milyen DSG-s autó jön ki ennyiből (ha kijön egyáltalán), ha nem akkor is inkább néznék Polo-t, Corsa-t, mint Clio-t.
#3
A Corsa pl legendásan problémás robotizákt váltóval van szerelve, amelyben a kuplungit mozgató szervomotor minden előjel nélkül tud elromlani, és még normálisan működve is darabosan, bólogatva vált.
A megnevezett összegért olyan autót kell keresni, amelyikben valóban bolygóműves nyomatékváltó van, minden további plusz csak plusz hibaforrás.
Ebben az ársávban egy DSG váltó is rizikós, egyébként nem is igen lehet találni, bonyolult, és drága szerkezet, ami szintén robotizált verzió, ami kétségtelenül hasznos tud lenni, amikor működik, de ha elromlik a javítása bizony drága, a legdrágább az "automaták" között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!