Automata váltónál szabad ilyet csinálni hogy D-be toljuk a kart, aztán behúzzuk a kéziféket télen?
Jobban inkább a régi típusú autókra gondolok, 90-es évjárat körüliekre.
Azért kérdem mert az egyik csávó a melóhelyen rendszeresen csinálja ezt úgy 3-5 percig a fagyokban, mert hogy így terhelés alatt van a motor, a váltó.. ezáltal az olaj is előbb megmelegszik.
Ő szerinte ez nem káros, nem árt a váltónak.
Nekem meg fura, mivel ha D-be tesszük és alapjáratban ugye úgy van ha nyomjuk a féket akkor olyan mintha üresbe teszi az autó vagy mi, kézifék esetén meg indulna az autó, de nem tud mivel a fék fogja a kerekeket.
Hátsó kerekes autóról van szó, hátul hajtana ugye de be fog a fék, ez így nem tudom mennyire káros, vagy ugyanolyan mintha sima lábfékkel fékeznénk? első kerekesnél érdekesebb lenne elől hajtana aztán leül a hátulja a behúzott kézifék miatt :D
Szabad. Pont ugyanaz történik, mint amikor a piros lámpánál állsz és D-ben taposod a féket.
Annyi, hogyha nem ül az autóban, akkor veszélyes lehet, mert elszabadulhat az autó. Kicsi az esélye, de előfordulhat.
Egyébként ez az egész melegítősdi egy hülyeség. Fél-egy perc után el kell indulni finoman és majd menet közben bemelegszik a motor és a váltó is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!