Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik egy összkerékhajtá...

Mi történik egy összkerékhajtású autóval ha nagy sebességnél behúzom a kéziféket?

Figyelt kérdés
2019. máj. 25. 22:07
 1/6 anonim ***** válasza:
Be lesz húzva a kézifék ,és ha hibátlanul fog, és ha nincs szerencséd elszállsz mint a győzelmi zászló.
2019. máj. 25. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Ugyanaz mintha simán rátaposol a fékre, tekintve, hogy a kézifék is ugyanazt a féket működteti, max nem mind a 4 keréken.
2019. máj. 25. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
59%

" tekintve, hogy a kézifék is ugyanazt a féket működteti"

Nagyon sok esetben nem azt működteti :)

2019. máj. 25. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
80%

A kézifék teljesítménye jóval kisebb, mint az üzemi féké, ráadásul csak egy tengelyen fog. Ebből adódóan ha nagy sebességnél behúzod a kéziféket, enyhe lassulást fogsz tapasztalni egészen addig a sebességig, ahol a kézifék (addigra megégett fékbetétekkel) kifejtett teljesítménye elegendő a fékezett tengely blokkolására.

Ha kapcsolható összkerékhajtásról van szó és épp ki van kapcsolva, nem tapasztalsz semmi különöset. Valószínűleg a hátsó tengelyt hajtja a motort, azt fékezi a kézifék, egy ideig küzdenek egymással, aztán a kézifék majd csak lefullasztja a motort.

Ha kapcsolható összkerékhajtásról van szó, ami épp össze van zárva, akkor mind a négy kerék egyszerre fog blokkolni, amint eléred a megfelelő sebességet. Óriási élmény az ilyen.

Ha állandó, központi differenciálműves összkerékhajtásról van szó, akkor a kézifékkel lassított tengely blokkol, a másikra megy a teljes nyomaték, tehát ha minden jól jön össze, az autó egy hajtott és egy álló tengellyel vonszolja magát. Sok értelme nincs, de látványos.

Ha az állandó összkerékhajtásban Torsen-differenciálmű van középen, akkor a motor megpróbálja hajtani az álló tengelyt is. Ha van hozzá elég nyomatéka, el fogja forgatni a fékezett kerekeket, ha nincs, akkor csak simán lefullad a p***ába.

Automatikusan kapcsoló központi viszkokuplungos összkerékhajtás esetén az egyik tengely áll, a másik forog, ettől a viszkó összezár és megpróbálja hajtani az álló tengelyt is. Az eredmény az, mint egy sorral feljebb: vagy meg tudja hajtani, vagy nem. Viszont annyi a különbség, hogy mindkét esetben lehet számítani a viszkokuplungban található folyadék megégésére, ami innentől kezdve nem tölti be a szerepét, a kuplung nem zár össze megfelelően.

Szintén automata rendszerben, központi Haldex-kuplung esetén is fellép az összezárást kiváltó fordulatszám-különbség, amit szintén nem tud megoldani a kapcsolószerkezet. Itt nem csak a folyadék melegszik túl, a tárcsákat is meg tudja égetni a tengelykapcsoló.

Ha pedig valami cifra, elektrohidraulikusan működtetett többtárcsás, nyomatékelosztást változtató központi tengelykapcsolóról van szó, akkor a vezérlés bemeneti jeleitől és programjától függően bármi lehet a végeredmény a motor lefulladása és a tengelykapcsoló szénné égetése között.

2019. máj. 25. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a választ!
2019. máj. 25. 22:47
 6/6 anonim ***** válasza:
Hazai autók állapotát el nézve jobb esetben a hardi szakad szét rosszabb esetben a difi lesz kuka .
2019. máj. 26. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!