Az autómat sebességben hagytam, mégis elgurult. Hiba lehet?
Igen, az a minimum lenne, ha már sebességbe tevéssel szórakozik valaki lejtős úton, hogy a padka felé kormányozza a kerekeket, hogy az is fogja az autót, ha megmozdulna.
De még kézifékes megállásnál se árt szerintem a padka felé kormányozni. Hátha hirtelen mozdulatommal nem húztam be eléggé a féket vagy hátha elszakad a bovden vagy más fatális hiba adódik.
"a hosszú állásnál bizony ráfagyhat"
Mennyire hosszú állásnál? Én abból indulok ki, hogy ilyen helyzetben csak napközben, tehát max. 8-10 órán át hagynám. Éjjelre ill. napokon át nyilván a saját garázsában áll az autó.
Egyébként én életemben egyszer láttam kéziféket befagyni. Akkor nemcsak hideg volt, de hó is jócskán (olyan idő volt, amilyen az utóbbi évtizedben már alig). Tehát nedvesség sokkal több juthatott oda, mint most, amikor csak a dér fagyhat oda. És sötét volt, naplemente után. Az autó kb. 5 órát állhatott így. De az még kétütemű Wartburg volt, gondolom, a mostani autóknál már sokkal fejlettebb megoldások vannak, hogy csökkentsék a befagyás esélyét. Ezért is írtam, hogy saját (20 éves japán) autómnál bátran használom télen is a kéziféket.
ha félesz hogy befagy tegyél téglát a kerék elé-mögé és kész.
de a legjobb ha veszel 2 db éket. olcsóbb mint kifizetni a töréskárt :D
Röviden: kéziféket minden parkolásnál használni kell.
Ha valami baj van vele. Pl. Befagy, akkor ék + időpont kérés a szerviztől.
Az a hiba, hogy nem húztad be a kéziféket. Annak nem szabad befagynia, hogyha mégis befagy, akkor el kell vinni szervizbe. Néhány ezer Ft-os tétel egy kézifékkötél-csere és utána évekig jó.
ui: Ezt a hülyeséget valaki magyarázza már el, hogy miért a lejtővel ellentétes fokozatban kell hagyni (lejtőn R, emelkedőn 1). Mert én nem látok épeszű indokot rá.
"ui: Ezt a hülyeséget valaki magyarázza már el, hogy miért a lejtővel ellentétes fokozatban kell hagyni (lejtőn R, emelkedőn 1). Mert én nem látok épeszű indokot rá."
Én pont úgy tudom, hogy a lejtővel "megegyező" irányba kell tenni. Tehát ha előre gurulhat az autó, akkor 1-esbe.
"ui: Ezt a hülyeséget valaki magyarázza már el, hogy miért a lejtővel ellentétes fokozatban kell hagyni (lejtőn R, emelkedőn 1). Mert én nem látok épeszű indokot rá."
Nincs is, ráadásul még kárt is okozhat, mert így a kerekek a forgási irányával ellentétesen terhelik a főtengelyt, és extrém esetben egy visszafelé forgatott motor vezérlése akár át is ugorhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!