Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autómat sebességben hagytam...

Az autómat sebességben hagytam, mégis elgurult. Hiba lehet?

Figyelt kérdés
Enyhén lejtő úton hagytam az autót, de a hideg miatt nem húztam be a kéziféket, csak r-ben hagytam, és mégis előre gurult vagy 2 métert, mindössze 3 óra alatt. Ez hogy lehet?

2020. jan. 9. 09:34
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%

Igen, az a minimum lenne, ha már sebességbe tevéssel szórakozik valaki lejtős úton, hogy a padka felé kormányozza a kerekeket, hogy az is fogja az autót, ha megmozdulna.

De még kézifékes megállásnál se árt szerintem a padka felé kormányozni. Hátha hirtelen mozdulatommal nem húztam be eléggé a féket vagy hátha elszakad a bovden vagy más fatális hiba adódik.


"a hosszú állásnál bizony ráfagyhat"

Mennyire hosszú állásnál? Én abból indulok ki, hogy ilyen helyzetben csak napközben, tehát max. 8-10 órán át hagynám. Éjjelre ill. napokon át nyilván a saját garázsában áll az autó.

Egyébként én életemben egyszer láttam kéziféket befagyni. Akkor nemcsak hideg volt, de hó is jócskán (olyan idő volt, amilyen az utóbbi évtizedben már alig). Tehát nedvesség sokkal több juthatott oda, mint most, amikor csak a dér fagyhat oda. És sötét volt, naplemente után. Az autó kb. 5 órát állhatott így. De az még kétütemű Wartburg volt, gondolom, a mostani autóknál már sokkal fejlettebb megoldások vannak, hogy csökkentsék a befagyás esélyét. Ezért is írtam, hogy saját (20 éves japán) autómnál bátran használom télen is a kéziféket.

2020. jan. 9. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
100%

ha félesz hogy befagy tegyél téglát a kerék elé-mögé és kész.

de a legjobb ha veszel 2 db éket. olcsóbb mint kifizetni a töréskárt :D

2020. jan. 9. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
100%
Én mindig behúzom a kéziféket és sosem gurult el az autóm, de nem is fagyott be, pedig most vizsgaidőszakban nem megyek vele minden nap, így több napig is áll. Anyukám sosem használja a kéziféket, ő is mindig sebességben hagyja és neki többször is elgurult, egyszer a parkolóházban is. Van úgy hogy meg szoktam kérni hogy parkoljon le az enyémmel amikor én nagyon sietek mondjuk vizsgázni vagy zh-t írni, ugye megszokta hogy ő nem használja a kéziféket, így nem egyszer kézifékkel indult el az enyémmel, ami miatt elég mérges voltam rá :D Ezért sem jó ha nem használod, mert könnyen meg lehet szokni.
2020. jan. 9. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:
2006 Nissan Almera, kézi váltós 5 sebességes. Lekopogom, mert babonás vagyok, de motorikusan kiváló, soha semmi baja nem volt mèg... és pöcre indul hidegben is, igen.
2020. jan. 9. 12:40
 15/22 A kérdező kommentje:
Most volt benne kuplungcsere is...
2020. jan. 9. 12:41
 16/22 anonim ***** válasza:

Röviden: kéziféket minden parkolásnál használni kell.

Ha valami baj van vele. Pl. Befagy, akkor ék + időpont kérés a szerviztől.

2020. jan. 9. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
82%

Az a hiba, hogy nem húztad be a kéziféket. Annak nem szabad befagynia, hogyha mégis befagy, akkor el kell vinni szervizbe. Néhány ezer Ft-os tétel egy kézifékkötél-csere és utána évekig jó.


ui: Ezt a hülyeséget valaki magyarázza már el, hogy miért a lejtővel ellentétes fokozatban kell hagyni (lejtőn R, emelkedőn 1). Mert én nem látok épeszű indokot rá.

2020. jan. 9. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
27%

"ui: Ezt a hülyeséget valaki magyarázza már el, hogy miért a lejtővel ellentétes fokozatban kell hagyni (lejtőn R, emelkedőn 1). Mert én nem látok épeszű indokot rá."


Én pont úgy tudom, hogy a lejtővel "megegyező" irányba kell tenni. Tehát ha előre gurulhat az autó, akkor 1-esbe.

2020. jan. 9. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 Majatom ***** válasza:
100%

"ui: Ezt a hülyeséget valaki magyarázza már el, hogy miért a lejtővel ellentétes fokozatban kell hagyni (lejtőn R, emelkedőn 1). Mert én nem látok épeszű indokot rá."


Nincs is, ráadásul még kárt is okozhat, mert így a kerekek a forgási irányával ellentétesen terhelik a főtengelyt, és extrém esetben egy visszafelé forgatott motor vezérlése akár át is ugorhat.

2020. jan. 9. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
100%
Havernak lefelé lejtőn állva rükvercben hagyva átugrott a vezérlés. Én nem erőltetném. Sokan jöttek azzal, hogy tuti átugrott volna menet közben is. Hát szerintem kizárt.
2020. jan. 9. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!