Az autómat sebességben hagytam, mégis elgurult. Hiba lehet?
Ezt gyorsan felejtsd el...
Ha nem húzod be a kéziféket, csak a henger fal belső súrlódása tartja a helyén az autót. Kicsit rosszabb a kompresszió, máris lassan gurul.
Sőt, kopott váltó kulissza miatt "kiugorhat" a sebesség fokozatból,aztán keresheted az autót a domb alján összetörve.
Kézifék nélkül ki kell ékelni a kereket egy fadarabbal.
szerintem kizárt hogy 1.-ben átfordítsa a főtengelyt, de az automaták "r"-jét nem ismerem, de nem "p" be kellene inkább?
szerintem az r nem teljesen egyenértékű a hagyományos rükverccel
Hidd el a kéziféket azért találták ki hogy rögzíteni tudják az autókat.
Hideg miatt a lábféket se használod ???
Télen-nyáron használom a kéziféket, sose ragadt be.
És nem is gurult el az autóm. ;-)
meg kéne tanulni használni az automatát... p a parkoló mód...r esetén, lejtőn mit vártàl?
Nem mellesleg, nem -30 C van, hogy bármi befagyjon
Pedig nem volna szabad elgurulnia. Egyébként lejtőn ha a kéziféket nem használjuk csak sebességben hagyjuk akkor 3 fontos dologra kell figyelni. Ha az autó úgy áll meg hogy előre lejt akkor R-be kell tenni a sebességváltót. Ha hátra lejt neki akkor 1-es fokozatba. A másik hogy a kormányt soha nem szabad egyenesen hagyni ilyen esetben hanem a padka felé kell tekerni. Egyrészt mert az autó megindulhat sosem lehet tudni alapon, de előfordulhat és olyankor ne nyíl egyenesen vagy az út felé menjen ami kegyetlen baleset veszélyes hanem a padka felé mert ha viszonylag magas a padka az út meg a járd között vagy árok között akkor az kiékeli a kereket és nem fog elgurulni az autó, vagy menjen falnak neki azzal a kis sebességgel nem fog kidönteni semmit ha csak nem ropiból készült kerítésnek megy, plusz ha megindul akkor mégsem más autóba, emberekben tesz kárt hanem maximum villanyoszlopban, kerítésben egy kisebb kárt ami könnyen orvosolható, tehát anyagilag nem okozol túl nagy kárt.
A harmadik szempont az ékelés. Legalább a két hátsó kerék legyen ékelve, nagyon hasznos dolog, érdemes lenne használni. Egy fahasábból is lehet csinálni akár házilag.
Télen a kéziféket azért nem használjuk ezt azoknak írom akik nincsenek ezzel tisztában. Szóval azért nem használjuk mert ha vizes a kötél, fékpofáknál a hosszú állásnál bizony ráfagyhat. Oké hogy ezek szigetelve vannak, de ha ki van a szigetelés akkor már betud ázni ami persze elrohadáshoz vezet később, de ha befagy a kézifék akkor szívás van. Igaz ki lehet olvasztani behúzott kézifékkel ha próbálsz elindulni akkor pikk pakk kiolvad de az koptatja kegyetlenül a fékbetétet, na meg másnak sem tesz jót, szóval ezt végső esetben csinálja bárki is. Na meg jégoldóval fel lehet oldani, ez is egy megoldás, de legjobb télen elfeljteni a kéziféket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!