Van értelme téli gumit rakni az autóra most hogy olyan globális felmelegedés van Magyarországon hogy nem esik a hó és szinte alig van fagypont alatti hőmérséklet?
"Azért ne lepődj meg, ha nem fog fizetni a biztosító"
Miért ne fizetne? Ha minden szabályt betartok (nem kötelező a téli gumi használata), akkor milyen alapon tagadja meg a kártérítést a biztosító?
Az irott konkrét szabályokon kívül vannak általános, ha úgy tetszik alapelvi kérdései is a biztosítási szerződéseknek. Ilyen hogy a szerződő minden tőle telhetőt köteles megtenni a balesetek elkerülése, megelőzése érdekében. Ilyen vagy valami hasonló biztosan van mindenki szerződésében. Na mármost az a helyzet, hogy a mai világban, ahol a téligumi használat általánosnak tekinthető, a biztosító eredményesen hivatkozhat arra a bíróságon, hogy a szerződő az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használatával megszegte az általános kár megelőzési kötelezettségét, nem tett meg valamit (téli gumi használat), ami tőle az adott helyzetben általában elvárható lett volna. És innentől nem fog fizetni, joggal.
Az a hozzáállás meg egyebesen felháborít, amit valamelyik egysejtű írt fentebb, hogy hóban ő majd megy 70 helyett 50-nel nyári gumin. Fillérb.szó idióta proli.
Én 4 évszakos párti vagyok...
Kis autók, kis település, kicsi pénz...
"Itt ezt hiába kérdezed meg mert lehurrognak ha nem akarsz feltenni."
Te gondolom nem olvastad el az általad linkelt cikket se.
A cikk tanulsága:
De akkor mi a jó megoldás, mit tanulhatunk a Totalcar első saját gumitesztjéből? Például azt, hogy a nyári gumit nem a hideg, de még csak nem is a mifelénk ritka hó, hanem a gyakran latyakos, vizes, páralecsapódásos utak és a hideg együttese miatt kell elfelejteni télen. Aztán azt is, hogy a téli gumit nyárra fent hagyni ugyanolyan felelőtlenség és anyagilag sem éri meg. De a legfontosabb, hogy igenis van megoldás annak, aki viszonylag keveset autózik, és télen-nyáron egyaránt le tud mondani az elérhető legjobb teljesítményről. 10 ezer kilométer körüli éves futásteljesítmény mellett egy jó négyévszakos gumi önmagában is elég lehet. Aki ennél többet autózik, vagy fontos számára a maximális tapadás minden körülmények között, cserélgesse az abroncsokat – én is így teszek, és továbbra sem érzem magam hülyének.
Magyarul: ha lusta vagy / nem mész sokat / spórolni akarsz, akkor rakass négy évszakost, mert az igazán havas úton kívül az átlagos téli körülményeket is jól bírja és nyáron sem rossz. Nyárival menni télen, hidegben, nedves úton pedig lényegében annyit jelent, hogy sz..rsz a saját és mások biztonságára.
Tavaly itt nálunk megyeszékhelyen össz vissz 3 nap volt amikor azt mondom, hogy óvatosan kellett vezetni. Domb, emelkedő nincs. Azért nem fogok én téli gumira váltani.
Nyári még jó lesz most télen meg következő nyáron. Jövő télre meg váltok 4 évszakosra. Ha nagyon nagy hó lenne akkor meg járok busszal addig.
2 autóm van, egyiken nyári gumik vannak fenn, a másik 4 évszakos.
Felváltva közlekedek velük.
Normál használat mellett eddig nem talapsztaltam eltérést. A nyári gumikkal talál előbb villan be a kipörgésgátló.
Ettől függetlenül álltam már keresztbe téli gumikkal is télen, de akkor siettem. :)
+8 fok alatt ajánlanak téli gumit. Nem tudom nálad hogy áll a globális felmelegedés, de nálam még szokott lenni 8 foknál hidegebb ;-)
A téli gumi puhább mint a nyári, ezért hideg aszfalton jobban tapad. Nem csak hóban-jégben van rá szükség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!