Yamaha FZ6N vagy Kawasaki ER-6N?
Sziasztok! Ti melyik motort választanátok szívesebben? 187 cm magas vagyok és kezdő. Leginkább ezek a Nuked motorok tetszenek nagyon.
Ha ismeritek a két típust, írnátok előnyöket/hátrányokat?
Már eldöntöttem, hogy ER-6N lesz. Alacsony súlypont miatt könnyebb irányíthatóság, A lóerő se olyan hűdesok, de előzni lehet vele, van tartalék. Ahogy nézegettem, nem olyan nagy a méreteimhez képest a motor. Még pont beleférek.
Meg igazából nem is egy nagy erőgépet keresek, nem 150+ hajtással. hanem inkább felülni rá, gondolni egyet és elmenni 300 km-rel arrébb.
És erre a nakedek iszonyat kényelmesek.
Na meg persze jobban is adja a hangja mint az FZ-nek :D
Még mindig a négyes vagyok :)
#10
És akiknek 600 ccm-nél nagyobb motorja van, netalántán ezres sportmotor, aminél 140-nél kapcsolsz kettesbe + 300 feletti végsebességgel rendelkeznek, azok az emberek is csak azért élnek, mert a Szíriuszról jöttek, vagy gyíkemberek, vagy mert illuminati. És még véletlenül sem azért, mert tudják, hogy nem ész nélkül kell tekerni a gázt....
Az elmúlt néhány évben 400-tól 1200 ccm-ig volt mindenféle motorom, évi 10 - 15ezer km-t mentem velük, van, hogy száguldozom is és mégis élek. Mert van annyi eszem, hogy tudom mikor mennyire lehet "vagánykodni" és mindig ott lebeg, hogy hazavárnak. Pedig egy 25 éves kis "takony" vagyok.
#12
Na ezért hívtalak annak, aminek hívtalak... És egyre inkább erősödik bennem egy másik gondolat is rádnézve.
Pontosan ezt gondolta az a 10enpár ismerősöm is, akiket utolért az előző 2 évben a végzet.
Bizonygathatod, hogy te még élsz, meg te nem fogod, de, előbb utóbb az őrültködésnek mindig súlyos közúti baleset a vége, akkor is, ha te most a fejedre állsz a székeddel meg a billentyűzeteddel.
Előbb utóbb az összes száguldozót utoléri: sportmotorral nem lehet ésszel motorozni, mert nem arra van kitalálva, sem az üléspozíció, sem a futómű, sem a teljesítmény, nagyon ideges a motor alacsony sebességnél és kis fordulaton, azonnal belevisz a sebességbe.
Aki még mindig él, és gyakran száguldozik sportmotorral: egyelőre elkerülte damoklész kardja.
A másik: a kawasaki er6n az egyik legjobb kezdő motor, a legtöbb oktatáson is ez a típus van, én is ilyenen tanultam: hozzá kell tenni, hogy a tanuló motorok össze vissza voltak törve, mert rengetegen elesnek még azokkal is! Egy ép idom nem volt, amit ne gyorskötöző tartott volna! A szemem láttára is sokan elestek! Akkor te most mit győzködsz egy kezdőt egy erős motorra? Eszednél vagy?
"Mert van annyi eszem, hogy tudom mikor mennyire lehet "vagánykodni""
Az nem csak rajtad múlik, hanem a többi közlekedőn is. Ezért nem számítanak a skillek sem. Illetve a legjobbak is elesnek. Továbbá ha még nem estél el brutálisan, honnan tudnád, hogy mennyire lehet vagánykodni? -Sehonnan...
Én ezt a vitát befejezem, ilyen röhejes indokokra nem válaszolgatok többet, hogy te is száguldozol és még semmi bajod. Meg mekkora sztármotoros Rossi vagy, mert sok km-t mentél. Persze 25 évesen...
Én 27 éves vagyok. Sok éve vizsgáztam, sokat motoroztam, majd abbahagytam a tragédiák miatt, a rengeteg idióta autós miatt... Egyszerűen hiába közlekedtem faterom fz6osával szabályosan, rendszeresen nem adják meg az elsőbbséget, állandóan kifordultak elém stb. Sőt, nem is feltétlen szándékosan!
Országúton tartom a 90es tempót, és rendszeresen nagyon közeljönnek autóval, szó szerint letúrnak....
Így gyakori a veszélyhelyzet, és veszélyes is, nem is kicsit akkor is, ha a szabályos sebességekkel közlekedsz, afölé már nem is mentem a rengeteg haláleset miatt, ami tavaly történt, és részemről be is fejeztem a motorozást.
Mégegyszer, 90 és 130 a megengedett, és hozzáteszem egy er6-osnak kényelmes a 90-es tempó, és lehet vele élvezetesen motorozni azzal a tempóval. Egy GSXR 1000 250 kmh körül tudsz normálisan motorozni, ott érzi jól magát a motor. Az fz6-os pedig olyan 100-120-tól, viszont túl erős, és kisebb előzés végére már 180-200at mutat az óra rajta, ami még mindig komfortos, csak nem érzed, hogy mennyire veszélyes!
Én 10 éve motorozok, előtte terepmotoroztam, endúróztam, ezt csinálnám a legszívesebben ismét, mert ott nem kell figyelni mp-enként, hogy hol ki akar megölni.
Utcai motorozáshoz a legnormálisabb alternatíva ez az er6n teljesítmény. Erősebb motor csak 2 személy és sok csomag esetében indokolt.
Ugyanilyen telejsítményű motor az mt07-es mint az er6n... Tavaly mielőtt leraktam a sisakot majdnem vettem is egyet... Elméletileg sok tekintetben jobb, modernebb motor az mt07, ha egy árban vannak érdemes azt is lecsekkolni.
De mindkettő király motor és nagy élményt ad, csak mérlegelni kell a kockázatokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!