Lámpás kereszteződésben csak telezöldes kanyarodáskor lehet gyalogosnak elsőbbsége?
A előbb felsoroltam egy csomó példát, ahol nyilas zöldnél mindig egyértelműen zöld van a gyalogosnak. Miről beszélsz, 10-es? Egyáltalán Győrben élsz?
Gyere el Győrbe és nézd meg ezeket a helyeket. Én itt közlekedek nap mint nap. Szándékosan nem soroltam fel a város összes kereszteződését, csak amiket fejből ismerek.
Közlekedhetsz nap mint nap, attól még hülyeséget beszélsz.
Még neve is van az adott közlekedési helyzetnek "védett irányítás". Pont azért, mert ebben az esetben védve vagy az egyéb forgalomtól.
Ajánlom figyelmedbe:
Egyszerűen ez a "nyilas zöld" lényege, hogy az adott irányba védett közlekedést biztosít. Minden másra ott a tele zöld.
De ez tökéletesen látszik az általad jelölt Tihanyi-Szigethy találkozásnál.
A nyíl zöldet mutat, miközben a gyalogos átkelés egyértelműen tiltva van. Amint átvált teli zöldre megszűnik a nyíl (hiszen együtt nem is üzemelhet), megindul a gyalogos forgalom is (erre még egy felső sárga-villogós kiegészítő figyelmeztető lámpát is kiraktak biztos ami biztos).
De kár is ezt tovább ragozni, hiszen a KRESZ egyik alapvető szabályáról beszélünk, ha ezzel nem vagy tisztában az régen rossz.
Aztán lehet az egész históriát kevered a kötelező haladási irány kiegészítő nyilakkal, mert a Baross - Petz kereszteződésnél csak teli zöldes lámpát látok, kiegészítő táblával, de ez így nem nyilas zöld, hanem teli.
A Nagy Imre- Mónus Illés szintén egy sima tele zöldes:
A Szent István - Telekin is tökéletesen látszik a nyilas zöld lényege. A kép jobb részén piros, miközben a szemből jövő forgalom és a gyalogos forgalom zöld.
Itt ugyanaz a helyzet látszik a másik esetben, amikor a nyilas zöld engedi a forgalmat akkor a gyalogosnak és a szembe jövő forgalomnak piros van.
Ennél többet kár is elmondani.
Budapest, Dózsa György út összes, kis- és nagykörút összes kereszteződés, Andrássy út stb. mind ilyen.
Lakóhelyemen pl. Egyszerre mehet bal gyalogos nyilas lámpa alatt, ezzel egyszerre szemből jobbra szintén autó nyíl alatt, miözben a gyalogosnak is elsőbbsége van.
#9: Hát, nem győztek meg a példáid. Streetview-n én is végignyálaztam őket, egyiknél sem láttam olyan helyzetet, hogy nyilas zöldnél a gyalogosnak is zöld lenne. A példák kb. felében nem is volt "nyilas" lámpa, csak telezöld.
Nem Győrben élek, de többször jártam már az említett helyeken és nem tűnt fel ilyen.
Persze lehet, hogy azóta kib**szásból átprogramozták az összes lámpát szabálytalanra, de ezt nem hiszem.
Idéznék pár idevágó részt a jogszabályból:
"6.2. Irányítási módok
6.2.1. A járművek és gyalogosok forgalmát irányító fényjelző készülékek a közlekedők forgalmát úgy irányítják, hogy
a) védett irányítási módnál az összeférhetetlen forgalmi mozgások egyidejűleg szabad jelzést nem kaphatnak,
b) részlegesen védett irányítási módnál - jogszabályban * meghatározott módon - egyidejűleg szabad jelzést kaphatnak az egymással szemből érkező, de különböző irányokba továbbhaladó járművek, és a velük párhuzamosan érkező és továbbhaladó gyalogosok."
"6.3. Jelzéstechnikai előírások
6.3.1. Védett irányítási módnál az általános járműjelző szabad jelzése kör vagy nyíl alakú lehet.
6.3.2. Részlegesen védett irányítási módnál az általános járműjelző szabad jelzése csak kör alakú lehet.
6.3.3. Nyíl alakú szabad jelzést csak védett irányítási mód esetén szabad alkalmazni."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!