Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valami "kottyan" vagy "pukkan"...

GuestUser kérdése:

Valami "kottyan" vagy "pukkan" "durran" egyet kanyarodáskor, mitől van?

Figyelt kérdés

Sziasztok.


Segítséget szeretnék kérni hozzáértéktől vagy akiknek már volt pont ilyen problémája. Tudom látatlanban többnyire találgat az ember de próbálom részleteiben leírni, hátha valaki "az autójára ismer" hogy volt ilyen baja...


Autó: Citroen Xsara 1.6 sx, 2003, benzin, 80 kw, ferdehátú


Probléma:


Egy "kottyanás" vagy "klattyanás" (néha mintha pukkanás) hallatszik kanyarodáskor (nem sorozatban, hanem csak egy!) egészen pontosabban amikor már a kanyar kb közepén vagyok.

A kormány nincs kitekerve ütközésig, de egy nagy ívű kanyarban ahogy fordul be az autó kottyan egyet.


A másik a körforgalom. Ahogy behajtok és nem hajtok ki rögtön az első kihajtón, hanem haladok tovább mondjuk elég a második kihajtóig, ahogy kezd kicsavarodni az autó szintén klattyan egyetlen egyet. (itt sincs ütközésig kitekerve, de szintén oldalirányú mozgásról és kormányzásról van szó)


Illetve van még egy szituáció amikor pukkan valami egyetlen egyet: Amikor rámpára hajtok fel. Pl, egy magasabban fekvő utcára. Álló helyzetből elindulva (gázt sem kell adnom, ha alapjáraton mászok fel, ahogy felér a kerék oldalasan, rögtön egyet durran), vagy akár lassan kettesben szintén ahogy felér a kerék. Mind jobb mind bal rámpa felhajtásnál csinálja. Itt sincs alászedve teljesen, inkább ahogy elkezd kanyarodni az autó.


Ami nehezíti a dolgot, hogy nem mindig produkálható. Tehát egy nagy ívű kanyart vagy egy körforgalmat meg lehet kerülni egy kottyanás nélkül. A rámpánál viszont szinte mindig csinálja. Amit még észrevettem hogy ha az út magassága változik a kanyarban pl, egy egész pici csatornafedélt érint a kerék a kanyarban, vagy kissé hepehupás a körforgalom, van benne egy kis lejtő vagy emelkedő amikor épp el van fordulva a kerék, akkor durran egyet.



Egyenesen haladva nem kopog semmi, nem csinál semmit. A kormányon ütést vagy dobbanást nem érzek amúgy amikor klattyan.



Futóműves látta. Több szervizben is. Gömbfejek (jobb és bal trapéz, jobb és bal kormánygömbfej) stabilizátorok, lengőkarok szilentestül, első,

és hátsó lengéscsillapítók, kerékcsapágyak, toronycsapágyak mind ki lettek pipálva hogy jók. Ezekből a fele mind nemrégiben lettek cserélve. Futómű lett állítva. A kormány nem áll szögben. Nem húz se jobbra se balra. Nem ráz! Mondhatni hibátlan a kerékösszetartás.

A gumiabrocs nyomások le vannak csekkolva. Gumik állapota teljesen jók. A felnik is rendben.


Köszönöm előre is a segítséget.



2019. máj. 9. 21:00
 1/9 anonim ***** válasza:

Ha már több szerviz is látta és senki nem tud semmit, itt nem igen segít senki .

Főleg így hogy semmit nem hallunk, nem érezünk seemit sem.

Hátsó hidat néztétek már?

2019. máj. 9. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 SándorÚr ***** válasza:
nekem hasonló volt a Mondeónál, első spirál rugó törött és szétvégta a torony csapágyat. Érdekes, hogy nem állt a kocsi ferdén, meg semmit nem lehetett látni, de a szerelő már hangról meg mondta, hogy ez a baja
2019. máj. 9. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

hátsó hídon hátsó híd szilentek lettek ellenőrizve és elvileg jók. meg a hátsó kerékcsapágyak. Azon kívül nem tudom mi kotyoghat hátul.?


Ha ez mondjuk szilent probléma, kérdéses hogy melyik. Mert elől komplett lengőkar idén lett cserélve, esetleg a hosszanti stablizátor rúd szilentje produkálhat ilyet ?

2019. máj. 9. 22:29
 4/9 anonim ***** válasza:
Spirálrugót mondanám én is, simán tudja produkálni a fenti tüneteket.
2019. máj. 10. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Azt azért én furcsállom hogy több szerviz is meg futóműves is látta és nem vették volna észre a rugó törést.

Azt kellene behatárolni hogy az eleje vagy a hátulja csinálja. AZtán ott vizsgálódni célirányosan.

2019. máj. 10. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Láttam már pár rugótörést, aminél csak kiszerelt állapotban lehetett észrevenni.
2019. máj. 10. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

egy rugótörés mennyire súlyos?


úgy értem, a csere jár még más alkatrész cseréjével is vagy megbontásával ?


illetve veszélyes így közlekedni ? gondolom persze akkor jobb lenne minél előbb megcsináltatni, de most annyival előrébb vagyok legalább hogy legközelebb kérni fogom hogy konkrétan a spirálrugókat vizsgálják át a szervizben.

2019. máj. 11. 14:19
 8/9 A kérdező kommentje:

A hang egyébként konkrétan arra hasonlít mint amikor a behorpadt petpalac "kihorpad" pukkan egyet, vagy egy konzervdoboz. Egy hét múlva beültetek mellém egy szerelőt akit ajánlottak és remélem megoldás születik.


Amúgy köszöntem az ötleteket ;)

2019. máj. 13. 22:26
 9/9 A kérdező kommentje:
Fejlemeny: A harom motortarto gumibakbol az also ki van kopva es elegge lotyog. Plusz kiderult hogy a feltengely csapagy is cserere szorul. Ezek lehetnek a hibajelenseg okozoi? Hamarosan csereltetni fogom ezt a ket emlitett alkatreszt de remelem ezzel meg is szunik a probéema. Amugy a spiralrugokon nem latni torest...
2019. jún. 14. 11:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!