Normális közlekedéshez tényleg elég egy 50-60le-s 400-600ccm és motorkerékpár?
Bőőven... Normális közlekedésre 250 köbcenti is elég. 2 éve 650-esem volt, 48 LE, és elmentünk motorozni egy barátommal, akinek 250-ese van. Mindenhol tudta velem tartani a lépést, sehol nem kellett rá várnom, vagy visszalassítanom. Persze én se vezettem vadállat módjára. Nyilván le tudtam volna hagyni, ha nagyon akartam volna. Már ez a 48 LE is annyira elég volt, hogy barátnőmmel (utas + 140 liternyi doboz, benne sátor meg minden más) meg bátyámmal elmentünk 12 napra motorozni a Dolomitokba (+ Szlovéniába). Egyedül a legdurvább hágókon felfele éreztem, hogy kevés a 48 LE, főleg amikor előztem járműveket. Amúgy kevés hátrányom volt belőle. Most 86 LE-s motorom van (igazából a lényeg a nyomaték, 88 Nm), ami viszont már igazán elég utassal, csomagokkal, hágón felfele is.
De valóban, a 125 köbcenti kevés, főleg utassal. Olyannal kezdtem, olyannal voltam túrázni (szintén a barátnőmmel) Tátrába, Csehországba, de egy csomó kellemetlen helyzet adódott abból, hogy városon kívül túl gyenge, már a legkisebb emelkedőnél 80 alá megy a sebesség utassal. Egyedül is csak éppen tartható a 90.
A hengerek száma kb mindegy, még csak a fogyasztást sem feltétlenül befolyásolja. Nekem kettő 1hengeres motorom volt, de elhatároztam, hogy sohatöbbet túrázáshoz. Elzsibbad kezed-lábad párszáz km alatt a rezgéstől. Azaz ha túrázni akarsz, inkább 2+ henger.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!