Minél drágább egy autó, annál rosszabb?
Lehet, hogy hülyén hangzik, de miért van az a járműgyártásban, hogy 1 autó minél drágább, annál szarabb, megbízhatatlanabb?
Például ezekre a típusú kérdésekre gondolok:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__10..
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__10..
Minél drágább, annál szarabb... És nem az elektronikájára gondolok, egyszerűen már a motorja is szar, például a kérdésben is írják, hogy az N-es motorkódos kocsikat kerülni kell, vagy az e34-ben is vannak híresen szar motorok, de az újabb e60-ban is, modern elektronika is hulladék benne állítólag. De a 10 éves merci sem különb
Aztán ottvannak a takarékos autók, pl. dacia duster: nagyon híresen strapabíró és megbízható autó, a suzukik javarésze, pl. a régi stift, ami alól 25 évesen ha kirohad a kasztni, a motor még mindig megy.
Az újak is hasonlóan jók állítólag.
Aztán ottvan a VW - a motorfelújító, ahol dolgozom, a híres VolksWagen motorok felújításából él. Ha suzukiból kellene megélni, az nehéz lenne, mert 30 év alatt volt összesen 2 db. (lestrapált pizzafutár stiftek valami 800ezer km-el)
A legmegdöbbentőbb mégis az, hogy legalább 5x-ösét elkérik érte árban, én, ha vennék ilyen drága szart, legalább azt elvárnám, hogy strapabírásban legalább annak a szintjét érje el, amit a japán autók képviselnek... Nem pedig azt, hogy a motorokat úgy kell mazsolázni, hogy egyik sikerült, egyik nem, aztán majd a hülyének ha nincs szerencséje a fél autó árát majd folyamatosan rákölti generálra, mert a mérnököcskének nem sikerült a papíron minden típus, ami ki van adva.
Ezekkel az olcsóbb autókkal meg sokkal kevesebb baj van úgy általában,szerintem afelárért pont fordítva kellene működnie





Drágább autó, bonyolultabb technika - ami sokszor innovatív de kiforratlan -, több hibalehetőség. Öreg korukra is bonyolult marad a technika, az alkatrészek nem lesznek olcsóbbak fenntartani meg sokszor nincs pénz ( csak nézz be facebookon az E46-os meg egy két mercis csoportba, taknyolás lvl99).
Ahogy írták minél nagyobb literteljesítmény és minél bonyolultabb technika, annál drágább fenntartás és több hibalehetőség. Ha szétszedsz egy új Dacia Dustert és melléraksz egy 15 éves X5-öt szétszedve, hát fogsz találni jelentős eltéréseket. Sok olyan dolog van ami már 15 benne volt az egyikben a másikban meg még most sincs, és ami nincs az nem romlik el..
A kis teljesítményű motoroknál is voltak korábban problémák. A 800-as Daewoo motorok hullottak rendesen, de pl a Ford is elbszta az 1.8-as Duratec-et illetve a későbbi 1.6-os Ti-VCT-t ism pedig azok messze vannak a BMW 4,4-es V8-as biturbójától :D
"A legmegdöbbentőbb mégis az, hogy legalább 5x-ösét elkérik érte árban, én, ha vennék ilyen drága szart, legalább azt elvárnám, hogy strapabírásban legalább annak a szintjét érje el, amit a japán autók képviselnek..."
Mármint mit? A gagyi műanyagot? A törésteszttre féloldalasan legyártott Mazdát? A beteg dízeleket? A 8 év alatt elrohadó kasztnit?
Gondolod ha beüt a szar akkor egy Lexus szervízben nem fizetsz 7 jegyű összeget? Ó dehogynem. Más japánt meg nem igazán lehet odatenni az európai prémiumgyártók mellé. Nyilván a BMW,MErcedes, Audi is tudna gyártani fapad 1.6-os Corollához hasonló autót, de ők nem ennek a célközönségnek gyártanak.
Vagy úgy is fogalmazhatnánk az európai piacon nincs olyan japán gyártó ( talán a Lexus(ami toyota) ) ami tudna olyan minőségű,teljesítményű és felszereltségű autót kínálni, mint a német prémium trió. Ezt illik hozzátenni. Menj fel egy Subarus vagy Lanver Evo-s csoportba, mindjárt rádöbbensz hogy a japán is tud pénztemető lenni..
Az N-es motorkódú BMW-s kérdés érdekes. Több a probléma az N-es motorokkal, mint az M-esekkel volt viszont más környezetvédelmi és fogyasztási normáknak kell megfelelniük, ezek már újabb fejlesztések. Az E46-os csoportban benne vagyok, ott sem ajánlják a típust, ennek ellenére sokan használják probléma nélkül. A legyártott közel 4 millió E46-ból nem nehéz kifogni egy problémás !15 éves! példányt, ami ki tudja mennyit futott, lehet a másfélszeresét annak ami a kérdésben szerepel.
"Ezekkel az olcsóbb autókkal meg sokkal kevesebb baj van úgy általában,szerintem afelárért pont fordítva kellene működnie"
Ha műhelyben dolgozol akkor tudnod kellene, hogy ez miért nem lehetséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!