Minél drágább egy autó, annál rosszabb?
Lehet, hogy hülyén hangzik, de miért van az a járműgyártásban, hogy 1 autó minél drágább, annál szarabb, megbízhatatlanabb?
Például ezekre a típusú kérdésekre gondolok:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__10..
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__10..
Minél drágább, annál szarabb... És nem az elektronikájára gondolok, egyszerűen már a motorja is szar, például a kérdésben is írják, hogy az N-es motorkódos kocsikat kerülni kell, vagy az e34-ben is vannak híresen szar motorok, de az újabb e60-ban is, modern elektronika is hulladék benne állítólag. De a 10 éves merci sem különb
Aztán ottvannak a takarékos autók, pl. dacia duster: nagyon híresen strapabíró és megbízható autó, a suzukik javarésze, pl. a régi stift, ami alól 25 évesen ha kirohad a kasztni, a motor még mindig megy.
Az újak is hasonlóan jók állítólag.
Aztán ottvan a VW - a motorfelújító, ahol dolgozom, a híres VolksWagen motorok felújításából él. Ha suzukiból kellene megélni, az nehéz lenne, mert 30 év alatt volt összesen 2 db. (lestrapált pizzafutár stiftek valami 800ezer km-el)
A legmegdöbbentőbb mégis az, hogy legalább 5x-ösét elkérik érte árban, én, ha vennék ilyen drága szart, legalább azt elvárnám, hogy strapabírásban legalább annak a szintjét érje el, amit a japán autók képviselnek... Nem pedig azt, hogy a motorokat úgy kell mazsolázni, hogy egyik sikerült, egyik nem, aztán majd a hülyének ha nincs szerencséje a fél autó árát majd folyamatosan rákölti generálra, mert a mérnököcskének nem sikerült a papíron minden típus, ami ki van adva.
Ezekkel az olcsóbb autókkal meg sokkal kevesebb baj van úgy általában,szerintem afelárért pont fordítva kellene működnie
Minél erősebb/modernebb egy motor annál nagyobb a meghibásodás lehetősége és annál nagyobb a javítási költség...
ez magától értődő.
Egy dusterbe olcsó, egyszerű motort tesznek viszonylag így logikus, hogy ritkábban fog meghibásodni vagy hogy tovább fogja bírni.
De szerintem még mindig a lóerő/liter arány a mérvadó motorok terén ami az élettartamot jelenti.
Egy 26 lóerő / literes autó sokkal tovább fogja bírni mint egy 100-110 lóerő / literes autó.
de nem csak az....
egy 10 éves prémium autón mindig tönkremegy valami, folyamatosan kell szervízbe hordani, mert úgy világít mindig minden, mint a karácsonyfa rajta... tudom, mert sofőrködtem ilyen autókban...
aztán amikor elég dolog világít rajta,már el sem lehet indulni az autóval... egy rémálom az egész.
A drágább autó bonyolultabb, összetettebb, így szükségképpen érzékenyebb. Több a hibalehetőség, ami idővel természetesen elő is jön. A Dacia Duster elektromos ülésállításának memóriafunkciójával nyilván tizenöt éves korában sem lesz gond a Dusterben, merthogy nincs benne ilyen. A tizenöt éves prémiumokban olyan dolgok hibajelzései világítanak, aminek zöméről a Dacia-nál még így 15 év elteltével is még csak nem is hallottak.
A német prémiumok pedig bármennyire hihetetlennek tűnik is, az első tulajdonosnak épülnek. Magasról letojja mindenki, hogy tizenöt éves korában a hetedik boyracer tulajdonosnak mennyi gondja lesz vele, miután az autó hatszor megkerülte a Földet, közben kétszer felborult és háromszor kiégett, melyeket követően az elképzelhető legolcsóbb anyagokból szakértelem és műszerek nélküli önjelölt szervizek tákolták össze őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!