Turbo Simsonra illegális?
"Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."
Ez a smkp meghatározása. Szóval ha meghaladod a 4kW teljesítményt, vagy a 45 km/órát, akkor nem kismotor.
A turbó a kipufogógáz energiáját használja. A kétütemű benzinmotorok minimális fojtást sem bírnak el, a tudbó nagyon lefojtaná a motort.
Másrészt ha működne is, mi lenne a karburátorral? a túlnyomás miatt nem jutna be a benzin a szívócsőbe. Vagy a karbit a turbó elé tennéd? Érdekes lenne ahogy a benzingőz a forró turbóval találkozik.
Kétütemű motor + turbó kizárólag "rendes" vezérléssel rendelkező dízelmotoroknál szokott működni, olyanoknál ahol a nagy méret miatt kellően kicsi az üzemi fordulatszám ahhoz, hogy az alsó holtpont közelében el lehessen végezni a gázcserét a hengerben (mozdony- és hajómotorok például ilyenek)
A kérdezőnek fogalma nincs a kétütemű motor működéséről, különben nem kérdezne hülyeséget.
Öcsém, ha simsonnal jársz akkor egy turbo árát se tudod kiperkálni nem 600 ezret egy turbosításra. :D
Az utolsó válaszolónak. karbi előtt nem lehet turbo? meséld el ezt a régi Renault 5 turbo tervezőinek, gyártóinak. :D
Látom nagyra vagy a nulla eszeddel, és kigugliztál egy karbis turbós autót. Annak a karbiját turbóhoz tervezték. A Simson karbit úgy tervezték, hogy vákuum van a szívócsőben, és nincs túlnyomás a karbi szívó oldalán. Ha megfújod túlnyomással, akkor orrán száján ki fogja nyomni a benzint, de a motorba egy csepp sem fog jutni.
Leülhetsz, egyes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!