Mit jelent a gépkocsi hirdetésekben használt FSI és OPC jelölés?
Most ez a legújabb, hogy a változó szelepvezérlést is démonizálni kell? :D
Éljen az OHV motor! :D
"Azért tudnál nekem egy arányt mondani, hogy a 16 szelepes autók hány százaléka módosítja a vezérműtengelyek valamelyikét és hány nem?"
Nem készítettem ilyen statisztikát. És nyilván nem ismerem az összes 16 szelepes motort sem. De a változó szelepvezérléses benzinmotorok valamikor 2006-2008 táján kezdtek általánosan elterjedni. 16 szelepes motorok általánosságban pedig a 90-es ékektől elterjedtek voltak. Volt 1,5 évtized, amikor már 16 szelepes volt általában egy benzinmotor, de általában még nem volt vezérlésmódosítás. Nyilván erre lehet ellenpéldát is felhozni, a nagy átlagról írok.
Csak attól a ténytől, hogy egy motorban 16 szelep van és nem 8, nem lesz megbízhatatlanabb. Önmagában a szelepek nem fognak összeakadni, vagy nem kopnak jobba csak azért mert többen vannak.
Visszatérve még a tréleres történethez: ha jól értem azért kellett trélert hívni, mert nem működött az ablakfelhúzás és nem lehetett bezárni az autót? De az ablakfelhúzásnak mi köze a motorhoz? Attól még az autó motorja működőképes maradt, nem? Nem lehetett vele a saját lábán elhajtani valami zárt udvarba, munkahelyi telephelyre, vagy akár egy szervizbe? Mért kellett feltétlenül tréler?
"írd és mond több mint NYOLCSZÁZEZER Km volt! Kifeküdtem! .Bizonygatták, hogy az adat megfelel a valóságnak. Tisztában vagyok vele, hogy ez egy kuriózum, de akkor is megdöbbentő."
A 4-5 éves német taxikban van 6-700 000km. Nem 20 év, 4-5, pedig azokban aztán tényleg van minden :D
De jó, legyne benzines a változó szelepvezéslés miatt. A flottás 1.6-os Focusokba 4,5 év alatt szaladt 300 000km. 800k km nem sok egy tizen-huszon éves autótól, csak mi lepődünk meg ezen mert minden óra tekert.
Nem szoktam az Opel hirdetéseket böngészni, de kicsit kétkedve fogadom, hogy napi szinten találkozhatsz OPC- motorokkal.
Persze, láttunk anno 1310-es Dáciát is TURBO felirattal, na de attól mégsem volt az. ;)
Nem áll minden utcasarkon egy OPC, de azért nem is olyan kuriózum. Főleg mióta ennyire megy ipari méretekben a nyugat-európai használt autók importja. Pár darabot mindig hirdetnek hasznaltauto.hu-n.
Nálunk a munkahelyi parkolóban is szokott állni egy kék 240Le-s OPC H Astra. Pár hónapja össze is futottam a tulajjal, egy fiatal húszon éves sráccal. Pár mondatot beszélgettünk is. Mondta hogy eladó az autó. Annak idején rá is kerestem hasznaltauto-hu-n. Valóban fent volt. Nem tudom eladta-e már.
"A kilométerórában több mint 800 000 Km"
Ez nagyon dicséretes, de mi az egyértelmű és megkérdőjelezhetetlen bizonyíték arra, hogy ez kizárólag a 8 szelepnek köszönhető? Továbbá mi zára ki azt minden kétségen kívül, hogy egy 16 szelepes motor nem megy el ennyit?
Ez egy eset, nem erősít meg és nem is cáfol meg semmit. Nekem is van konkrét tudomásom 500.000km fölötti futású 16 szelepes motorról. Haszongépjárművekben sem kizárólag hengerenkénti két szelepes motorok vannak. Ott pedig nem ritka az ilyen futás.
De nem vitatkozom. Ha ez a szent meggyőződésed, akkor vegyél valami régebbi 8 szelepes motorú autót!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!