Mit jelent a gépkocsi hirdetésekben használt FSI és OPC jelölés?
Az fsi az közvetlen benzinbefecskendezes
Opc meg az opel gyari tuningja opel performance center roviditese
FSI (Fuel stratified injection) - Ez a VW közvetlen benzinbefecskendezéses technológiája.
OPC (Opel Performance Center) = Az Opel típusok gyári tuning változata.
Megbízhatóbbnak gondolom mint a 16V Ecotec motorokat.Olyat szeretnék vásárolni.
Az FSI motoroknál hengerenként külön-külön van a befecskendezés, vagy közös?
"Megbízhatóbbnak gondolom"
De miért?
"Az FSI motoroknál hengerenként külön-külön van a befecskendezés, vagy közös?"
Közvetlen befecskendezés csak hengerenkénti lehet..
FSI a VW közvetlen befecskendezésű benzinmotorja. Közvetlen = minden hengerben van egy injektor ami befecskendezi a benyát. Érzek némi képzavart, mert a közvetlen befecskendezés eleve nem lehet közös.
OPC-Line: Opeleknél gyári Optikai tuning kívül-belül. Kb mint az Audiknál az "S-line" csomag.
OPC: Opeleknél nem csak optikai, hanem műszaki tuning is. Erősebb motor pl.
8 szelepes motor nekem az 1.9-es CDTI ugrik be utoljára. Ez pl a H Astrában volt a 2000-es évek közepén. De már ez az egyetlen motor ami 8 szelepes volt a H-ban, a többi mind már 16 szelepes volt.
8 szelepes benzines talán az F és G Astrában, valamint kortársaimban volt. Persze ott sem mindegyik.
Azt, hogy egy motor megbízhatósága és a szelepek száma hogy függ össze, azt nem igazán értem...
""Megbízhatóbbnak gondolom"
De miért?"
Szerintem: a 16 szelepes motorok valamilyen formában változó szelepvezérlésűek, a 8 szelepesekre nem jellemző.
16 szelepes autónk Engine hibát jelzett és benyögte, hogy baj van a vezérműtengely szöghelyzetével.
Megcsinálták, kb. 3 hét kellett hozzá és alig maradt el a 6 számjegytől a számla.
Ezidőtájt volt a családban egy Szamara, még a vizsgán is csodálkoztak, régi szedán változat, de benne hengerenkénti befecskendezéses 8 szelepes 1,5-ös motor, dupla katalizátoros motor. Kanadai szoftver, Bosch cucokkal.
Hibakód kiolvasáshoz elég volt egy gémkapocs, levillogta a hibakódot, ez volt az ő OBD csatija.
Igaz nem volt 100Le, de lentről is húzott rendesen és nem kellett szépörgetni.
Ez persze már a múlt, de ahogy mörfi mondja: ami elromolhat, az el is romlik.
Egyszer főnök ment tárgyalni egy full extrás kocsival, aztán telefon gyertek..
Ablakfelhúzó nincs, kocsi csak akkor záródik, ha fel vannak hüzva az ablakok, de az nem mozdult, nem hagyhatta ott nyitott ajtókkal.
Odavágtattam, beültem az autóba, aztán trélert kellett hívni, vigye szervizbe...
"a 16 szelepes motorok valamilyen formában változó szelepvezérlésűek"
Tévedsz! Nagyon sok 16 szelepes autó van fix szelepvezérléssel. Pl a 2018-as dízel autómnál sincs semmilyen vezérlésmódosító. Fix szelepvezérlésű. És lehúzott ablakokkal is simán be lehet zárni.
Elfogadom, de kivételek mindig vannak.
És a kivételek inkább a dieseleknél vannak.
Azért tudnál nekem egy arányt mondani, hogy a 16 szelepes autók hány százaléka módosítja a vezérműtengelyek valamelyikét és hány nem?
Értem, akkor a hengerenként 4 szelepes motorok hulladékok.
És a tuti tippet is mgkaptuk: vegyetek Lada Samarát. :D
Kész, végem :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!