Hol lesznek a mai autók 20 év múlva?
A tévhitekkel ellentétben az autóipar nem visszafelé fejlődik, az autók nem rosszabbak, mint 10-20-30 éve, pusztán egyre komplexebbek és nem lehet otthon tákolni. Ami megkapja a megfelelő karbantartást az ugyanúgy kibír több 100.000 km-t, mint korábban is. Sőt még többet.
Ezt a turbóhiba témát pedig ideje lenne elengedni. 20 évvel ezelőtti legenda van beépülve már a hozzá nem értők tudatába is.
Egy autóban gyakorlatilag minden alkatrészt lehet cserélgetni, ha tönkremegy. Egy kivétel: a karosszéria. Jó, azt is lehet lakatoltatni, újrafényezni, de olyan mint gyári állapotában, már soha nem lesz.
A karosszériák minősége, korrózióvédelem ma már sokkal jobb, mint 20-30 éve volt. Ebből a szempontból tovább életben tartható egy mai autó, mint a régebbiek. Viszont, mivel egyre bonyolultabbak is az autók, ez sokkal költségesebb lesz, mint egy régi, egyszerű autónál. Ezért sokak úgy lesznek vele, hogy nem érdemes megcsináltatni, inkább leadják bontásra. Pedig elvileg javítható lenne az autó, csak drágán. Szóval ha van egy fanatikus, aki nagyon kitart az adott autó mellett, akkor 30-40 év múlva is simán gurulnak ezek is az utakon.
Képzeld, ezt a kérdést 20 évvel ezelőtt is feltették már.
A 80as évek autói mára kikoptak és az akkor fikázott 2000es évek autói futnak most.
20 év múlva meg a mai autók fognak szaladgálni az utakon.
Te nagyonsötét...
utolsó, te mégsötétebb, valaha az életben fogtál bármilyen villáskulcsot a kezedben, vagy csak úgy idehugyozol valami baromságot, aminek semmi alapja nincs?
inkább nézd meg ezt a videót, ha másnak nem hiszel:
https://www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo
idióta.
Megint oda lyukadunk ki hogy a technikai háttéren nem látunk túl. Figyelembe kell azt is venni, hogy más világot élünk. Régen egy autó komoly befektetés volt, még egy zsíros ladára is 5 évet vártunk és legalább 10 évre terveztünk. Ma ki vesz ennyire autót? Legkésőbb megunják 5év után. Ha pl. A golfok életciklusát nézzük egyre gyakrabban jön ki új. Nyilván nem akarják eladni őket, csak puszta szakmai elhivatottságból és kamaszos kalandvágyból fejlesztenek. Ja igen, majdnem kifelejtettem, azért hogy nekünk jó legyen. Nyilván jobb a technika, de ki az a marha aki arra használja fel, hogy hazavágja a saját üzletét azzal, hogy telefossa olyan termékkel a piacot ami után 30 évig nem kell utánpótlás? A világ gyorsul, az ipar követi ezeket az igényeket.
Pl. Van e39-es bmwm mint hobbi autó. 9 év alatt nem sok elektromos baj volt vele. Vettem egy jobb állapotú e61-et, sorba törnek a kábelek, de ahogy olvastam, nem vagyok egyedül vele. Ezt tudná az újabb technika a kábelek terén? Pedig még vezető sínben is vannak a csomagtértetőnél, míg a régiben csak egy gumiharmonikába van behúzva.
Nemrég vettük észre hogy lassan a végüket járja mindkettő. És az újabb sokkal jobban szét van rohadva. Biztos a jobb korrózióvédelem teszi.
Boldog karácsonyt!
A sötétezős kolléga meg kicsit elgondolkodhatna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!