Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kamionnál mennyire jelentős a...

Kamionnál mennyire jelentős a farsöprés?

Figyelt kérdés
Illetve a sofőr kanyarodáskor nem lát semmit a pótkocsi kanyarodási iránnyal ellentétes oldalából, igaz? Hogyan lehet biztos benne a sofőr, hogy semmit nem visz el? Egyik nap láttam egy kamiont lekaszálni egy fát és szerintem észre sem vette.
2019. dec. 22. 03:10
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Többnyire érezni kell az ilyet.
2019. dec. 22. 05:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Kivitel függő. A nyerges az nagyot kaszál és azt valóban érezni kell, nem látni és valóban előfordul, hogy a sofőr elkaszál valamit és észre sem veszi. Én pl forgózsámolyossal dolgozom, ott a pót sarka egyáltalán nem kaszál, ott a gépes tud kaszálni, de sokkal kisebb mértékben és látom is a tükörben. Cserébe nehezebb tolatni vele.
2019. dec. 22. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

A farsöprés még nem is olyan vészes a normál félpótkocsiknál. A kormányzott tengelyes pótoknál a farsöprés nagyobb, mint a hagyományosaknál, cserébe viszont a fordulási sugár kisebb, ez bőven kompenzálja.


A farsörpést érezni kell. Némi rutinnal azért tudja már a vezető hogy mennyire lehet kihúzódni kanyarodás előtt illetve mennyire lehet alászedni forduláskor.

2019. dec. 22. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
30%

Rutinból, ami a többségnek nincs meg. Látnád heti hányszor kaszálják el a balf/szok az ütközőt nálunk a rámpa mellett...

Valóban nem látja a sofőr az ellentétes oldalt, érezni kell, ami a gyakorlásból jön. Nincs rá fix szám, nagy mértékben függ a pótkocsi kialakításától és az aktuális fordulási sugártól.

2019. dec. 22. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Elég komoly, naponta a parkolókban így törnek le a tükrök, stb.
2019. dec. 22. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
azért tegyük hozzá hogy némelyik parkolót olyan retardált módon csinálják meg hogy iszonyat kicsi a táv amit előre ki lehet húzni (pl franciában elég gyakoriak az ilyenek), előbb kell kanyarodni élesebben és így nagyobbat is kaszál a far, ha a melletted lévő kicsit jobban kint hagyja az elejét akkor így járt. Ja meg sokszor a többi gyökér kamionos beáll a halszálka elé, és így megint lerövidül a kanyarodási ív. Érdemes egyszer megnézni a szituációt a nagy luxemburgi shell kúton, szerintem ott naponta törnek a tükrök de leginkább azért mert rohadt sok az agyhalott kamionos aki csak a másikat szopatja meg mert gyökér.
2019. dec. 23. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Félpótkocsinál úgy tanították minimum 2m-es oldaltávolságot kell tartani. Ha 1m a távolság és úgy kanyarodunk, főleg nagy ívben, derékszögesen úgy biztos kaszálás lesz.
2019. dec. 24. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
de az sem mindegy, hogy a melletted lévő dolog milyen hosszú. Mert pl a parkolókból (ismét) kikanyarodva ha megnézed mindig söpör a másik pótkocsi, csak akkor már elhaladt a te fülkéd mellett. Szóval nem baj ha félremegy a pótkocsi, csak akkor már ne legyen melletted semmi, csak ezt kimatekozni elég nehézkes, főleg éles szitukban...
2019. dec. 24. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!