10 ev mulva ki fogja szerelni a mai autokat? A mai autok olyannyira silany minoseguek es tele vannak felesleges extrakkal
Ismételten a szokásos mantra "a régi jó dolgokból nem maradt semmi".
Nem mindenki marad le és a többség követi a technikai fejlődést, igaz ez a szerelőkre is.
Pont beletrafáltál az egyik legkevésbé felesleges extrába. A balesetek nagy részét a gyorshajtás okozza...
10 év múlva hasonló lesz szerintem az autók többsége, mint a mobilok manapság. Nagyon limitált lesz az, amit a felhasználó tud javítani. Elemekből fog valszeg állni, amit bedug a "szerelő" a számítógépbe, majd az egész egységet cseréli. Már manapság is ez megy, még inkább ilyne lesz szerintem.
A nagybátyám szerelő már jó pár évtizede, azt mondja, hogy 2005 óta egyre elcseszettebb az összes autó szerelhetőség szempontjából. És ez a tendencia nem változott, csak felgyorsult azóta.
Nagyapám falusi kovács volt, aki anno "autójavítással" is foglalkozott, ami akkoriban (30-as évek) úgy nézett ki, hogy bevontattak (lóval) hozzá egy autót, amiben az esetek 90%-ában (az útviszonyok miatt) eltört valami fém alkatrész/tengely/laprugó/akármi. Ő a cseredarabot legyártotta (bámulatosan precíz dolgokat meg tudott csinálni egy darab vasból üllőn kalapáccsal) és beszerelte.
Ha azt mondtad volna neki, hogy 50 év múlva az autószerelés úgy néz majd ki, hogy ha elromlik valami, megrendeled a nagykerből, kihozza a futár a századmilliméterre pontos darabot, aztán kicsavarsz 3 csavart meg átdugsz 2 csatlakozót és ennyi, Gyula papa hamar elküldött volna melegebb éghajlatra.
#14!
Ez így igaz, hiszen H.Fordnak is az volt az alap koncepciója, hogy a mérnökei olyanra tervezzék a T-modellt, bármelyik falusi kovács meg tudja majd javítani.
Azóta "kicsit" változott a világ.
Manapság megnézném a legprofibb kovácsmestert, hogy pl. mit csinálna egy fedélzeti komputer nyáklapjával? ;)
Mellesleg tényleg nem túl jó az irány, pl. a klasszikus értelemben vett autószerelő, és gépjármű-villamossági szerelő szakma, egyre inkább megy a lecsóba. :(
Nem a silány minőség, inkább arra mennek az autógyártók, hogy kb eszébe ne jusson pityukának vezérlést, vagy esetleg hengerfejpakolást cserélni.
Mondjuk ez sikerült olyan jól elérniük, hogy még egy szakszervíz is ha benéz valamit, kezdheti elölről a mókát....
Pl egy 16 szelepes, láncos motor hengerfej tömítés cseréje van, hogy 2 nap. Pl z14xep
Egy z16se motornál ez kb 2 óra max.
Legújabb poénok ezek az extra edzésű, m7-m8 torx csavarok, amik törnek, mint a répa.
Már komplett csavar kit-eket árulnak motorokhoz....
Anno a 10 darab HF csavarral egy VW-t meghengerfejezted 5x a 800 ezer km alatt.
ma már.........
(egy szerelő)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!